دانلود رایگان کتاب تفسیر نمونه (جلد بیست و دوم) ناصر مکارم شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر نمونه (جلد بیست و دوم) اثر ناصر مکارم شیرازی

کتاب تفسیر نمونه (جلد بیست و دوم)

معرفی کتاب تفسیر نمونه (جلد بیست و دوم)

«تفسیر نمونه» یک مجموعه تفسیر قرآن کریم زیر نظر آیة‌اللّه العظمی ناصر مکارم شیرازی است. جلد بیست و دوم به سوره‌های فتح، ق، ذاریات، طور و نجم از جزء ۲۶ و ۲۷ قرآن مجید می‌پردازد.

نظرات کاربران

B Ghenaati
۱۳۹۹/۰۵/۱۴

بسیار خوب است، انشاءالله که بتوانم خوب از آن استفاده کنم به یاری خداوند متعال

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
خلاصه این که بلای «توجیه‌گری»، بلائی است فراگیر که گروه عظیمی از مردم، اعم از عوام و خواص را در برگرفته، و خطر بزرگ آن این است که راه‌های اصلاح را به روی گنهکاران می‌بندد، و گاه واقعیت‌ها را حتی در نظر خود انسان دگرگون جلوه می‌دهد. بسیارند کسانی که «ترس و جبن» خود را به عنوان «احتیاط»، «حرص» را به «تأمین آینده»، «تهور» را به «قاطعیت»، «ضعف نفس» را به «حیا»، «بی‌عرضگی» را به «زهد»، «ارتکاب حرام» را به «کلاه شرعی»، «فرار از زیر بار مسئولیت» را به «ثابت نبودن موضوع» و «ضعف‌ها و کوتاهی‌ها» ی خود را به «قضا و قدر» توجیه می‌کنند، و چه دردناک است که انسان با دست خود، راه نجات را به روی خود ببندد؟!
soma۱۲
در حدیث دیگری از همان حضرت صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل شده: مَثَلُ الاَخَوَینِ مَثَلُ الْیدَینِ یغْسِلُ اِحْداهُمَا الاُخْری: «دو برادر دینی، همانند دو دستند که هر کدام دیگری را می‌شوید»! (با یکدیگر کمال همکاری را دارند و عیوب هم را پاک می‌کنند)
نورانی
توجیه گناه، یک بیماری عمومی است! هر قدر گناه سنگین باشد، به سنگینی توجیه گناه نیست؛ چرا که گنهکار معترف به گناه، غالباً به سراغ توبه می‌رود، اما مصیبت، زمانی شروع می‌شود که پای توجیه‌گری‌ها در میان آید، که نه تنها راه توبه را به روی انسان می‌بندد، بلکه، او را در گناه راسخ‌تر و جری‌تر می‌سازد.
soma۱۲
به تعبیری دیگر، «قیافه» آنها به خوبی نشان می‌دهد که آنها انسان‌هائی خاضع در برابر خداوند، حق، قانون و عدالتند، نه تنها در صورت آنها، که در تمام وجود و زندگی آنان این علامت منعکس است.
soma۱۲
این یک قانون همیشگی الهی است که، اگر مؤمنان در امر جهاد ضعف و سستی نشان ندهند، و با قلبی پاک و نیتی خالص، به مبارزه با دشمنان برخیزند، خدا آنها را پیروز می‌کند، ممکن است گاهی در این امر به منظور امتحان یا اهداف دیگری، دیر و زودی باشد، اما قطعاً پیروزی نهائی با آنها است.
soma۱۲
محمّد فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند، پیوسته آنها را در حال رکوع و سجود می‌بینی در حالی که همواره فضل خدا و رضای او را می‌طلبند؛ نشانه آنها در صورتشان از اثر سجده نمایان است؛ این توصیف آنان در تورات و توصیف آنان در انجیل است، همانند زراعتی که جوانه‌های خود را خارج ساخته، و به تقویت آن پرداخته تا محکم شده و بر پای خود ایستاده است و زارعان را به شگفتی وا می‌دارد؛ این برای آن است که کافران را به خشم آورد! (ولی) کسانی از آنها را که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند، خداوند وعده آمرزش و اجر عظیمی داده است.
soma۱۲

حجم

۴۴۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۷۰ صفحه

حجم

۴۴۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۷۰ صفحه

قیمت:
رایگان