دانلود و خرید کتاب مبانی زیست شناسی مولکولی ترجمه بهاره کریمی
کتاب مبانی زیست شناسی مولکولی اثر بهاره کریمی

کتاب مبانی زیست شناسی مولکولی

انتشارات:مانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مبانی زیست شناسی مولکولی

کتاب مبانی زیست شناسی مولکولی نوشتهٔ الکساندر وُلاگودسکی با ترجمهٔ بهاره کریمی و خاطره مختاری را نشر مانی منتشر کرده است. این کتاب به تشریح و واکاوری مبانی علم زیست‌شناسی مولکولی می‌پردازد.

درباره کتاب مبانی زیست‌شناسی مولکولی

در این کتاب تلاش شده است تا ویژگی‌های اصلی حیات در یک جلد و با بیانی مختصر توصیف گردند و دانشی پایه برای ورود به دنیای زیست‌شناسی ارائه گردد. از آن‌جا که این رشته از جمله رشته‌های علوم پایه و زیربنای بسیاری از تحقیقات علمی است، مؤلف کوشیده است تا در ۱۲ فصل به تشریح مبانی و مفاهیم پایهٔ این علم مثل سلول، فرایند‌های شیمیایی و ژنوم بپردازد و از این طریق راه را برای مطالعهٔ بیشتر در مورد گونه‌های مختلف حیات در هموارتر گرداند و حتی کسانی را که آشنایی چندانی با این علم ندارند با دنیای آن آشنا کند.

خواندن کتاب مبانی زیست‌شناسی مولکولی را به چه کسانی توصیه می‌کنیم

دانش‌آموزان مقاطع متوسطهٔ اول و دوم و نیز افرادی که مشتاق آشنایی بیشتر با زیست‌شناسی هستند و سابقه‌ای در این حوزه ندارند و نیز معلمان و مربیان به‌عنوان راهنمای تدریس می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

بخشی از کتاب مبانی زیست‌شناسی مولکولی

«سلول‌ها به‌عنوان واحدهای اساسی زندگی

در اواسط قرن نوزدهم دانشمندان به این نتیجه رسیدند که سلول‌ها واحدهای اساسی زندگی هستند، اگرچه اصطلاح سلول، خیلی زودتر بیان شده بود. اساس تجربی اصلی این نظریه، مشاهدات به‌وسیلهٔ میکروسکوپ نوری بود. اندازهٔ سلول‌ها در محدودهٔ ۱ تا ۱۰۰ میکرومتر است، وضوح محدود میکروسکوپ‌ها، اجازه نمی‌دهد جزئیات سازمان‌دهی سلول را مطالعه کنیم. بنابراین، شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد که در سال ۱۸۳۹ ماتیاس اشلایدن و تئودور شوان نظریهٔ سلولی را پیشنهاد دادند. این نظریه بیان می‌کرد که همهٔ موجودات زنده از یک یا چن سلول تشکیل شده‌اند. آن‌ها پیشنهاد کردند که هر سلول حاوی تمام اطلاعات ارثی موردنیاز برای تولید سلول‌های جدید است. در سال ۱۸۵۵، رودلف ویرشو یک نکتهٔ اساسی دیگر را به آن اضافه کرد. او اظهار داشت که سلول‌های جدید تنها با تقسیم سلول‌های قبلی می‌توانند تشکیل می‌شوند. امروزه مشخص شده است که این عبارات اصلی نظریهٔ سلولی کاملاْ صحیح هستند. البته جانوران از انواع مختلفی از سلول‌ها تشکیل شده‌اند و با باکتری‌های تک‌سلولی متفاوت هستند. اما یکی از ویژگی‌های بارز حیات که اشلایدن و شوان نمی‌توانستند آن را مطرح کنند، این است که اساسی‌ترین فرایندها در درون همهٔ سلول‌های زنده از مکانیسم‌های خاصی پیروی می‌کنند. اطلاعات ارثی در مولکول‌های DNA  ذخیره می‌شود که دارای ساختار دورشته‌ای یکسان در همهٔ سلول‌ها هستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان