دانلود و خرید کتاب الگوهای نوین آموزش عربی میلاد نیکوفری امین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الگوهای نوین آموزش عربی اثر میلاد نیکوفری امین

کتاب الگوهای نوین آموزش عربی

معرفی کتاب الگوهای نوین آموزش عربی

کتاب الگوهای نوین آموزش عربی نوشتۀ میلاد نیکوفری امین در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است. این کتاب در حوزۀ نظریه‌های آموزش و پرورش قرار دارد و الگوهای نوین را در آموزش زبان عربی معرفی و بررسی می‌کند.

درباره کتاب الگوهای نوین آموزش عربی

زبان عربی، زبان دین اسلام و یکی از زبان‌های شاخص دنیا است و این دو موضوع، ایجاب می‌کند که دانش‌آموزان با جذابیت‌های این زبان آشنا شوند. لازمۀ آن، طراحی آموزشی و به کار بستن روش‌های گوناگون موجود از جمله روش‌های نوین و مفید در زمینۀ تدریس و شیوه‌های یاددهی است. مسئلۀ موجود در آموزش زبان عربی این است که با وجود دانش برنامه‌ریزی درسی، دانش محتوایی، دانش روش تدریس، هنوز امر تدریس با مشکلاتی مواجه است و معلمان نمی‌توانند به‌آسانی مطالب را منتقل کنند و دانش‌آموزان نیز به سادگی آن‌ها را درک نمایند.

تدریس زبان عربی در ایران همیشه با تکیه بر روش‌های سنتی همچون روش قواعد و ترجمۀ متن بوده است؛ یعنی روش مستقیم و بدون تعامل؛ از این رو، هیچ‌گاه عناصری که امروزه در روش‌های نوین وجود دارند مورد توجه قرار نگرفته است؛ از جمله واکنش‌های ذهن مدرس و دانش‌آموز به هنگام آموزش زبان عربی، عناصر مختلف یادگیری، وضعیت و محیط آموزش، روند پیشرفت درسی، روند کسب اطلاعات و... .

نيروى انسانى و به‌ويژه معلم، از عوامل مهم تشکيل‌دهندۀ محيط‌هاى آموزشى است. اگرچه تأثير موقعيت و امکانات مناسب بر هيچ فردى پوشيده نيست؛ اما امکانات و تجهيزات بدون وجود معلم کارآيى لازم را نخواهد داشت. معلم با شناخت امکانات، محيط آموزشى را به‌طور مناسب تجهیز و سازمان‌دهى می‌کند، موقعيت آموزشى مناسب به وجود مى‌آورد و با شناخت استعداد، علايق و توانايى شاگردان، آنان را در مسیر درست يادگيرى هدايت مى‌کند. در این میان، اگر معلم با نظريه‌ها و اصول يادگيرى آشنا نباشد و تدريس را فقط انتقال واقعيت‌هاى علمى بداند و تجارب يادگيرى را منحصر به نشستن در کلاس، گوش دادن و حفظ کردن مطالب شنيده شده يا نوشته شده در کتاب تصور کند، مسلم است که در تقويت کنجکاوى و پرورش استعداد و تفکر علمى دانش‌آموزان چندان موفقيتى به دست نخواهد آورد؛ زيرا دانش‌آموزان علاقه‌مند به فکر کردن هستند و در بررسى امور مختلف، بايد فرصت حرکت و جنبش داشته باشند تا بتوانند به هدف‌هاى آموزشى برسند. به‌همین دلیل، تعامل در فرایند یادگیری موضوعی بسیار مهم است و اگر در روش تدريس معلم اين نکات در نظر گرفته نشود، مدرسه و کلاس براى دانش‌آموز جذاب نخواهد بود.

کتاب الگوهای نوین آموزش عربی توضیح می‌دهد که چگونه یک معلم می‌تواند خود را تبدیل به راهنما کند، ايجادکنندهٔ وضعیت مطلوب يادگيرى باشد، به جاى انتقال اطلاعات، روش کسب تجربه را به شاگردان آموزش دهد تا آنان در برخورد با مسائل فعال‌تر باشند. همچنین چگونه از منابع مختلف استفاده کند، اطلاعات لازم را به دست آورد، آن‌ها را سازمان‌دهى و تحلیل کند و مسائل آن را حل کند. این روش، با ایجاد انگیزه، خلاقیت، اعتمادبه‌نفس و در نهایت با کوشش مداوم و فعال در فضای علمی مناسب، توان و کنش ارتباطی میان معلم و دانش‌آموز را به بهترین سطح ممکن می‌رساند.

کتاب الگوهای نوین آموزش عربی در ۵ فصل تدوین شده است. عنوان فصل‌ها عبارت است از: فصل اول: آموزش زبان عربی؛ فصل دوم: نظام تعلیم زبان عربی در مدارس ایران؛ فصل سوم: چالش‌ها و موانع تدریس زبان عربی؛ فصل چهارم: تحلیل مفهوم تدریس از دیگاه‌های مختلف؛ فصل پنجم: جمع‌بندی.

خواندن کتاب الگوهای نوین آموزش عربی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به معلمان و دوستداران نظریه‌های آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر 7839104
۱۴۰۲/۱۱/۰۶

عالیه ممنونم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۹۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان