دانلود و خرید کتاب نغمۀ محمد محمد اخگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نغمۀ محمد اثر محمد اخگری

کتاب نغمۀ محمد

نویسنده:محمد اخگری
ویراستار:مریم چراغی
امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نغمۀ محمد

کتاب نغمۀ محمد نوشتۀ محمد اخگری و ویراستۀ مریم چراغی در انتشارات شب قلم به چاپ رسیده است. این کتاب، شرحی بر نمایشنامۀ تراژدی محمد از یوهان ولفگانگ فن گوته دربارۀ پیامبر اسلام(ص) است. نویسنده علاوه بر آوردن پردۀ اول این نمایشنامه، مهم‌ترین بخش آن را که شعری ۷۰بیتی با نام نغمۀ محمد است شرح می‌دهد و تفسیر می‌کند.

درباره کتاب نغمه محمد

نغمۀ محمد عنوان شعری ۷۰بیتی است که یوهان ولفگانگ فن گوته، شاعر و نمایشنامه‌نویس مشهور آلمانی، آن را برای بخش اصلی نمایشنامۀ خود با عنوان تراژدی محمد سروده است. گوته این نمایشنامه را در ۲۳سالگی نوشت و برای نوشتن آن، تاریخ اسلام، قرآن و زندگی پیامبر را مطالعه کرد. او بنا داشت این نمایشنامه را در ۵ پرده بنویسد و زندگی پیامبر را از کودکی تا وفات در آن جای دهد؛ اما فرصت تکمیل کار را پیدا نکرد. محمد اخگری، نویسندۀ کتاب نغمۀ محمد می‌گوید مهم‌ترین و زیباترین بخش این نمایشنامه، شعر نغمۀ محمد است که موضوع آن صحنۀ پیروزی پیامبر از زبان حضرت علی و حضرت فاطمه است. گوته در این ابیات، پیامبر را به رودی تشبیه کرده است که از کوهساران جاری شده و به دشت رسیده است تا همۀ رودها را با خود همراه کند و به اقیانوس ببرد. در این شعر، بخش‌هایی از زندگی پیامبر به تصویر کشیده شده است. در پایان کتاب نیز نویسنده بخشی را به شرح و تفسیری این بندها اختصاص داده است.

ویراست اول کتاب نغمۀ محمد در ۱۳۸۵ به چاپ رسید. در این سال‌ها نویسنده مطالعات دیگری در این موضوع داشت و همچنین مقاله‌هایی دربارۀ گوته منتشر شدند. بر این پایه، نویسنده به یافته‌هایی جدید دربارۀ این نمایشنامه دست یافت و به متن کتاب اضافه کرد. بنابراین این نسخه، ویراست دوم از کتاب نغمۀ محمد است. در این ویراست، پردۀ اول نمایشنامۀ تراژدی محمد به کتاب افزوده شده که شامل یک تک‌گویی با عنوان زیر آسمان پرستاره است و نیز یک دیالوگ میان پیامبر با دایۀ خود حلیمه. فصل نخست کتاب با عنوان تراژدی محمد، ویژگی‌های این نمایشنامه و توضیحات گوته دربارۀ آن برگرفته از کتاب شعر و حقیقت را در برمی‌گیرد. در این ویراست هچنین فصل‌بندی کتاب تغییر کرده و مطالب جدیدی به‌همراه تصاویر به آن اضافه شده و بنابراین بر تعداد صفحه‌های کتاب نیز افزوده شده است.

خواندن کتاب نغمۀ محمد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران ادبیات نمایشی و پژوهش ادبی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان