دانلود و خرید کتاب همه جانبگی دیجیتال دیوید بولتر ترجمه بهاره دربیکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همه جانبگی دیجیتال اثر دیوید بولتر

کتاب همه جانبگی دیجیتال

نویسنده:دیوید بولتر
انتشارات:انتشارات سروش
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب همه جانبگی دیجیتال

کتاب همه‌جانبگی دیجیتال نوشتۀ دیوید بولتر با ترجمۀ بهاره دربیکی و بابک دربیکی در انتشارات سروش به چاپ رسیده است. این کتاب دربارۀ موضوع افول فرهنگ نخبه و ظهور رسانه‌های جدید است. کتاب ادعا می‌کند که این افول و ظهور از نیمۀ دوم قرن بیستم آغاز شد.

درباره کتاب همه جانبگی دیجیتال

موضوع کتاب همه‌جانبگی دیجیتال، رابطۀ میان رسانه‌های دیجیتال و افول فرهنگ نخبه‌محور است. این کتاب اما بحث علی و معلولی نمی‌کند و ادعا ندارد که رسانه‌های دیجیتال علت افول فرهنگ نخبه هستند. کتاب توضیح می‌دهد که این افول پیش از توسعۀ رایانه به‌عنوان یک رسانه و بستر گسترده برای ارتباطات آغاز شده بود؛ اما اکنون رسانه‌های دیجیتال محیطی مناسب برای فرهنگ سطحی و غیرسلسله‌مراتبی فراهم کرده‌اند که هیج مرکزیتی در آن دیده نمی‌شود. تعدد مراکز و فقدان مرکز، بیانگر وضعیت فرهنگ امروز ماست.

کتاب همه‌جانبگی دیجیتال دو تحول عمده در نیمۀ دوم قرن بیستم را در نظر گرفته است که به تعریف فرهنگ رسانه‌ای در قرن بیست‌ویکم کمک کردند. یکی پیدایش رسانه‌های دیجیتال اعم از وب‌‌گاه‌ها، بازی‌های ویدیویی، رسانه‌ای اجتماعی و تلفن‌های کاربردی بود و دیگری پایان باور جمعی به آنچه فرهنگ می‌دانیم. از اواسط قرن بیستم سلسله‌مراتب سنتی در هنرهای تجسمی، ادبیات و موسیقی فروریخت. این فروپاشی با افول علوم انسانی و به‌ویژه نقد ادبی و تاریخ و فلسفه همراه بود.

خواندن کتاب همه جانبگی دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های مرتبط با مطالعات فرهنگی و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب همه جانبگی دیجیتال

«وضعیت فرهنگ رسانه‌ای امروز، همه‌جانبه است، یعنی جهانی از محصولات (وب‌سایت‌ها، بازی‌های ویدئویی، بلاگ‌ها، کتاب‌ها، فیلم‌ها، تلویزیون و برنامه‌های رادیویی، مجلات و امثال آن) و روش‌های به‌کارگیری آن‌ها (ساخت این محصولات با ترکیب مجدد، به‌اشتراک‌گذاری و نقد) آن‌چنان گسترده، متنوع و پویا هستند که نمی‌توان آن‌ها را در قالب یک کل، درک کرد. همه‌جانبگی، نیروهای متناقض فرهنگ خاص و عام، رسانه‌های جدید و قدیم، دیدگاه‌های اجتماعی محافظه‌کارانه و رادیکال را به‌آسانی پذیرا شده و در واقع می‌بلعد. تنها اندازۀ جهان داده‌های ما نیست که آن‌ها را همه‌جانبه می‌سازد؛ بلکه پیچیدگی‌اش در رابطه با توانایی ما در دسترسی و جذب آن نیز باعث همه‌جانبگی‌اش می‌شود. گوگل، غول دنیای دیجیتال، کسب‌وکار خود را بر پایۀ نیاز ما به ردیابی موضوعات منظم از طریق همه‌جانبگی بنا ساخت. در فرهنگ وب که دارای طرح‌های دیداری پیچیده و اغلب سردرگم‌کننده است، صفحۀ جست وجو گوگل، ساده و کاربردی باقی مانده است و سادگی آن ما را به این باور هدایت می‌کند که می‌توانیم بر جهانی از اطلاعات دیجیتال کنترل داشته باشیم. گوگل فقط محبوب‌ترین و نمایان‌ترین شکل از شبکه‌ای از پورتال‌ها شامل سایر موتورهای جست وجو (بینگ، یاهو، بایدو)، شبکه‌های اجتماعی، خبرخوان‌ها (دیگ، ردیت) و فهرست‌های تجاری (مانند کریگزلیست) است که برای ما شبکه وب را در آن واحد، منسجم می‌سازد. خدماتی که این پورتال‌ها ارائه می‌دهند، مدعی سازمان‌دهی همۀ رسانه‌ها در فرهنگ پیچیدۀ ما هستند، اما این ادعاها، افسانه‌هایی بیش نیستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان