دانلود و خرید کتاب من و هستی محبوبه اسپیدکار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب من و هستی

کتاب من و هستی (مجموعه گام به گام تا اندیشه (روشی برای پرورش تفکر فلسفی در کودکان و نوجوانان)) نوشتۀ محبوبه اسپیدکار است و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است. در کتاب من و هستی تفکر فلسفی برای کودکان و نوجوانان بررسی شده است. این کتاب از مجموعه گام به گام تا اندیشه (روشی برای پرورش تفکر فلسفی در کودکان و نوجوانان) است.

درباره کتاب من و هستی

در شرایط ایدئال توقع می‌رود یک انسان سالم بتواند از تمام ظرفیت‌های ذهنی خود استفاده کند و به فراخور ضرورت‌ها از همه‌ٔ جنبه‌های تفکر به خوبی بهره ببرد. در حال حاضر به نظر می‌رسد در آموزش و پرورش رسمی به دلایل مختلف بعضی جنبه‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. یکی از این جنبه‌ها «تفکر فلسفی» است. این نوع تفکر به دلیل رویکردهای مختلفی که فلسفه در دوران تکامل خود داشته تا کنون تعریف دقیق و روشنی نداشته. اصولا فلسفه‌ی اجتماعی را می‌توان متکی بر تفکر نقاد دانست. در رد و تأیید یکی دانستن تفکر فلسفی و تفکر انتقادی بحث و نظر بسیار است؛ اما آن‌چه در آن شک نیست، این است که تفکر فلسفی شرقی و به‌خصوص اسلامی علاوه بر نقد و استدلال، ویژگی‌های مهم دیگری نیز دارد. در این میان یک حقیقت مهم وجود دارد و آن این که تفکر انسان منشأ رفتارهای اوست و یک تربیت موفق، شخص را برای زندگی در جامعه‌اش آماده می‌کند نه برای تعارض با آن. نمی‌توان به انسانی که در شرق زندگی کند آموخت با روش‌های مغرب زمین فکر کند یا عکس آن؛ آنچه در این مجموعه پیش‌رو دارید، روشی است برای پرورش تفکر فلسفی که متناسب با کودکان ایرانی تنظیم و پیشنهاد شده است.

این مجموعه در چهار عنوان و متناسب با ساختار ذهنی چهار گروه سنی به شرح زیر تهیه شده است:

عنوان اول: جعبه‌های ذهن برای کودکان ۵ و ۶ سال

عنوان دوم: آینه‌ی حواس برای کودکان ۷ تا ۹ سال

عنوان سوم: دنیایی که نمی‌شناسم برای کودکان ۱۰ تا ۱۲ سال

عنوان چهارم: من و هستی برای نوجوانان

خواندن کتاب من و هستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب به والدین، مربیان و پژوهشگران حوزۀ کودکان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب من و هستی

«تفکر فلسفی ننیجۀ مجموعه‌ای از مهارت‌های ذهنی، یا به عبارتی به کارگیری جنبه‌های مختلفی از تفکر است. اهم این جنبه‌ها نفکر خلاق، انتقادی، منطقی و شهودی هستند که البته به آن‌ها مهارت‌های برقراری ارتباط را نیز باید اضافه کرد. نباید فراموش کرئ در عین‌حال تفکر فلسفی یک یا جمع این توانمندی‌ها نیست؛ بلکه نگرش و بینشی است حاصل به کارگیری جنبه‌های تفکر در شناختی متفاوت از جهان و یافتن جهان‌بینی شخصی.‎‌»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۱۸,۳۰۰
تومان