دانلود و خرید کتاب استثنایی ها (خلاصه کتاب) مالکوم گلدول ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استثنایی ها (خلاصه کتاب) اثر مالکوم گلدول

کتاب استثنایی ها (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب استثنایی ها (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب استثنایی ها؛ گذری بر زندگی نخبگان (خلاصه کتاب) نوشتهٔ مالکوم گلدول و ترجمه‌شده توسط گروه مترجمان شنیدار است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. با مطالعه این خلاصه کتاب، می‌آموزید که چرا «موفقیت خودساخته»، افسانه‌ای بیش نیست؟

درباره خلاصه‌کتاب استثنایی ها

آیا تاکنون زندگی‌نامه‌ٔ فرد موفقی را مطالعه کرده‌اید که در آن، موفقیت وی، فقط به شانسش نسبت داده شود؟ به احتمال فراوان، پاسخ شما «خیر» است.

هنگامی‌که سخن از داستان‌های موفقیت افراد به میان می‌آید؛ در آن هنگام، ما تمایل داریم که موفقیت آن فرد را حاصل استعداد و تلاش فراوان وی درنظر بگیریم. این همان افسانه‌ی «انسان خودساخته» است.

مالکوم گلدول، به‌عنوان نویسنده‌ی این کتاب، سعی در اثبات بی‌پایه بودن آن دارد.

خواندن خلاصه‌کتاب استثنایی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ خلاصه‌کتاب پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب استثنایی ها

«فرهنگ ما، افسانهٔ «انسان خودساخته» را تحسین می‌کند!

هنگامی‌که یک ریاضی‌دان برجسته را می‌بینیم، اغلب فکر می‌کنیم که او از بدو تولد، استعداد و توانایی نابی در تفکر منطقی داشته است؛ همین مسئله، در مورد چالاکی ورزشکاران حرفه‌ای، حس ریتم‌شناسی موسیقی‌دان‌ها و یا توانایی حل مسئلهٔ برنامه‌نویسان رایانه نیز صدق می‌کند.

هنگامی‌که «جِب بوش» برای فرمانداری «ایالت فلوریدا» نامزد شد، خود را به‌عنوان انسانی خودساخته معرفی کرد.

البته، این عنوان (که حقیقتاً عنوانی مضحک است)، تنها بخشی از راهکار انتخاباتی جِب بود؛ چراکه وی، در خانوادهٔ درجه یک خود، افراد مشهوری (از جمله دو رئیس‌جمهور، یک بانک‌دار ثروتمند «وال‌استریت» و یک سناتور ایالات‌متحده) داشت. با این حال، تلاش زیادی در تظاهر به خود ساخته بودن از خود نشان داد؛ چرا که در فرهنگ آمریکا، استقلال فردی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. موفقیت‌های جب بوش، او را به فردی برجسته (که به لحاظ آماری، به چیزی خارق‌العاده دست پیدا کرده است)، تبدیل کرد.

همان‌طور که پس‌زمینه مذکور بوش، او را در این موفقیت یاری کرد؛ فاکتورهای محیطی دیگری مانند این نمونه نیز در دستیابی سایر افراد به جایگاهی برجسته، به آن‌ها کمک خواهد کرد.

با این وجود، ما چنان اهمیت زیادی برای افراد و «موفقیت‌های خودساخته» آن‌ها قائل هستیم که اغلب به‌صورت آگاهانه، از سایر فاکتورها چشم‌پوشی می‌کنیم.

«انسان خودساخته»، افسانه‌ای بیش است؛ افسانه‌ای بسیار مشهور.

تا به این‌جا، متوجه شدیم که دیگران، چگونه از امکانات و پیش‌زمینه‌های محیطی افراد برجسته، چشم‌پوشی می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۱۹٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان