دانلود و خرید کتاب آنچه هر فرد باید از قانون بداند هلیا زعم فرحزادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آنچه هر فرد باید از قانون بداند اثر هلیا زعم فرحزادی

کتاب آنچه هر فرد باید از قانون بداند

معرفی کتاب آنچه هر فرد باید از قانون بداند

کتاب آنچه هر فرد باید از قانون بداند نوشتهٔ هلیا زعم فرحزادی است. انتشارات امینی این کتاب حقوقی را منتشر کرده است.

درباره کتاب آنچه هر فرد باید از قانون بداند

کتاب آنچه هر فرد باید از قانون بداند نوشته شده است تا آنچه هر فرد باید از قانون بداند، بیان شود؛ مواردی قانونی که در زندگی روزمرۀ هر فرد بسیار از آن استفاده می‌شود و در صورت رعایت‌نکردن ممکن است فرد دچار مشکل شود. با خواندن این کتاب تاآنجاکه در معاملات زندگی و انجام امور قانونی خود به مشکل نخورید، می‌توانید اطلاعات کسب کنید. نویسنده امیدوار است با خواندن این کتاب، بخشی از حقوق قانونی خود را یاد گرفته و از آن استفاده کنید تا مشکلات کمتری داشته باشید.

خواندن کتاب آنچه هر فرد باید از قانون بداند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ شهروندان ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آنچه هر فرد باید از قانون بداند

«ازدواج مجدد مادر

قانون حمایت از خانواده رعایت مصلحت طفل را الزامی برای قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده حضانت می‌داند، حتی در صورت وجود موردی مثل ازدواج مجدد مادر که موارد سلب حضانت است، در صورتی که طفل به مادر نیاز اساسی داشته باشد و مادر شایستگی مراقب و نگهداری از طفل را داشته باشد، حضانت طفل در صورت ازدواج مجدد مادر امکان‌پذیر خواهد بود.

سلب حضانت ازدواج مجدد مادر در صورتی که منافی مصلحت طفل باشد امکان دارد و بهتر است مادر با معرفی همسر خود و تنظیم استشهادیه، دادگاه را متوجه این موضوع کند که همسر او فردی صالح است و بودن طفل در کنار همسر جدیدش آسیبی برای مصلحت فرزند نیست.

در این شرایط مادر می‌تواند طفل را سن مقرر شده برای تصمیم‌گیری (نه سال برای دختر و پانزده سال برای پسر) نزد خودش نگه دارد. اما در طول دوران حضانت طفل توسط مادر نتواند شرایط مناسبی را برای نگهداری از فرزندش فراهم کند، حق حضانت از مادر سلب می‌شود.

ازدواج مجدد پدر

حضانت فرزند در صورت ازدواج مجدد پدر سلب نمی‌شود. اگر دادگاه تشخیص دهد که کودک باید تا رسیدن به سن تصمیم‌گیری نزد پدر زندگی کند، حضانت کودک حتی بعد از ازدواج هم با پدر خواهد بود.

بعد از رسیدن فرزند به سن تعیین‌کننده خودش تعیین می‌کند که می‌خواهد پیش پدر یا مادرش زندگی کند؛ البته در صورتی که پدر اعتیاد یا بیماری داشته باشد یا همسرش کودک را آزار دهد و کودک از نظر عاطفی یا مادی تحت فشار باشد، مادر می‌تواند با مدرک این موضوع رو اثبات کند و حضانت فرزند در صورت ازدواج مجدد مادر یا حتی زمانی که ازدواج نکرده را دریافت کند.

طبق قانون مدنی هرگاه در اثر عدم مواظبت یا انحطاط اخلاقی پدر یا مادری که طفل تحت حضانت اوست، صحت جسمانی و یا ترتیب اخلاقی طفل در معرض خطر باشد، محکمه می‌تواند به تقاضای اقربای طفل یا به تقاضای قیم او یا به تقاضای رئیس حوزۀ قضائی هر تصمیمی را که برای حضانت طفل مقتضی بداند، اتخاذ کند.

مصادیق عدم مواظبت و یا انحطاط خلاقی هر یک از والدین:

- اعتیاد زیان‌آور به الکل، مواد مخدر و قمار

- اشتهار به فساد اخلاق و فحشاء

- ابتلا به بیماری‌های روانی با تشخیص پزشکی قانونی

- سوءاستفاده از طفل یا اجبار او به ورود در مشاغل ضد اخلاقی مانند فساد و فحشاء، تکدی‌گری و قاچاق

- تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف

طبق قانون حمایت از خانواده رعایت غبطه و مصلحت کودکان و نوجوانان در کلیۀ تصمیمات دادگاه‌ها و مقامات اجرائی الزامی است و همچنین هر گونه خرید، فروش، بهره‌کشی و به کارگیری کودکان به منظور ارتکاب اعمال خلاف از قبیل قاچاق، ممنوع و مرتکب، حسب مورد علاوه بر جبران خسارات وارده به شش ماه تا یک سال زندان و یا به جزای نقدی از ده میلیون ریال تا بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۶۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان