دانلود و خرید کتاب موادغذایی عملگر و غذاداروها ویژی کومار گوپتا ترجمه فخری شهیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب موادغذایی عملگر و غذاداروها

کتاب موادغذایی عملگر و غذاداروها نوشتهٔ ویژی کومار گوپتا، هلن تریچل، الگا شاپاوال، لوئیز آنتونیو داولیورا و ماریا جی. تیوهی و ترجمهٔ فخری شهیدی، سحر روشنک، عاطفه سرادقی توپکانلو، سمیه صحرانشین سامانی و محمد مالکی و ویراستهٔ آرش کوچکی و هانیه اسدپور فعال مشهد است و انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب موادغذایی عملگر و غذاداروها

غذاداروها فراورده‌های غذایی‌ای با اثرات ارتقادهندۀ سلامتی هستند که مزایای سلامتی‌بخش آن‌ها بیش از غذاهای معمولی است. فراورده‌های مشتق‌شده از منابع طبیعی که تحت عنوان موادغذایی عملگر تعریف می‌شوند می‌توانند غنی‌سازی شده باشند و مصرف آن‌ها احتمالاً موجب ارتقای سلامت انسان می‌شود. مرزی میان غذاداروها و غذاهای عملگر وجود دارد؛ برای مثال، اگر یک ترکیب زیست‌فعال نظیر کاروتنوئید به مقدار معین به آب میوه اضافه شود یک نوشیدنی عملگر تولید می‌شود، درحالی‌که همان مقدار ازکاروتنوئید کپسوله‌شده به‌صورت قرص یا کپسول، غذادارو محسوب می‌شود. امروزه تأکید بر انجام پژوهش روی غذاداروها و مواد غذایی فراسودمند یا عملگر که در ارتقای سلامتی نقش دارند رو به افزایش است.

بسیاری از ترکیبات زیست‌فعال، غذاداروها و مواد غذایی عملگر منشأ میکروبی دارند. علاوه بر باکتری‌ها، مخمّرها و کپک‌ها، ریز جلبک‌ها، جلبک‌ها و قارچ‌های خوراکی وحشی می‌توانند به‌عنوان منبعی برای تولید ترکیبات زیست‌فعال یا به‌عنوان غذادارو یا غذای عملگر مطرح باشند. مخاطبان اصلی این کتاب، محققان، صنعتگران و ارگان‌های مرتبط با سیاست‌گذاری‌های تولید و نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی هستند.

خواندن کتاب موادغذایی عملگر و غذاداروها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ صنایع غذایی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان