دانلود و خرید کتاب جاذبه های کرمان س. صداقت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاذبه های کرمان اثر س. صداقت

کتاب جاذبه های کرمان

نویسنده:س. صداقت
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جاذبه های کرمان

کتاب «جاذبه های کرمان» نوشتۀ س. صداقت است و انتشارات ۳۶۰ درجه آن را منتشر کرده است. این کتاب به معرفی استان کرمان می‌پردازد.

درباره کتاب جاذبه های کرمان 

استان کرمان پهناورترین استان کشور و کرمان مرکز این استان است که در دورۀ زندیه یکی از پایتخت‌های ایران بوده است. این شهر جزو ۵ شهر قدیمی ایران به حساب می‌آید و سابقۀ زندگی در آن به هزارۀ چهارم قبل از میلاد مسیح می‌رسد. کوه‌هابیشتر نقاط کرمان را احاطه کرده‌اند و آب‌و هوای متنوعی دارد.

کتاب جاذبه‌های کرمان نخست دربارۀ آب‌وهوای این استان توضیحاتی می‌دهد سپس به معرفی شهرهای کرمان می‌پردازد. شهرهای سیرجان، رفسنجان، جیرفت، بم،‌زرند، کهنوج،‌شهربابک، بافت، بردسیر، راور، عنبرآباد،‌ بروات، ماهان،‌ منوجان (مینو جهان) و انار هرکدام به طور جداگانه بررسی و معرفی می‌شوند. کتاب در بخش بعدی جاذبه‌های گردشگری کرمان را معرفی کرده و دربارۀ هرکدام توضیحاتی ارائه می‌کند. مکان‌هایی مانند: باغ شاهزاده ماهان، مسجد گنجعلی‌خانی، مدرسه و کاروان‌سرا، ضراب‌خانه،‌ آب‌انبار،‌ آبشارهای خوشکار، هتل کپری قلعه گنج، یخدان مؤیدی، مقبرۀ مشتاقیه، آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی باغ فتح‌آباد و آبشارهای دره ‌سختی.

کتاب جاذبه‌های کرمان بخش‌هایی را به ارائهٔ توضیح دربارۀ ارگ بم، معماری آن، جغرافیا و همسایگی‌های ارگ بم می‌پردازد. کلوت شهداد (گرم‌ترین نقطۀ زمین)، آبشارهای سیمک، ارگ راین نیز بررسی می‌شود. بخش آخر کتاب جاذبه‌های کرمان به صنایع‌دستی و غذاهای محلی کرمان اختصاص پیدا کرده است. صنایع‌دستی کرمان عبارت است از: قالی کرمان، قالیچه‌های عباسی، گلیم‌بافی،‌ جاجیم، پته‌دوزی، عریض‌بافی، شال‌بافی، گبردوزی، آجیده‌دوزی، خورجین‌بافی، ترمه، سیس بافی، حصیربافی، معرق چوب، مشبک چوب، خوس دوزی،‌ ظروف مسی،‌ قلم‌زنی و سازسازی. 

خواندن کتاب جاذبه های کرمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به ایران‌شناسی و دوستداران کرمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جاذبه های کرمان

«استان پهناور کرمان که اینک بزرگ‌ترین استان ایران است و به قول مرحوم همایون «یگانه خطۀ خوش‌آب‌وهواست»، در ناحیه‌ای کویری و کم آب قرار دارد. اما در کوهپایه‌ها و دره‌های سرسبز و خرم بعضی روستاهایش آب‌وهوای بهشتی،‌ تماشاگران را به‌سوی خود می‌خواند و تنوع آب‌وهوایی آن در جهان کم مانند است؛ به‌طوری که تقریباً تمام آب و هواها،آز گرمسیری تا سردسیری، ‌تا بیابانی و مدیترانه‌ای را می‌توان در پهنۀ گستردۀ این دیار دید. تمدن دیرینه،‌ مردمان هنرمند و پراستعداد، مواریث فرهنگی و ابنیۀ تاریخی و باستانی،‌اقوام و ملیت‌های مختلف و امکانات بالقوۀ فراوان، تمایز ویژه‌ای برای این سرزمین به وجود آورده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۱ صفحه

حجم

۱۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۱ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان