دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر مددکاری اجتماعی قضایی رسول گلجویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه ای بر مددکاری اجتماعی قضایی اثر رسول گلجویی

کتاب مقدمه ای بر مددکاری اجتماعی قضایی

نویسنده:رسول گلجویی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مقدمه ای بر مددکاری اجتماعی قضایی

کتاب مقدمه ای بر مددکاری اجتماعی قضایی نوشتۀ رسول گلجویی در انتشارات اندیشه احسان چاپ شده است.

درباره کتاب مقدمه ای بر مددکاری اجتماعی قضایی

این کتاب به بررسی حوزه‌های کمتر پرداخته شده در مددکاری اجتماعی قضایی می‌پردازد. کتاب مقدمه‌ای بر مددکاری اجتماعی قضایی با مطالعۀ متون و رویکردهای موجود در کشورهایی مانند انگلیس، اسکاتلند، ایالات‌ متحده و آفریقای جنوبی، اطلاعاتی ارزشمند برای دانشجویان و مددکاران اجتماعی در این زمینه فراهم می‌آورد

کتاب مقدمه ای بر مددکاری اجتماعی قضایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان رشتۀ حقوق و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مقدمه ای بر مددکاری اجتماعی قضایی

«یکی از مسائل بسیار مهمی که موجب متحول شدن سیستم قضایی در آمریکاگردیده، افزایش چشمگیر جمعیت زندانیان بوده است. کشور آمریکا در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته با گسترش شمار زندانیان مواجه شده و افزایش شمار زندانیان موجب افزایش تعداد زندانیانی گردیده که سالانه به اجتماعاتشان بازمی‌گردند. متاسفانه حدود ۶۰ درصد افراد آزاد شده طی سه سال، دوباره دستگیر و روانه زندان می‌گردند. (موسسه شهری ۲۰۰۵). تا پایان سال ۲۰۰۷ حدود ۷.۳۰۰.۰۰۰ آمریکایی در زندان، عفو مشروط و یا تعلیق مجازات قرار داشتند. به عبارت دیگر در حدود ۵۰۹ نفر زندانی محکوم شده به ازای هر ۱۰۰.۰۰۰ نفر جمعیت آمریکا وجود داشت. هر سال حدود ۷۵۰.۰۰۰ نفر از زندان‌های آمریکا آزاد شده و بیش از ۷ میلیون نفر از بازداشتگاه‌ها آزاد می‌شوند. تقریباً دو نفر از هر سه نفر فرد آزاد شده از زندان‌ها، دوباره در طی سه سال بعد از آزادی بازداشت می‌شوند.

وقتی مجرمین بصورت مصرانه دست به ارتکاب جرم می‌زنند، تاثیرات زیان باری برقربانیان، اجتماعات، مجرمین و خانواده‌های ایشان داشته و در حقیقت اثرات اقدام ایشان فراتر از آن است که قابل اندازه گیری باشد. ارتکاب مجدد جرم بسیار هزینه بر است زیرا نه تنها شامل هزینه‌های مداخلات قبلی است بلکه شامل هزینه‌های شکست نیز می‌باشد. نسبت بالایی از جرمهای جدید در هر سال توسط افرادی صورت می‌پذیرد که قبلا در سیستم قضایی بوده‌اند. هزینه‌های جرم نباید تنها با تمرکز بر میزان جرمهایی که هر سال در یک کشور اتفاق می‌افتد تخمین زده شود بلکه همچنین می‌بایست این نکته نیز مد نظر قرار گیرد که چقدر از جرمها توسط افرادی که دارای سابقه جرم قبلی بوده‌اند صورت پذیرفته نیز مد نظر قرار گیرد. هزینه‌های جرم به طور ساده مساوی با محاسبه خسارت یک جرم نیست بلکه فرایندی ادامه دار است که قبل از ارتکاب جرم آغاز شده و تا بعد از ارتکاب جرم ادامه دارد و مجرمین و خانواده‌های ایشان، قربانیان، خانواده‌های ایشان، اجتماع به طور کلی و حس امنیت شهروندان به طور خاص را شامل می‌گردد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۳۰۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۶۱,۸۰۰
تومان