دانلود و خرید کتاب ایکیگای (خلاصه کتاب) هکتور گارسیا ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایکیگای (خلاصه کتاب) اثر هکتور گارسیا

کتاب ایکیگای (خلاصه کتاب)

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ایکیگای (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب ایکیگای (خلاصه کتاب) نوشتهٔ هکتور گارسیا و ترجمه‌شده توسط گروه مترجمان شنیدار است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. ایکیگایْ راه و روش ژاپنی برای داشتن عمر طولانی است. با مطالعه این خلاصه‌کتاب می‌آموزید: راز ژاپنی‌ها برای داشتن یک زندگی طولانی چیست؟

درباره خلاصه‌کتاب ایکیگای

تفاوتی ندارد به چه کاری مشغول هستید، چقدر درآمد دارید و چه اهداف بزرگی را در زندگی‌تان دنبال می‌کنید؛ آنچه که مشخص است، همه انسان‌های در این هستی، خواسته مشترکی دارند که همه را با وجود فرهنگ‌ها، نژادها و آئین‌های مختلف به یکدیگر پیوند داده است. آن خواسته مشترک که تمامی کتب انگیزشی و نویسندگان بزرگ دنیا رسالت تحقق آن را برای انسان‌ها بر عهده دارند، داشتن یک زندگی آرام و شاد است.

شادی و آرامش تعریف مشخصی ندارد، ممکن است کسی که در یک خانه بسیار بزرگ زندگی مجللی دارد، به اندازه کسی که در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کند، آن‌قدرها شاد نباشد! شاید کسی که تنها وسیله نقلیه‌اش یک موتور ساده و کهنه باشد هیجان و آرامش بیشتری را نسبت به کسی که اتومبیلش از یک برند لوکس است تجربه کرده باشد. اینها تنها یک شعار عامیانه نیست چون شادی و آرامش تعریف خاصی ندارد و به دیدگاه و سبک زندگی شما بستگی دارد.

همه ما به دنبال نسخه‌ای هستیم که دیگران را به آرامش رسانده است؛ نسخه‌ای که سبک زندگی‌مان را حتی اگر ساده باشد، برای‌مان دلچسب و گوارا سازد. چندان غریب نیست که بگوییم این نسخه کمیاب، دغدغه چندین هزارساله نسل بشر است؛ دغدغه‌ای که از اولین روز آفرینش با خوردن سیبی ممنوعه، او را به دنبال آنچه که نداشت، کشانده است.

مردمان مختلفی با سبک‌های زندگی متفاوت، در جای جای زمین سکونت دارند و زندگی برخی از آن‌ها برایمان سوال برانگیز است؛ برای مثال زندگی افراد ژاپنی که همواره عمری طولانی داشته‌اند، بسیاری از محققان را بر آن داشته است که به دنبال فرمول آرامش و شادی آن‌ها باشند.

ژاپنی‌ها، مردمانی هستند که به داشتن عمری طولانی شهرت دارند و حتی در سنین بالا از سلامت جسمی خوبی برخوردار هستند. جالب است که بدانید حتی ژاپنی‌ها بیشترین آمار امید به زندگی در جهان را به خود اختصاص داده‌اند. رمز موفقیت آن‌ها، مفهومی به نام ایکیگای است که در این کتاب توضیح داده شده است. معنای این فلسفه اصیل ژاپنی، دنبال کردن فعالیتی است که انجام مستمر آن باعث افزایش امید به زندگی و کسب آرامش می‌شود.

خواندن خلاصه‌کتاب ایکیگای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دوستداران مطالعهٔ خلاصه‌کتاب از این کتاب جالب لذت خواهند برد.

بخشی از خلاصه‌کتاب ایکیگای

«تردیدی وجود ندارد که داشتن یک زندگی طولانی، سالم و ثمربخش آرزوی همه ماست. اما چگونه می‌شود به چنین مهمی دست یافت؟ برای یافتن پاسخ مناسب بهتر است نگاهی اجمالی به جزیره اکیناوا، واقع در جنوب ژاپن بیندازیم؛ چرا که بیشترین جمعیت افراد بالای صد سال جهان، در این منطقه ساکنند.

این مفهوم را می‌توان در چهار عامل توصیف کرد که مشغول بودن در هر کدام از آن‌ها باعث ایجاد آرامش و رضایت درونی می‌شود:

- چیزی که در مورد آن اشتیاق دارید؛

- حوزه‌ای که در آن مهارت دارید؛

- آن‌طور که دوست دارید، امرار معاش کرده و درآمد کسب کنید؛

- آنچه که دنیا نیاز دارد را خلق کنید و به آرامش برسید.

اغلب ژاپنی‌ها معتقدند که همه افراد یک ایکیگای یا سرنوشت مخصوص به خود دارند که هدف خلقت آن‌هاست. آن‌ها بر این باورند که همه انسان‌ها تنها برای اینکه آن هدف و رسالت را به سرانجام برساند، پا بر عرصه وجود گذاشته‌اند.

برخی از مردم خیلی زود ایکیگای خود را می‌یابند و برخی هم ممکن است مدت‌ها دنبال آن بگردند و ناکام بمانند. اگر شما جزو دسته دوم هستید، باید در این مسیر پشتکار داشته باشید و تنها به دنبال یافتن مفهوم و هدفی غیرواقعی و عجیب و غریب نباشید. ممکن است ایکیگای شما در همین فعالیت‌های روزانه‌ای که با انگیزه آن را انجام می‌دهید، نهفته باشد؛ درواقع همین انگیزه باعث شده است که اهالی اکیناوا در کار روزانه خود، مهارت و تخصص خوبی داشته و به جزئیات کارشان توجه کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

حجم

۱۵٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان