دانلود و خرید کتاب جاذبه های همدان س. صداقت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاذبه های همدان اثر س. صداقت

کتاب جاذبه های همدان

نویسنده:س. صداقت
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جاذبه های همدان

کتاب «جاذبه های همدان» نوشتۀ س. صداقت است و انتشارات ۳۶۰ درجه آن را منتشر کرده است. کتاب جاذبه‌های همدان به معرفی استان همدان می پردازد.

درباره کتاب جاذبه های همدان

همدان، اولین پایتخت کشور ایران، تاریخچه‌ای غنی دارد و از قدیم معرف تمدن و فرهنگ کهن ایران و ایرانی بوده است. این شهر در دوره هخامنشیان، ساسانیان، اشکانیان، آل بویه و سلجوقیان از اهمیت زیادی برخوردار بود و آثار تاریخی فراوانی از همین دوران در همدان به‌جای‌مانده است. طبیعت و اقلیم همدان از ابتدا برای کشاورزی و دام‌پروری مناسب بوده و همین باعث شده در طول زمان تمدن کهن در این منطقه شکل بگیرد. تپه‌های باستانی متعدد در نواحی مختلف همدان نشانۀ اثبات وجود تمدن کهن است.

استان همدان منطقه‌ای مرتفع است و از شمال با استان‌های زنجان و قزوین، از جنوب با لرستان، از شرق با استان مرکزی و از غرب با استان‌های کردستان و کرمانشاه همسایه است. کوه الوند در جنوب و غرب شهر همدان قرار دارد. شهر همدان مقر تابستانی کوروش در ۵۵۰ سال قبل از میلاد مسیح بود.

در کتاب جاذبه‌های همدان نخست اماکن گردشگری این شهر هرکدام به طور جداگانه و به‌تفصیل معرفی می‌شود؛ مکان‌هایی مانند غار علی‌صدر، آبشار گنج‌نامه، آرامگاه باباطاهر عریان، مقبرۀ ابن‌سینا، تپۀ هگمتانه، ‌ گورستان پارتی، ‌شیر سنگی همدان، برج قربان، ‌دریاچه و سد اکباتان، گنبد علویان، آرامگاه استر و مردخای، ‌ کلیسای گرگوری استفان، کلیسای آنجلی، ‌کلیسای حضرت مریم،

بخش بعدی کتاب جاذبه‌های همدان به معرفی فرهنگ و آداب‌ورسوم، سوغات و صنایع‌دستی همدان می‌پردازد. شهرها و شهرستان‌هایی مثل تویسرکان، نهاوند، ‌ملایر، ‌کبودرآهنگ، ‌ رزن و بهار نیز معرفی می‌شوند و آثار باستانی، ‌ مکان‌های دیدنی و غذاهای ملی‌شان هم توضیح داده می‌شود.

خواندن کتاب جاذبه های همدان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را علاقه‌مندان به ایران‌شناسی و شهر همدان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جاذبه های همدان

«در روایات آمده چوپانی به اسم علی سد یا علی صد، سدی روی دریاچۀ آب غار می‌بندد و اسمش، یعنی علی سد روی روستا هم گذاشته می‌شود. اما بعدها در دفاتر دولتی نام او علی سدر ثبت می‌شود و باگذشت زمان روی تابلوهای راهنما علی‌صدر نوشته می‌شود. اینجا از معدود غارهای آبی دنیا و تنها غار تالابی ایران است و سنگ‌های درونش مربوط به دورۀ ژوراسیک از دورۀ دوم زمین‌شناسی. پس این سفری است به حدود ۱۹۰ میلیون سال قبل. از ورودی که می‌گذرید، با فضایی خنک روبه‌رو می‌شوید و همین باعث می‌شود گرما را فراموش کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۲۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان