دانلود و خرید کتاب گوهرها زیور سنگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گوهرها اثر زیور سنگری

کتاب گوهرها

نویسنده:زیور سنگری
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گوهرها

کتاب گوهرها نوشتۀ زیور سنگری است و انتشارات سیراف آن را منتشر کرده است. کتاب گوهرها با محوریت صنایع دستی استان بوشهر نوشته شده و این صنایع را به خواننده معرفی کرده است.

درباره کتاب گوهرها

هر ملت و تمدنی دارای صنعت و هنری است که تجلی‌گر هویت فرهنگ و معرفت آن قوم است. صنایع گوناگون به‌ویژه صنایع دستی بخشی از هنر و صنعت ملی ایرانیان است. ذوق به هنر از دیرباز نزد ایرانیان متداول بوده و شواهد آن را می‌توان در تلاش فراوانی دید که آن‌ها در تزئین محصولات روزمره و کاربردی می‌کنند.

در استان بوشهر به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی و کوتاه‌بودن فصل کشاورزی و از طرفی وجود مواد اولیه جهت تولید منسوجات دست‌ساز مانند پشم و موی دام‌های اهلی، الیاف درخت خرما، حصیر و گیاهان خودرو در مناطق باتلاقی، صدف و گوشواره‌های دریایی و ... از دیرباز مردم این دیار با استفاده از امکانات موجود در جهت رفع نیازهای زندگی به تولید کالاهایی مانند قالی، قالیچه، گبه، عبا، گیوه، چادرشب، اجناس حصیری، سفالی و مصنوعات صدفی می‌پردازند.

این کتاب به بررسی دقیق صنایع دستی و بومی استان بوشهر پرداخته است و این آثار را معرفی و نحوۀ تولید آن‌ها را بیان کرده است.

خواندن کتاب گوهرها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به بررسی فرهنگ‌های بومی و محلی مناسب است.

بخشی از کتاب گوهرها

«استان بوشهر در طول تاریخ به دلیل عدم برخورداری از جایگاه مناسب در تولید کشاورزی و دامی متعاقباً صنایع‌دستی قابل توجهی هم نداشته است. تنها برخی از محصولات صنایع‌دستی مانند ساخت گرگور و انواع شناورها به دلیل نیازمندی و محصولات حصیری به دلیل وجود مواد اولیه و کاربری آن‌ها از دیرباز در منطقه تولید می‌شده است. در چند سال اخیر، صنعت فرش‌بافی به ویژه گلیم و گبه در مناطق روستایی و برخی مناطق شهری استان بوشهر گسترش یافته است. مهم‌ترین صنعت دستی استان در حال حاضر فرش دست‌باف است که سهم عمده‌ای از اشتغال و تولیدات این صنعت را به خود اختصاص داده است...» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان