دانلود و خرید کتاب اکولوژی میکروبی؛ اکوسیستم های غذایی فخری شهیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اکولوژی میکروبی؛ اکوسیستم های غذایی اثر فخری شهیدی

کتاب اکولوژی میکروبی؛ اکوسیستم های غذایی

معرفی کتاب اکولوژی میکروبی؛ اکوسیستم های غذایی

کتاب اکولوژی میکروبی (اکوسیستم‌های غذایی) نوشتهٔ فخری شهیدی و فریده طباطبایی یزدی و محبوبه سرابی جماب و نفیسه دعوتی و نسیم ادیب پور و ویراستهٔ بهروز علیزاده بهبهانی است و انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اکولوژی میکروبی؛ اکوسیستم های غذایی

اکولوژی میکروبی مطالعۀ تداخل‌ها بین میکروارگانیسم‌ها و محیط اطرافشان است. تاریخچۀ اکولوژی میکروبی عبور از کشت‌های خالص آزمایشگاهی تا مطالعۀ ارگانیسم‌ها در طبیعت است. میکروارگانیسم‌ها در جریان منظّم مواد و انرژی از طریق اکوسیستم جهانی به‌دلیل قابلیت‌های متابولیکی‌شان برای تغییر شکل موادّ آلی و غیر‌آلی، عناصری کلیدی هستند. گونه‌های خاصّی از باکتری‌ها و سایر میکروب‌ها می‌توانند به‌طور طبیعی ضایعات مایع و جامد را تجزیه کنند. آن‌ها نیتروژن، کربن و آهن را بازیافت، آلودگی اسیدی و کاهش ازن و غیره را خنثی و آسیب‌های وارده به زمین توسط بشر را ترمیم می‌کنند. موضوعات مختلف ازجمله پاتولوژی گیاهی، پاتولوژی حیوانی، بیماری‌های انسان، میکروبیولوژی دارویی، واکسن‌ها، تشکیل صخره‌های آبگیر دریایی و نقش آن‌ها، کانال‌های گرمایی در آب‌های عمیق، باکتری‌های نفت، همزیستی گیاهان با قارچ‌ها و باکتری‌ها، همزیستی حیوانات با باکتری‌ها، پروتوزوآها و مخمّرها، آلودگی، چرخه‌های غذایی، تصفیۀ فاضلاب، فساد میکروبی موادغذایی، تخمیر موادغذایی گوناگون، باکتری‌های گرمادوست چشمه‌های آب داغ و... در حوزۀ اکولوژی میکروبی قرار دارند.

این کتاب با همکاری پنج تن از اساتید و پژوهشگران به رشته تحریر درآمده است و می‌تواند به‌عنوان یک درسنامه برای دانشجویان رشته‌های علوم و صنایع غذایی، میکروبیولوژی، بهداشت و ایمنی و مواد غذایی، خاکشناسی، بیماری‌های گیاهی، علوم دامی، باغبانی، منابع طبیعی و محیط زیست مورد استفاده قرار گیرد. مخاطبان دیگر این کتاب، جامعه علمی کشاورزی در تمام سطوح هستند.

کتاب اکولوژی میکروبی؛ اکوسیستم های غذایی مشتمل بر مفاهیم اصلی در مطالعه اکولوژی و سیر تکامل میکروارگانیسم‌ها، چرخش مواد در اکوسیستم، گونه و گونه‌زایی، اکولوژی فرد و مطالعۀ میکروارگانیسم‌های منفرد اکولوژی تولیدمثل در میکروارگانیسم‌ها، اکولوژی جوامع، اکولوژی محیط‌های آبی، خاک و سخت، تداخل میکروارگانیسم‌ها با سایر اجزای محیط، رشد و تغذیه در میکروارگانیسم‌ها، نقش میکروارگانیسم‌ها در تولید موادغذایی و آنزیم‌ها، اکولوژی میکروبی فاضلاب و بیماری‌ها است.

خواندن کتاب اکولوژی میکروبی؛ اکوسیستم های غذایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشته‌های علوم و صنایع غذایی، میکروبیولوژی، بهداشت و ایمنی و مواد غذایی، خاکشناسی، بیماری‌های گیاهی، علوم دامی، باغبانی، منابع طبیعی و محیط زیست پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۶۲,۵۵۰
تومان