دانلود و خرید کتاب کاوش و بینش محبوبه اسپیدکار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کاوش و بینش

کتاب کاوش و بینش نوشتۀ محبوبه اسپیدکار در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است. این کتاب درباره نوعی از شیوۀ آموزش کودکان و نوجوانان است که کاوشگری نام دارد. کتاب، روش کاوشگری و پژوهش در کلاس درس برای نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ ساله را توضیح می‌دهد.

درباره کتاب کاوش و بینش

کاوشگری غریزی برای کودک روشی برای فهم دنیا و قواعد آن به‌منظور حفظ بقا است.کودکان به‌طور غریزی می‌خواهند ضمن گسترش تعامل خود با دنیا و غلبه بر چالش‌های ناشی از ندانستن، امنیت خودرا حفظ کند. این غریزه اگر به‌سوی پرسش‌هایی فراتر از نیازهای اولیۀ بقا هدایت شود، به او کمک می‌کند تا یاد بگیرد که می‌تواند بخشی از فرایند لذت‌بخش تولید دانش و کمک به حل مسائل پیش روی انسان باشد.

فرایند کاوشگری و لذت حاصل از آن، از کنجکاوی اولیه تا طی کردن مراحل یافتن پاسخ پرسش‌ها، نه‌تنها معنای زدگی را برای فرد تعالی می‌بخشد بلکه او را برای مواجهه با مشکلات و مسائل روزمرۀ زندگی مسلح می‌کند. موضوعی که اغلب والدین و معلمان دربارۀ آن بی‌توجه‌ هستند و بی‌آنکه بدانند باعث تقویت مهارت‌های کاوشگری در کودکان نمی‌شوند. آن‌ها با آموزش مستقیم به کودکان، فکر کردن به‌جای آنها، و حل مشکلات ذهنی و عملی در قالب‌های مختلف، راه این مسیر ضروری و در عین حال لذت‌بخش را می‌بندند.

 کتاب کاوش و بینش مجموعۀ کوششی است برای معلمان و والدینی که می‌خواهند کودکانشان لذت پرسش‌گر بودن برای همیشه را لمس کنند، از حل چالش‌های زندگی ناامید نشوند و در فرایند فهم و تولید دانش سهم خود را ایفا کنند.

کتاب کاوش و بینش برای پرورش نسلی از کودکان و نوجوانان است که پرسش‌های زیادی دارند، روش‌های درستی برای پاسخ به پرسش‌هایشان به کار می‌برند و می‌توانند با نگاهی پرسشگر، نقاد و بدون تعصب پایه‌های دانش خود را بسازند.

 کتاب کاوش و بینش در دو فصل تدوین شده است. فصل اول کاوشگری برای نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ سال نام دارد که توضیحی دربارۀ کتاب برای مخاطبان آن است. فصل دوم فعالیت‌های کلاسی نام دارد. این فصل دو بخش دارد. بخش اول کاوشگری نام دارد و بخش دوم، تحقیق و پژوهش.

خواندن کتاب کاوش و بینش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با نظریه‌های آموزش و پرورش و نیز علاقه‌مندان به کتاب‌های روانشناسی کودک پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۷,۳۰۰
تومان