دانلود و خرید کتاب مروری مستند بر زندگی و آثار «استاد علی کریمی» مژگان درانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مروری مستند بر زندگی و آثار «استاد علی کریمی» اثر مژگان درانی

کتاب مروری مستند بر زندگی و آثار «استاد علی کریمی»

نویسنده:مژگان درانی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مروری مستند بر زندگی و آثار «استاد علی کریمی»

کتاب «مروری مستند بر زندگی و آثار «استاد علی کریمی»» نوشتۀ مژگان درانی است و انتشارات اولین‌ها آن را منتشر کرده است. این کتاب به بررسی زندگی و ‌آثار استاد علی کریمی، رضا عباسی زمان، کمال‌الدین بهزاد معاصر و پدر صنایع دستی نوین ایران می‌پردازد.

درباره کتاب مروری مستند بر زندگی و آثار «استاد علی کریمی»

استاد علی کریمی انسانی سخت‌کوش و پر تلاش در عرصۀ نقاشی ایرانی و یکی از بنیان گزاران صنایع‌دستی نوین ایران به‌حساب می‌آید و پیشرفت صنایع‌دستی کشور مدیون زحمات و تلاش‌های اوست اما کارنامۀ درخشانش از دید جامعۀ هنری ایران پنهان ماند و به‌درستی معرفی نشد. ضرورت معرفی استاد علی کریمی به جامعۀ هنری به‌عنوان نقاش و هنرمند صنایع‌دستی، مژگان درانی را واداشت تا تحقیقاتش را در بستر تاریخ با ارجاع به مستندات باقیمانده، مطالعۀ کتابخانه‌ای، تحقیقات میدانی و مصاحبه آغاز کند. گنجاندن مستندات تاریخی در کنار نوشتار عاطفی باعث شده است تا کتاب مروری مستند بر زندگی و آثار «استاد علی کریمی» برای مخاطبان جذاب باشد. برای تحلیل‌کردن مطالب به‌دست‌آمده از دیدگاه‌های جامعه‌شناسی، اسطوره‌شناسی، روان‌شناسی و فلسفه هنر هم استفاده شده است؛ بنابراین این کتاب در دستۀ تحقیقات کیفی قرار می‌گیرد. آثار علی کریمی در ۲ بخش نوشتاری و نقاشی قابل‌مطالعه هستند، نوشتاری شامل مصاحبه‌های مکتوب، درس‌گفتارها و مقالات (معرفی هنرمندان، ثبت نظرات پیرامون نقاشی و صنایع‌دستی) می‌شود. نقاشی هم به ارائۀ تصاویر شخصیت‌های معروف یا شاهکارها و آثاری مربوط می‌شود که خود در ۴ دسته طبقه‌بندی می‌شوند.

کتاب مروری مستند بر زندگی و آثار «استاد علی کریمی» در ۴ فصل تنظیم شده است؛ فصل اول: به دوران بالندگی احساس و تجربه (تولد تا ۲۸ سالگی)، فصل دوم: اوج شکوفایی و خلاقیت (۳۲-۲۸ سالگی)، فصل سوم: دوران تدبیر (۴۹-۳۷ سالگی) و فصل چهارم: دستاوردهای زندگی (۸۶-۴۹ سالگی). کتاب در نهایت با ثبت مناظرۀ ساختگی از انتقادات صاحب‌نظران و درج دیدگاه نویسنده تمام می‌شود. در تمام طول متن کتاب به جز نقل‌قول‌های مستقیم از واژۀ نقاشی ایرانی به‌جای مینیاتور استفاده شده است.

خواندن کتاب مروری مستند بر زندگی و آثار «استاد علی کریمی» را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان هنر و صنایع دستی پیشنهاد می‌کنیم.


بخشی از کتاب مروری مستند بر زندگی و آثار «استاد علی کریمی»

«فراگیری نزد آشتیانی، از او فردی آرام و متین ساخت و در تمام مدت انتظار برای تحصیل در هنرستان صنایع مستظرفه به‌جای شیطنت، از صبح تا شب طرح زد و نقش کشید. در نهایت نقاشی پرتره پدر، پس از آویختن به دیوار عطاری، تحسین همگان را بر انگیخت و تبلیغی شد برای جلب مشتری و سفارش به علی، پسری که تا چندی پیش از دستش در امان نبودند! حاج عزیزالله که ابتدا با کسب روزي از راه هنر ناراضی بود، خوشحال از درآمد خوب فرزند، رضایت قلبی خود را از تحصیل در هنرستان اعلام کرد. آشتیانی نیز خشنود از پیشرفت شاگرد در یک فرصت طلایی، زمینه آشنایی او را با کمال‌الملک فراهم نمود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۴۲ صفحه

حجم

۱۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۴۲ صفحه

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
تومان