دانلود و خرید کتاب سنگ ها در آب دونا جو ناپولی ترجمه بیتا ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سنگ ها در آب اثر دونا جو ناپولی

کتاب سنگ ها در آب

معرفی کتاب سنگ ها در آب

کتاب سنگ ها در آب نوشتهٔ دونا جو ناپولی و ترجمهٔ بیتا ابراهیمی است. انتشارات دنیای اقتصاد تابان این کتاب کودک و نوجوان را منتشر کرده است. این اثر از مجموعه کتاب‌های کودک و نوجوان «دارکوب» از این انتشارات است.

درباره کتاب سنگ ها در آب

دونا جو ناپولی کتاب سنگ ها در آب را برای کودکان و نوجوانان نگاشته است. این اثر شامل ۱۵ فصل است که عنوان آنان عبارت است از «فیلم»، «قطار»، «کلنگ‌ها»، «واسر»، «سیم خاردار»، «سنگ‌ها»، «چکمه‌ها»، «جنگل»، «سرما»، «زندگی»، «سورتمه»، «باز هم چکمه‌ها»، «زیر بوته‌ها»، «تب» و «سنگ‌ها».

دونا جو پولی برای نگارش این کتاب در ایتالیا و سوئیس تحقیق کرد؛ چراکه می‌خواست خوانندگانش تجربهٔ پسرهای ایتالیایی، رومانیایی، لهستانی و پسران باقی کشورهای ملل متحد را که به فرمان نازی‌ها در اردوگاه‌ها وادار به کار اجباری شدند، درک کنند. روزی که «روبرتو» و دوستش «ساموئل»، به‌دستور سربازان آلمانی سوار قطار شدندند، روزی سرنوشت‌ساز بود. پسرها بخشی از نیروی جنگ بودند و می‌بایست در اردوگاه‌های مختلف برای آلمان‌ها کار کنند و با این ماجرا، روزهای کودکی پسرها، روزهای معصومیتشان، پیش از آنکه بفهمند، به پایان رسید. برای روبرتو، کار طاقت‌فرسا، گرسنگی مدام و تلاش برای پنهان‌کردن راز ساموئل غیرقابل‌تحمل بود. فرار، تنها روزنهٔ امید بود، اما زمستان همراه با یخبندان رسیده بود و هر امیدی دور از دسترس می‌نمود. داستان کتاب «سنگ‌ها در آب» داستان جنگ و بقاست، داستان تلاش روبرتو برای انکار خشونت و وحشت و امید او برای یافتن راهی برای ازمیان‌‌برداشتن ناملایمات جنگ برای همهٔ انسان‌ها.

مجموعه کتاب‌های کودکان و نوجوانان «دارکوب» یکی از زیرمجموعه‌های انتشارات دنیای اقتصاد است. کتاب‌های دارکوب برای گروه‌های سنی خردسال، کودک و نوجوان و در قالب آموزش مفاهیم زندگی، داستان و سرگرمی منتشر می‌شود. هدف انتشار این کتاب‌ها و کتاب‌های دیگری بارور کردن تخیل کودکان و گشودن پنجره‌ای به سوی صلح، نوع‌دوستی، پاسداری از محیط‌زیست، آموزش مسئولیت اجتماعی و دانش اقتصادی است.

خواندن کتاب سنگ ها در آب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به نوجوانانی که به خواندن داستان علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دونا جو ناپولی

جونا دونا پولی نویسندهٔ آثار برجستهٔ فراوانی است که در میان آن‌ها هم داستان‌های خیالی و هم داستان‌های معاصر به چشم می‌خورند. «زل»، یکی از آثار او که در سال ۱۹۹۶ نگاشته شد، عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا را از آن خود کرد. از آثار دیگر او که برندهٔ جایزه‌های متعددی شده می‌توان به «حلقهٔ جادویی» اشاره کرد. «سنگ‌ها در آب» عنوان یکی دیگر از آثار این نویسندهٔ ایتالیایی است.

بخشی از کتاب سنگ ها در آب

«به نظر می‌آمد زن به سر تکان دادن او توجهی ندارد. بطری را بالا برد و روی زخم روبرتو الکل ریخت.

درد آرام روبرتو به دردی شدید و سوزان تبدیل شد. روبرتو دستش را عقب کشید. زن به طرف کاسه برگشت و با یک قاشق چوبی کارد را بیرون آورد. برگشت و روبرتو نگاهش را برگرداند.

تیزی چاقو را احساس کرد. جیغی کشید. گلوله با صدای تق کوچکی روی کف چوبی اتاق افتاد. بعد، وقتی دوباره الکل روی زخمش ریخته شد، درد سوزان دوباره شروع شد. و در آخر زن با نواری از پارچه سفید دستش را محکم بست. زن با نواری باریک‌تر پانسمان را محکم کرد.

روبرتو اشک‌ها را از روی گونه‌هایش پاک کرد. وقتی زن برگشت، روبرتو با دست راستش گوشه لباس او را گرفت. زن به او نگاه کرد. روبرتو ادای غذا خوردن را درآورد. روی شکمش فشار داد. هر کس معنی گرسنگی را می‌فهمید.

زن مردد بود. صورتش کشیده و بدنش لاغر و خشک بود. او هم معنی گرسنگی را می‌دانست. روبرتو می‌توانست رنج گرسنگی را در چهره‌اش ببیند. سرش با حالتی از خستگی و دلسوزی خم شد.

بعد حالت چشمانش تغییر کرد. با عصبانیتی ناگهانی، پیراهنش را از دست روبرتو آزاد کرد و به طرف میز رفت. بدون اینکه به روبرتو نگاه کرد، مشغول حرف زدن با مردها شد.

زبانشان کاملا برای روبرتو نامفهوم بود. اما او از صورت‌هایشان،‌ شانه‌هایشان و انگشت‌هایی که اشاره می‌کردند، چیزهایی می‌فهمید. همه حرف‌هایشان به چکمه‌های آلمانی برمی‌گشت. و حالا یکی از مردها به طرف سورتمه که کنار در ورودی اتاق گذاشته شده بود، رفت. وسایل رویش باز شده بود و همهٔ توشه‌ای که جمع کرده بودند. کنار دیوار بود. او کیسه سیب‌زمینی را برداشت و به طرف میز آمد. هر سه آنها مشغول حرف زدن شدند و به کلمات آلمانی که روی کیسه نوشته بود اشاره کردند و بعد به روبرتو نگاه کردند و باز هم حرف زدند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱۵۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان