دانلود و خرید کتاب نقد عقل شبکه ای یورگ فریدریش ترجمه محمد اخگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقد عقل شبکه ای اثر یورگ فریدریش

کتاب نقد عقل شبکه ای

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نقد عقل شبکه ای

کتاب نقد عقل شبکه ای به‌قلم یورگ فریدریش و ترجمهٔ محمد اخگری را انتشارات شب قلم منتشر کرده است. این کتاب به تشریح و بیان ضرورت تفکر فلسفی در عصر اینترنت و نقش و وظیفهٔ انسان برای بهره‌گیری از این نوع تفکر می‌پردازد.

درباره کتاب نقد عقل شبکه‌ ای

در روزگاری زندگی می‌کنیم که گستردگی و سهولت استفاده از اینترنت بر تمام جنبه‌های زندگی‌مان سایه افکنده و تصور جهانی بدون ارتباطات اینترنتی غیرممکن و حتی فلج‌کننده است. جدای از تأثیرات مثبت استفاده از اینترنت، داده‌هایی که در بستر اینترنت  دریافت می‌کنیم یا اطلاعاتی که از خود در پهنهٔ گستردهٔ وب منتشر می‌کنیم، به‌صورت‌متقابل در شکل‌گیری نحوهٔ تفکر و جهت‌گیری ذهنی ما مؤثرند. بنابراین لازم است تا به‌جای برخوردی منفعل و زیستی یک‌طرفه با اینترنت  و شبکهٔ جهانی اطلاعات، با نگاهی فلسفه‌ورزانه به مناسبات دنیای جدید در بستر داده‌ها و اینترنت بنگریم و چیستی و چرایی زندگی با اقتضائات قرن ۲۱ را عمیق‌تر بکاویم و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. یورگ فردریش، مؤلف کتاب نقد عقل شبکه‌ ای تحصیلات و مطالعات دانشگاهی را نخست در زمینهٔ فیزیک و فناوری پیش برده و سپس کلان‌پروژه‌های نرم‌افزاری را مدیریت کرده و در کنار آن به تحصیل در رشتهٔ فلسفه پرداخته و مقالات و پژوهش‌های او بیشتر در حوزهٔ فلسفهٔ عملی است. او کوشیده تا در قالب ۵ فصل دیدگاه و نظر خود دربارهٔ آیندهٔ زندگی در بستر اینترنت و نحوهٔ واکنش سنجش‌گرانه و فلسفه‌ورزانه با داده‌ها را شرح داده و راهنمایی برای شهروندان و ساکنان جهان قرن ۲۱ باشد. 

خواندن کتاب نقد عقل شبکه‌ ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به حوزه‌های تلفیقی فلسفه با سایر علوم و دانش‌ها و نیز فعالان و کنشگران رسانه‌ای از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب نقد عقل شبکه ای

«اینترنت درواقع مکان بی‌مکان است. جایی که انسان‌ها می‌توانند به‌راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، قرارداد ببندند، گروه‌های خود را بسازند، پیام‌ بفرستند و یا چیزی را معرفی کنند. در این مکان مرزهای جغرافیایی معنا و مفهومی ندارند و به‌همین‌سبب دشواری‌ها و مشکلات منطقی زمان و مکان از میان برداشته شده‌ است. همه‌چیز در تحرک است و این حرکت همواره شتابی بیشتر می‌یابد. اکنون در عصر ساختگی رسانه‌ها و اینترنت برخی این پرسش‌ها را مطرح می‌سازند: آیا داده یک شخص است؟ داده ۳ ویژگی مهمْ خرد، خودآگاهی و وجدان را داراست. پس چرا آن را به‌عنوان یک موجود دارای فهم به رسمیت نمی‌شناسیم؟ داده دارای توانمندی‌هایی است که می‌تواند بیاموزد، بفهمد و با وضعیت‌های تازه ارتباط برقرار نماید. درحالی‌که برخی از تحلیل‌گران رسانه‌ای و دانشمندان رایانه هم‌چون نوبرت بولتس وضعیت جدید را در تعامل انسان و رسانه با نگاهی مثبت تحلیل می‌کنند، برخی دیگر اصطلاح زندگی فرابیولوژیک را برای این وضعیت بیان می‌دارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان