دانلود و خرید کتاب علم در قرن بیستم هری هندرسون ترجمه رضا یاسائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علم در قرن بیستم اثر هری هندرسون

کتاب علم در قرن بیستم

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب علم در قرن بیستم

کتاب علم در قرن بیستم نوشتهٔ هری هندرسون و لیزا یونت و ترجمهٔ رضا یاسایی است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را برای نوجوانان و بزرگسالان روانهٔ بازار کرده است. این اثر جزو مجموعهٔ «تاریخ جهان» است.

درباره کتاب علم در قرن بیستم

کتاب علم در قرن بیستم در هفت فصل نوشته شده است. این کتاب به موضوعاتی مانند انقلاب اطلاعات، آینده، رمز حیات، بازسازی بدن، اتم و... پرداخته است. گفته شده است که در آغاز قرن بیستم، بسیاری از مردم و به‌ویژه افراد متعلق به طبقات متوسط و بالا بر این باور بودند که علم و فناوری، جامعه را بی‌وقفه به‌سوی زندگی بهتر هدایت می‌کند، اما پیش‌بینی‌های بدبینانه‌ای هم در آن زمان وجود داشت. در این باره بیشتر بخوانید.

مجموعهٔ «تاریخ جهان»، نام مجموعه‌ای ۸۷جلدی از گروه انتشاراتی ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌ٔ World History به حساب می‌آید. «دان ناردو»، «مایکل وی. آزکان»، «جیمز آ. کوریک» و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزهٔ تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعهٔ حاضر، یک دورهٔ مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از «علم در قرن بیستم»، «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و «انقلاب کشاورزی». مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند، اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهرهٔ بسیار ببرند.

خواندن کتاب علم در قرن بیستم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد علم در قرن بیستم پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب علم در قرن بیستم

«ابزاری که صورتحساب تلفن و شکل بال هواپیما را محاسبه می‌کنند، دانشنامه‌ها را به صورت ترکیبی از تصویر و صدا درمی‌آورند، ستارگان و ذرات ریز اتمی را شمارش می‌کنند، به کالبد دایناسورها در فیلم‌های سینمایی حیات می‌دهند و تصاویر سه‌بعدی بدن انسان زنده را برای پزشکان نمایش می‌دهند، در زوایای نهان موتور اتومبیل و وسایل خانگی متواضعانه کارهای مهمی انجام می‌دهند؛ این موجودات کامپیوترند، همه جا هم یافت می‌شوند.

علم مدرن به کامپیوتر وابسته است. تجزیه و تحلیل کردن درون یک اتم یا یک یاخته زنده پیچیده‌تر از آن است که بتوان بدون یاری کامپیوتر، از عهده‌اش برآمد. تنهاکامپیوترها می‌توانند تلسکوپی را با دقتی که اخترشناسان امروزی نیاز دارند حرکت دهند یا اطلاعات دریافتی از ماهواره‌های در حال پرواز در فضا را گردآوری و تفسیر کنند.

کامپیوترها روش‌های جدیدی برای انجام آزمایش فرا راه دانشمندان نهاده‌اند. دانشمندان، با کنار هم نهادن اطلاعاتی که از مشاهداتشان به دست می‌آورند و با کمک قوانینی که از نظریه تدوین می‌کنند، می‌توانند برنامه‌ای شبیه‌سازی به دست دهند که نحوه عملکرد اجزای اتم، یاخته‌های موجود در مجموعه‌ای باکتری، یا سیستم‌های طوفان را نشان می‌دهد. شبیه‌سازی کامپیوتری می‌تواند به کمک دانشمند بشتابد تا ایده‌ها و نقشه جدید خودش را برای آزمایش‌های آینده‌اش تحقق بخشد.

کامپیوتر حوزه‌های تحقیقاتی جدیدی را نیز گشوده است. یکی از این حوزه‌ها هوش مصنوعی، یا راه‌هایی به منظور واداشتن کامپیوتر به اندیشیدن مانند آدمی، است.

مبانی کامپیوترهای مدرن علم الکترونیک توانایی کنترل دقیق جریان انرژی الکترومغناطیسی است. در اواخر قرن نوزدهم که کروکس پرتو کاتدی را کشف کرد و تامسون الکترون‌ها را به عنوان ذرات بنیادی جریان الکتریکی بازشناخت، به نظر نمی‌رسید که این یافته‌ها چندان کاربرد عملی داشته باشند. امّا، مقدر چنین بود که هر دو در انقلاب الکترونیک قرن بیستم نقشی مهم بازی کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان