دانلود و خرید کتاب ارزیابی اقتصادی طرح های سرمایه گذاری محمد حسن زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارزیابی اقتصادی طرح های سرمایه گذاری اثر محمد حسن زاده

کتاب ارزیابی اقتصادی طرح های سرمایه گذاری

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ارزیابی اقتصادی طرح های سرمایه گذاری

کتاب ارزیابی اقتصادی طرح های سرمایه گذاری نوشتهٔ محمد حسن زاده و امیرعلی فرهنگ است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ارزیابی اقتصادی طرح های سرمایه گذاری

به دلیل محدودیت منابع مالی، امکان اجرای تمامی پروژه‌ها و طرح‌ها در بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد و به ناچار باید از بین طرح‌های ممکن انتخاب صورت گیرد. تصمیم‌گیری و انتخاب از میان طرح‌ها بر اساس معیارهای اقتصادی انجام می‌گیرد که کتاب ارزیابی اقتصادی طرح های سرمایه گذاری به معرفی این معیارها و ابزارها اختصاص یافته است. برای اینکه سرمایه‌گذار در طرحی سرمایه‌گذاری کنند باید برآورد کنند که این طرح چقدر سودآوری خواهد داشت؟ مدت زمان بازگشت سرمایه چقدر است؟ و سوالات متعدد دیگری که با پاسخ به آنها امکان تصمیم‌گیری فراهم می‌شود. ارزیابی اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری شاخه‌ای از اقتصاد کابردی است که امکان تحلیل پروژه‌ها و طرح‌های مختلف را فراهم‌ می‌کند و زمینه را برای تصمیم‌گیری فراهم می‌کند.

بانک‌های و موسسات مالی برای اینکه طرح‌های مختلف را تامین مالی کنند باید ارزیابی اقتصادی از طرح پیشنهادی داشته‌ باشند تا بتوانند در خصوص اعطای تسهیلات به آنها تصمیم بگیرند. بانک و موسسات مالی در بررسی درخواست تسهیلات نرخ سودآوری پروژه، مدت زمان بازگشت سرمایه، میزان ریسک پروژه را مد نظر قرار می‌دهند، بنابراین صاحبان ایده و طرح باید برای دریافت تسهیلات و تامین مالی ایده و طرح خود برآورد اقتصادی اولیه‌ای داشته باشند تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

کتاب ارزیابی اقتصادی طرح های سرمایه گذاری با هدف ارائه مفاهیم و اصول اولیه ارزیابی اقتصادی طرح‌ها طراحی شده و روش‌های ارزیابی طرح‌های مختلف به بیان ساده ارائه شده است. در سال‌های اخیر کتاب‌های مناسبی در این زمینه تدوین شده است که در کتاب حاضر تلاش شده است از تمامی این منابع برای ارتقای سطح مطالب استفاده شود. 

خواندن کتاب ارزیابی اقتصادی طرح های سرمایه گذاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای بهره‌برداری دانشجویان کارشناسی رشته‌های اقتصادی، مهندسین و کارشناسان اقتصادی و سایر علاقه‌مندان تدوین شده است. سرفصل کتاب حاضر منطق با آخرین ویرایش سرفصل درس ارزیابی اقتصادی طرح‌ها برای رشته اقتصاد طراحی شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان