دانلود و خرید کتاب آدمی، یک تاریخ نویدبخش (خلاصه کتاب) روتخر برخمان ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آدمی، یک تاریخ نویدبخش (خلاصه کتاب) اثر روتخر برخمان

کتاب آدمی، یک تاریخ نویدبخش (خلاصه کتاب)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آدمی، یک تاریخ نویدبخش (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب آدمی، یک تاریخ نویدبخش؛ نگاهی نو به آینده انسانیت (خلاصه کتاب) نوشتهٔ روتخر برخمان و ترجمه‌شده توسط گروه مترجمان شنیدار است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. با مطالعهٔ این خلاصه‌کتاب می‌آموزید آیا آدمی ذاتاً موجودی پلید است؟

درباره خلاصه‌کتاب آدمی، یک تاریخ نویدبخش

آیا انسان موجودی خودخواه است که به جز خود و منفعتش به چیز دیگری فکر نمی‌کند؟ بارها و بارها شنیده‌ایم که انسان‌ها ذاتاً بدترین موجودات روی کره زمین هستند. یکدیگر را می‌کشند، دروغ می‌گویند، موجودات دیگر را از بین می‌برند و به کره زمین آسیب می‌رسانند، اما آیا واقعاً این‌گونه است؟ آیا بد بودن سرشت ماست و نمی‌توان آن را تغییر داد؟ انسان شیطان است یا فرشته؟

این‌ها همگی سؤالاتی در مورد ماهیت انسان است که از دیرباز تاکنون ذهن بسیاری از فیلسوفان، نویسندگان، محققان، دانشمندان و حتی فیلم‌سازان را درگیر خود کرده است.

هر کدام از ما، روزانه با خواندن تیترهای خبری، رمان‌های مختلف، تبلیغات رسانه‌ای، مستندهای متعدد و فیلم‌های گوناگون، می‌بینیم که انسان‌ها چطور به جان یکدیگر می‌افتند یا تشنه خون هم هستند. از «آتیلا» تا «هیتلر»، از «موسولینی» تا «قذافی» یا گروه‌هایی مانند «بوکوحرام»، «داعش»، «خِمِرهای سرخ» و هزاران هزار مورد دیگر، کاری می‌کنند تا باور کنیم «انسان عجب موجود بدی است!»

این دنیا می‌خواهد که باور کنیم طبیعت وحشی ما فقط توسط دولت، وضع قوانین و مقررات کنترل می‌شود و باید برای هر جنایتی، مجازاتی وجود داشته باشد.

اما آیا مشکل واقعا این است؟ یا این‌ها همگی صرفاً داستانی است که قرن‌ها به خود گفته‌ایم، دروغی بسیار آشنا که آن را با حقیقت اشتباه می‌گیریم؟

خلاصه‌کتاب آدمی، یک تاریخ نویدبخش پاسخ تمام سوالات را می‌‌دهد.

همان‌طور که در کتاب می‌خوانیم، انسان‌ها در بحران‌ها شکوفا می‌شوند، رفتاری حیرت‌انگیز از خود نشان می‌دهند و حتی در تب و تاب جنگ تصمیم می‌گیرند با جبهه مقابلشان جشن کریسمس داشته باشند.

در ادامه کتاب می‌خوانیم که جرم و جنایت نیز با روش‌های مدرن و تعریف جدیدی از «انسانیت» می‌تواند کنترل شود.

خواندن خلاصه‌کتاب آدمی، یک تاریخ نویدبخش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ خلاصه‌کتاب‌هایی با موضوع‌های تاریخ، جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب آدمی، یک تاریخ نویدبخش

«آدولف هیتلر، جوزف استالین، بنیتو موسولینی، وینستون چرچیل و فرانکلین روزولت، همگی نام‌های آشنایی برای ما هستند که با واژه «دیکتاتوری»، «جنگ»، «بحران»، «بمباران» و صدها حادثه بشری پیوند خورده‌اند.

تمامی این افراد مشترکاتی دارند که یکی از آن‌ها شهرت بدی است که به دنبال نامشان می‌آید. اما این تنها وجه اشتراک آن‌ها نیست. جالب است بدانید تمامی این تاریخ‌سازان شیفته یک کتاب به نام «روانشناسی توده‌ها» از نویسنده فرانسوی مشهور، «گوستاو لوبون» بودند. فکر می‌کنید این کتاب چه تأثیری بر آن‌ها داشت که دست به چنین کارهایی زدند؟

لوبون در این کتاب توضیح می‌دهد که در بحران‌هایی مانند جنگ، توده‌ها و جمعیت‌های انسانی دچار وحشت می‌شوند. این وحشت زمینه‌ساز از بین رفتن نیک‌سرشتی در انسان و راهی به سوی تباهی برای بازگشت انسان به ماهیت واقعی خود، یعنی «خشم و خودخواهی» است. به عبارت دیگر، وقتی مردم جان خود را در پی یک بحران از دست می‌دهند تبدیل به «بَربَرها» می‌شوند و چیزی جز رفاه خود را در نظر نمی‌گیرند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

حجم

۲۸٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان