دانلود و خرید کتاب انتخاب همسر ابراهیم امینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انتخاب همسر اثر ابراهیم امینی

کتاب انتخاب همسر

ویراستار:بهار دانشور
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انتخاب همسر

کتاب انتخاب همسر نوشتۀ ابراهیم امینی و ویراستۀ بهار دانشور است. شرکت چاپ و نشر بین الملل این کتاب راهنما را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب انتخاب همسر

خانواده سنگ بنای هر جامعهٔ بزرگ انسانی است و در استحکام روابط اجتماعی و رشد و تعالی یکایک اعضای جامعه نقشی بنیادین دارد. تلاش برای استوارسازی روابط خانوادگی، زمینه را برای سلامت اخلاقی و سعادت عمومی فراهم می‌کند. تحکیم بنیاد خانواده دو مرحلهٔ حساس دارد که عبارتند از گزینش همسر و شیوهٔ همسرداری. ابراهیم امینی در کتاب پیشین خود، نکات دقیق و ریز فراوانی از روش‌های برخورد دو همسر را باتوجه‌به رهنمودهای قرآن و سنت مطرح کرده است. اینک کتاب انتخاب همسر برای تأسیس کانون‌های گرم خانواده و تربیت فرزندان صالح و ایجاد جامعه‌ای اسلامی نوشته شده است. ازدواج را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حادثهٔ زندگی هر انسان دانسته‌اند که موفقیت یا شکست در آن برای هر یک از زوجین سرنوشت‌ساز خواهد بود؛ بنابراین، بر هر دختر و پسری لازم است که قبل از ازدواج دربارهٔ انتخاب همسر اطلاعات کافی کسب کنند؛ سپس اقدام کند.

خواندن کتاب انتخاب همسر را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این کتاب برای جوانانی که قصد ازدواج دارند، راهنمایی مفید و کاربردی است.

بخشی از کتاب انتخاب همسر

«"ازدواج"

ازدواج یک سنت دیرینه اجتماعی است که از زمان های بسیار قدیم، بلکه از آغاز زندگی بشر مرسوم بوده است پیمانی است مقدس که در بین تمام اقوام و ملل، مذهبی و غیر مذهبی و در تمام اعصار و امکنه وجود داشته و دارد. در این پیمان مقدس زوجین یعنی زن و مرد زندگی مشترکی را تأسیس میکنند و پیمان میبندند که در کنار هم باشند و یار و غمخوار یکدگر باشند. ازدواج برای انسانها یک نیاز طبیعی است که از آفرینش ویژه آنها سرچشمه میگیرد همان طور که انسان به آب و غذا نیاز دارد، در سنین مخصوصی به ازدواج هم نیاز پیدا میکند چه دختر و چه پسر در سنین بلوغ احساس میکنند که جنس مخالف را دوست دارند و خواستار وصال همدیگر هستند.

ازدواج یک خواسته طبیعی است که همه جوامع بشری و ادیان آسمانی بر آن صحه نهاده اند به خصوص دین اسلام پیروان خود را به ازدواج دعوت میکند و از عزوبت برحذر می دارد. ازدواج نه تنها منفور نیست، بلکه از دیدگاه اسلام امری مستحب و در بعضی مواقع امری واجب است و اگر با قصد قربت انجام بگیرد عبادت نیز محسوب می شود. پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار درباره ازدواج تأکید و سفارش فراوان کرده اند. از باب نمونه رسول خدا صلى الله عليه وسلم فرمود: «هیچ بنایی در اسلام بنیانگذاری نشده که نزد خدا محبوب تر از ازدواج باشد.

امیرالمؤمنین فرمود که تزویج کنید؛ زیرا رسول خدا صلى الله عليه وسلم فرمود: «هرکس که دوست دارد از سنت من پیروی کند به درستی که سنت من تزویج است.» ا

حضرت صادق فرمود: دو رکعت نمازی که انسان متأهل می خواند ثوابش بیشتر از هفتاد رکعتی است که انسان می خواند.»

مجرد

پیامبر اکرم فرمود: دو رکعت نمازی که متأهل می خواند، افضل است از اینکه مرد غیر متأهل شب ها نماز بخواند و روزها روزه بگیرد.»

رسول خدا فرمود: «بدترین مردگان شما کسانی هستند که بدون ازدواج بمیرند.»

رسول اکرم صلى الله عليه وسلم فرمود: «بیشتر اهل جهنم افراد غیر متأهل هستند.» علاقه به زن و تشکیل خانواده نه تنها مذموم نیست، بلکه به نظر اسلام از علائیم ایمان به شمار رفته است.

حضرت صادق :فرمود: از اخلاق پیامبران محبت به زن هاست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۰۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۹۰۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان