دانلود و خرید کتاب بابا لنگ دراز جین وبستر ترجمه محسن معصومی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بابا لنگ دراز اثر جین  وبستر

کتاب بابا لنگ دراز

نویسنده:جین وبستر
امتیاز:
۲.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بابا لنگ دراز

کتاب بابا لنگ دراز نوشتۀ جین وبستر و  ترجمۀ محسن معصومی است و انتشارات الینا آن را منتشر کرده است. کتاب بابا لنگ دراز اثر مشهور و ماندگار جین وبستر، مجموعه نامه‌هایی است که دختری جوان به نام جودی برای قیّم گمنام خود می‌نویسند و در آن از زندگی و احساسات خود می‌گوید. این کتاب به ۲ زبان انگلیسی و فارسی است.

درباره کتاب بابا لنگ‌دراز

شخصیت اصلی رمان جذاب و خواندنی بابا لنگ دراز، جودی آبوت است که به عنوان دختری باهوش و دوست‌داشتنی‌ شناخته می‌شود. او تا ۱۸سالگی در پرورشگاه زندگی می‌کند تا اینکه روزی یکی از خیرین پرورشگاه، تصمیم می‌گیرد، جودی را به دانشگاه بفرستد.

جودی که دختر شاد و سرزنده‌ای است در دانشگاه فاصله‌ٔ فرهنگی خود با جامعه‌ٔ اطرافش را بیشتر احساس می‌کند و در تلاش است تا آن را جبران کند. قیم جودی فردی ناشناس است و تمایلی ندارد که هویتش برای فرزندخوانده‌اش فاش شود. این خیر ناشناس از جودی خواسته تا هر روز برایش یک نامه بنویسد و عمده‌ٔ رمان بابا لنگ‌ دراز در واقع نامه‌های جودی به این مرد خیر و ناشناس است.

او در این نامه‌ها از احساسات، اتفاقات روزمره، هیجانات روزهای جدید و... می‌نویسد و از دنیای جدیدی می‌گوید که فرسنگ‌ها با آنچه در پرورشگاه دیده متفاوت است. شما در لحظه به لحظه‌ٔ زندگی این دختر، او را همراهی می‌کنید؛ در این کتاب، جودی برای اولین بار عشق را تجربه می‌کند و همچنین قدم به سوی نویسندگی برمی‌دارد. شما به عنوان کسی که این رمان را مطالعه می‌کنید شریک هیجانات و احساسات این دختر جوان می‌شوید. از طرف دیگر، شاهد تغییر شخصیت جودی از نوجوانی بی‌تجربه به دختری مستقل خواهید بود و این تغییر به‌خوبی در نامه‌هایش احساس می‌شود.

خواندن کتاب بابالنگ دراز را به چه کسانی توصیه می‌کنیم

بابا لنگ‌دراز یکی از مشهور‌ترین رمان‌هایی است که شخصیت اصلی آن یک نوجوان است. این کتاب علاوه‌بر نوجوانان، می‌تواند برای بزرگ‌سالان نیز جذاب باشد.

درباره جین وبستر

آلیس جین چندلر وبستر (Alice Jane Chandler Webster) معروف به جین وبستر ۲۴ ژوئیه ۱۸۷۶ به دنیا آمد. او رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس آمریکایی بود که آثار برجسته‌ای چون «بابا لنگ‌دراز»، «تنها پَتی» و «دشمن عزیز» را به ‌رشتهٔ تحریر درآورد.

جین وبستر سبکی ساده و روان داشت و دیدگاه‌های اجتماعی و سیاسی خود را در نوشته‌هایش مطرح می‌کرد. آثار او اغلب با شخصیت‌های اصلی زن جوان قدرتمند و دوست‌داشتنی مشخص می‌شوند که از نظر اخلاقی و اجتماعی بلوغ و بلوغ فکری را تجربه می‌کنند. آثار او حاوی طنز، دیالوگ‌های صریح و دارای قابلیت تفسیرهای اجتماعی است. یکی دیگر از خصوصیات سبک او این است که مخاطبانش در محدودهٔ سنی خاصی قرار نمی‌گیرند. از این دیدگاه شیوهٔ نگارش او بسیار شبیه به «مارک تواین» است. یکی از دلایل این تأثیرپذیری خویشاوندی مادر جین با مارک تواین و علاقه‌مندی و مطالعهٔ زیاد آثار او در نوجوانی دانسته شده است.

کتاب «راز مزرعه چهار آبگیر» نیز از آثار داستانی این نویسندهٔ امریکایی است.

جین وبستر ۱۱ ژوئن ۱۹۱۶ درگذشت.

بخشی از کتاب بابا لنگ‌دراز

«چهارشنبه‌ی اول هرماه روز واقعاً مزخرفی بود که همه با ترس و لرز منتظرش بودند با شجاعت تحمل می‌کردند و بعد فوری فراموشش می‌کردند. در این روز کف زمین همه جای ساختمان باید برق می‌افتاد، میز و صندلی‌ها خوب گردگیری و رختخواب‌ها صاف و صوف می‌شد. ضمن اینکه نود و هفت بچه‌ی یتیم کوچولو که توی هم لول می‌خوردند باید حسابی‌تر و تمیز می‌شدند، سرشان شانه می‌شد، لباس چیت پیچازی نو و آهارخورده به تنشان می‌رفت و دکمه‌هاشان انداخته می‌شد و به همه‌ی آن‌ها تذکر داده می‌شد که مودب باشند و هروقت یکی از اعضای هیئت امنا با آن‌ها صحبت کرد بگویند: (بله آقا) (خیر آقا)‌ »

معرفی نویسنده
عکس جین  وبستر
جین وبستر

جین وبستر خالق رمان معروف بابا لنگ ‌دراز، نویسنده و نمایشنامه‌نویس آمریکایی بود. او که از خویشاوندان مارک تواین به شمار می‌‎رفت، خصوصیات سبک او را در نوشته‌های خودش نیز بازتاب داد. توجه به مسائل زنان، فقر و کودکان از جمله موضوعاتی است که وبستر در کتاب‌هایش به آن‌ها پرداخته است.

از چی می‌ترسی آقا خرسه؟
جیکوب گرنت
الف‌بای سواد رسانه‌ای
سید احمد موسوی صمدی
شناخت برخی بیماری های مغز و اعصاب و روش های درمان آنها
معصومه ابراهیمی
نقش سازمان‌های بین‌المللی در حقوق و روابط بین‌الملل
سیامک تیمورپور
سواد رسانه ای و والدگری رسانه ای در فضای مجازی
بهاره نصیری
بررسی قطعات نانو کامپوزیتی
محمد قربانی
تبلیغات و اقناع
گارث جاوت
کارشناس
ر. ک. نارایان
تدارکاتچی
عبدالرضا کمال نادیان
جزیره ای در آتش
ژول ورن
طلایی مجموعه سوالات کنکور علوم ورزشی (جلد اول)
مهدی محسن زاده
گام های کوچک؛ همستر فراری
بچه‌های مدرسه سماء (۲)
زمستان و درخت ها
سارا قهرمانی
سوره گیسو
مهتاب ساحل
جرات داشته باش
فردریک فانژه
۵۰۴ واژه و اصطلاح روزمره در ۲۰ داستان کوتاه
حسین کامیاب
و آنگاه دیگر هیچکس نبود
آگاتا کریستی
۱۰۱ کلید طلایی در تربیت دختران موفق
حسین کامیاب
محدودیت صفر
جو ویتالی
قدرت های بالاتر از ذهن و روح
رالف والدوترین
قدرت اراده
جوئل اوستین
تغذیه مناسب دوران بارداری و سلامت کودک براساس علم گروه خونی
پیتر دی آدامو
بیندیشید و ثروتمند شوید
ناپلئون هيل
رستگاری در تاریکی
جوئل اوستین
والدین سمی
سوزان فوروارد
می توانی اگر بخواهی
جوئل اوستین
زندگی در فراوانی
جوئل اوستین
راهبی که فراری اش را فروخت!
رابین شارما
پس از تو
جوجو مویز
باز هم من
جوجو مویز
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
تختخوابت را مرتب کن
ویلیام. اچ. مک‌ریون
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان