دانلود و خرید کتاب ارتباطات جهانی توماس ال. مک فیل ترجمه عباس اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارتباطات جهانی اثر توماس ال. مک فیل

کتاب ارتباطات جهانی

معرفی کتاب ارتباطات جهانی

کتاب «ارتباطات جهانی» نوشتۀ توماس ال. مک فیل و ترجمۀ عباس اسدی و بشار رافع دریب است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. این کتاب به بررسی ارتباطات جهانی امروز، نظریه‌ها، روندها و چشم‌اندازها می‌پردازد.

درباره کتاب ارتباطات جهانی

در سال‌های اخیر ارتباط جهانی به‌سرعت تغییر کرده است. ارتباطات بین‌المللی به تحلیل‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، و فنی الگوها و علایق ارتباطی در بین دولت ملت‌ها مربوط می‌شود. تمرکز این ارتباطات بیشتر بر جنبه‌های جهانی رسانه‌ای و نظام‌های ارتباطی و فناوری‌ها متمرکز است. این تمرکز از ۱۹۹۰ به بعد با پایان جنگ سرد و به دلیل وابستگی متقابل و فزایندۀ جهانی که تسهیل‌کنندۀ اقتصاد جهانی گسترده است به شکل اساسی دستخوش تغییر شده است. اما این وابستگی متقابل صرفاً اقتصادی نیست؛ بلکه جنبۀ فرهنگی هم دارد و کتاب ارتباطات جهانی به این جنبه‌ها می‌پردازد. یکی از ویژگی‌های زندگی در دنیای امروز، پذیرش و همسانی سریع‌تر محصولات فرهنگی خارجی نسبت به گذشته است. کتاب ارتباطات جهانی قصد دارد این مسائل را بررسی کند و توضیح دهد که محصولات فرهنگی جدید از طرف چه کسی و از کجا آمده‌اند و چرا؟ و همچنین به مسائل و موضوعاتی دربارۀ تأثیراتی که در کشور‌های خارجی می‌گذارند، می‌پردازد. 

کتاب ارتباطات جهانی شامل ۱۳ فصل می‌شود. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: ارتباطات جهانی»، «فصل دوم: سنت‌های پژوهش توسعه‌ای و ارتباط جهانی»، «فصل سوم: غول‌های چندرسانه‌ای آمریکا»، «فصل چهارم: ذی‌نفعان غیرآمریکایی سیستم‌های ارتباطات جهانی»، «فصل پنجم: موسیقی، ام تی‌وی و موضوعات جهانی»، «فصل ششم: سی‌ان‌ان بین‌المللی: نقش، تأثیر، و رقبای جهانی»، «فصل هفتم: نقش خبرگزاری‌های جهانی»، «فصل هشتم: رسانه‌ها در خاورمیانه و آفریقای شمالی»، «فصل نهم: نقش تبلیغات تجاری بین‌المللی»، «فصل دهم: نقش سازمان‌های بین‌المللی»، «فصل یازدهم: رسانه: فناوری‌ها و سازمان‌های جهانی»، «فصل دوازدهم: اینترنت: مرزهای جدید» و «فصل سیزدهم: جمع‌بندی و نتیجه نهایی».

خواندن کتاب ارتباطات جهانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  ارتباطات جهانی

«چشم‌انداز کنونی ارتباط بین‌المللی دائماً در حال تغییر است. خلأ حاصل از نابودی اتحاد شوروی با فضایی از جبرگرایی اقتصادی متأثر از واقعیت اقتصاد جهانی فزاینده، پر شده است. جبرگرایی اقتصادی، شامل ادغام‌های جهانی و جستجوي بازارهای خارجی، تمرکز قدرت و بحث را از واشنگتن به وال‌استریت، و به آنچه بر بازارهای سهام تأثیر می‌گذارد، برده است. برای مثال، شرکت‌های آمریکایی اکنون درآمد سالانه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار از خارج دارند. شرکت‌های آمریکایی هر چه بیشتری، از فیلم‌های هالیوود و موسیقی گرفته تا مایکروسافت، اکنون بیش از ۵۰ درصد سودشان را از خارج کسب می‌کنند؛ ۸۰ درصد از کل مخاطبان «ام تی‌وی» غیرآمریکایی هستند و این درصد تا زمانی که اقتصاد جهانی به لحاظ اندازه و اهمیت گسترش می‌یابد، به افزایش خود ادامه می‌دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان