دانلود و خرید کتاب فضای مجازی و تربیت زهرا یدالهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فضای مجازی و تربیت اثر زهرا یدالهی

کتاب فضای مجازی و تربیت

نویسنده:زهرا یدالهی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فضای مجازی و تربیت

کتاب فضای مجازی و تربیت نوشتهٔ زهرا یداللهی و ویراستهٔ الهام کسائی پور است. این کتاب را انتشارات هورین منتشر کرده است.

درباره کتاب فضای مجازی و تربیت

در دنیای پیشرفتهٔ امروزی نظام‌ها و فعالیت‌های آموزشی باتوجه‌به پیشرفت جوامع همواره در حال تغییروتحول هستند و تحول آموزشی نیز وابسته به تحول اجتماعی و تحول علم و فناوری است. در جوامع پیشرفته سرعت تحول نظام آموزشی بسیار سریع است و با عمق تحولات در فضای مجازی جهان به دهکده‌ای کوچک مبدل شده است. بسیاری از جوامع در حال انجام اصلاحات آموزشی اساسی هستند. تعلیم‌وتربیت به‌عنوان فرایند زمینه‌ساز هدایت افراد جامعه به‌سوی تعالی برای شکوفایی فطرت و رشد همه‌جانبه و متعادل استعدادهای طبیعی تعریف شده است. در این فرایند دانش‌آموزان با شایستگی‌های لازم جهت درک موقعیت خود و عمل برای بهبود مداوم آن بر اساس انتخاب آگاهانه و آزادانه برای تحقق آموزش در همهٔ ابعاد آماده می‌شوند. فرایند تعلیم‌وتربیت از عوامل متعددی تأثیر می‌پذیرد که یکی از آن‌ها محیط پیرامون آموزش و تربیت است. یکی از مهم‌ترین رویدادهای غیرقابل‌انکار اخیر را گسترش فوق‌العادهٔ فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی در عرصه‌های فرهنگی و تربیتی دانسته‌اند. فناوری اطلاعات به‌عنوان مجموعه‌ای از سیستم‌های رایانه‌ای مورد استفادهٔ یک سازمان با دامنهٔ گسترده‌ای از سیستم اطلاعات شناخته می‌شود که دربرگیرندهٔ سخت‌افزار، پایگاه داده‌ها، نرم‌افزار، شبکه و ابزارهای الکترونیکی دیگر می‌شود. فناوری نوین باتوجه‌به ویژگی‌ها و ماهیت خاصش، فرایند تعلیم‌وتربیت را به‌طور جدی تحت‌تأثیر خود قرار داده و فضای مجازی یکی از نتایج عصر جهانی‌شدن ارتباطات و اطلاعات است؛ علاوه بر اینکه ماهیت فنی و سخت‌افزاری تعلیم‌وتربیت را تحت‌تأثیر قرار داده بر محتوا و نرم‌افزارهای آموزش و تعلیم‌وتربیت تأثیر گذاشته است. هر چند امکانات مدارس از قبیل سخت‌افزارها و نرم‌افزارها و مجهزبودن به اینترنت بسیار مؤثر هستند، متأسفانه همهٔ مدارس ایران از این امکانات برخوردار نیستند تا بتوانند از آن برای رشد و بهبود تدریس در کلاس‌ها استفاده کنند. کتاب فضای مجازی و تربیت به چنین موضوعاتی پرداخته است.

خواندن کتاب فضای مجازی و تربیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

مطالعهٔ این کتاب به همهٔ والدین، مربیان و کسانی که با کودکان و نوجوانان ارتباط دارند، توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب فضای مجازی و تربیت

«آموزش‌وپرورش دوره متوسطه اول

اهمیت و ضرورت آموزش‌وپرورش دوره متوسطه اول

از زمانی که آموزش رسمی در جوامع بشری رواج یافته پرورش توانمندی‌های شناختی عالی همانند: فهم و درک، استدلال تفکر خلاقیت حل مسئله و قضاوت مورد تأکید بوده است. راستای این موضوع یکی از هدفهای آموزش عمومی در هر کشوری از جمله کشور ما پرورش شهروندانی کنجکاو پرسشگر جستجوگر و دارای سواد علمی فناورانه است که در حل مسائل روزانه خود توانا باشند.

این دوره از چند نظر حایز اهمیت است.

دانش‌آموزان این دوره در مرحله حساسی از زندگی به نام نوجوانی هستند. ویژگی‌های خاص این سنین و تحولات جسمانی و روانی در نوجوانان ایجاب می‌کند که آنان. مراکز تربیتی خاص تحت تعلیم‌وتربیت قرار گیرند و جداکردن آنان از کودکان دوره ابتدایی و نوجوانان دبیرستانی ضرورت دارد. همان گونه که گفته شد این سنین به لحاظ روان‌شناسی رشد و تربیت مرحله مهمی زیرا بنا بر تحقیقات روان‌شناسان علاوه بر ظهور ویژگی‌های شخصیت تفکر انتزاعی دانش‌آموزان در این مرحله شکل می‌گیرد و موضوعات و شیوه آموزش به آنان با کودکان دوره قبل تفاوت بارز پیدا می‌کند.

دوره متوسطه دوره انتقال از محیط ساده مدرسه ابتدایی به محیط پیچیده‌تر مدارس متوسطه است. دوره‌ای که انتقال از کودکی را به اواخر نوجوانی و جوانی بر عهده دارد و نسبت به دوره ابتدایی از تنوع دروس و تنوع دبیر تفاوت دارد؛ ازاین‌رو توجه خاص به این دوره و ایجاد و توسعه مراکز تربیتی برای اجرای برنامه‌های تدوین شده ضرورت دارد.

پدیده‌هایی مثل انفجار اطلاعات و گسترش روزافزون فناوری در ابعاد مختلف زندگی بشری، پیشرفت‌های اخیر صورت‌گرفته در روش‌های ترویج و آموزش علوم نشان داده است که باتوجه‌به ضرورت، زمان باید تمامی دانش‌آموزان برای زندگی در جامعه پیشرفته امروزی که ارتباط تنگاتنگی با مسائل علمی و فناوری دارد، آماده شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

حجم

۹۵۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان