دانلود و خرید کتاب جراغیل مامنی ‌صخره ای از دل تاریخ زهرا جلیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جراغیل مامنی ‌صخره ای از دل تاریخ اثر زهرا جلیلی

کتاب جراغیل مامنی ‌صخره ای از دل تاریخ

نویسنده:زهرا جلیلی
انتشارات:انتشارات ویان
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جراغیل مامنی ‌صخره ای از دل تاریخ

کتاب «جراغیل مامنی ‌صخره ای از دل تاریخ» نوشتۀ زهرا جلیلی است و انتشارات ویان آن را منتشر کرده است. این کتاب به معرفی روستای صخره‌ای جراغیل می‌پردازد.

درباره کتاب جراغیل مامنی ‌صخره ای از دل تاریخ

روستاهای صخره‌ای زیادی به علت غیرفعال بودن کوه آتشفشانی سهند در دامنۀ آن تشکیل شده‌اند که برخی از آن‌ها غیرقابل‌سکونت هستند و شماری از آن‌ها در گذر زمان تخریب شده‌اند. تنها روستای صخره‌ای ایران که زندگی در آن جریان دارد، کندوان است. جراغیل مامنی، صخره‌ای از دل تاریخ دربارۀ جراغیل یکی از روستاهای صخره‌ای بکر و دیدنی است که یک صخرۀ عظیم با ارتفاع ۳۰متر و به طول حدوداً ۱۰۰متر در کانون آن قرار دارد. این صخره در درۀ یوشانه و از جنوب شرقی به کوه سویوخ بلاغ و رودخانۀ خروشان گنبرف واقع شده است.

زهرا جلیلی، نویسندۀ کتاب جراغیل مامنی، صخره‌ای از دل تاریخ قصد دارد روستای زیبای جراغیل را که شکل ساختاری ویژه‌ای دارد، به گردشگران معرفی کند تا صنعت توریسم در این منطقه گسترش پیدا کرده و اقتصاد گردشگری و معیشت اهالی منطقه تقویت شود. او در این کتاب از طریق مطالعات کتابخانه‌ای و میدانی مرتبط با احیا و مرمت بناها و روستاهای تاریخی تلاش کرده است آسیب‌های جدی که این روستای تاریخی را در طول سال‌ها تهدید کرده، بررسی کند و راهکارهایی برای مقابله و رفع عوامل مخرب آن ارائه دهد.

کتاب جراغیل مامنی، صخره‌ای از دل تاریخ در ۵ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: تاریخچه و معرفی معماری صخره‌ای»، «فصل دوم: شناخت موقعیت و مطالعات جغرافیایی»، «فصل سوم: بررسی و معرفی روستای صخره‌ای جراغیل»، «فصل چهارم: آسیب‌شناسی» و «فصل پنجم: اهداف و راهبردها، راهکارهای پیشنهادی جهت احیا مرمت روستا»

خواندن کتاب جراغیل مامنی ‌صخره ای از دل تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان، ‌محققان و علاقه‌مندان به مرمت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جراغیل مامنی ‌صخره ای از دل تاریخ

«معماری دستکند یا به عبارتی معماری صخره‌ای حاصل تداخل انسان در طبیعت است. غار اولین سرپناه و نقطه آغاز زندگی انسان بود. به عبارتی دیگر انسان به‌واسطهٔ پناه‌بردن به غار تلاش کرد تا خود را از بلاهای طبیعی در امان نگاه دارد؛ زیرا اطمینان خاطری که نسبت به دوام و استحکام کوه و سنگ داشت قابل‌مقایسه با سایر عناصر طبیعی دیگر نبود. این احساس امنیت توانست باعث تولد سبک خاصی از معماری گردد. در ادامه انسان‌ها با بهره‌مندی از مصالح به ساختن پناهگاه روی آوردند، اما پس از گذشت زمان به‌منظور درامان‌ماندن از جنگ‌های قبیله‌ای و حملۀ حیوانات وحشی مجدداً به دل کوه پناه برد. در این مرحله انسان با سبکی متفاوت‌تر به کندن کوه‌های آتشفشانی که جنس آن‌ها آذرآواری به رنگ سیاه و ترکیب اندزیت بازالت با سن میوسن بود پرداخت.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

حجم

۱۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان