دانلود و خرید کتاب مهار کمال گرایی آنتها فورسلند ترجمه سیدعلی شریفی فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مهار کمال گرایی

کتاب مهار کمال گرایی نوشتهٔ آنتها فورسلند، آنا استیل، برونوین رایکوس و لوئلا لیم و ترجمهٔ سیدعلی شریفی فرد و سیدعلی قطبی است و همراز آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای خودیار برای درمان کمال‌گرایی ناسازگار است.

درباره کتاب مهار کمال گرایی

کمال‌گرایی ناسازگار دارای چهار مؤلفه است: ۱. تعیین استانداردهای سطح بالا و سماجت‌گونه؛ ۲. تلاش بی‌وقفه در جهت دستیابی به این استانداردها؛ ۳. قضاوت در مورد ارزش خود مبتنی بر تلاش و دستیابی به استانداردها؛ ۴. ادامه دادن به مسیر کمال‌گرایی برخلاف هزینه‌های روانی اجتماعی تحمیل شده. از سوی دیگر، کمال‌گرایی از مسیر زمینه‌های ژنتیکی و محیط خانواده شامل یادگیری مستقیم (پاداش و تنبیه) و غیرمستقیم (الگوبرداری) شکل می‌گیرد. البته، اگرچه فهم علت کمال‌گرایی از اهمیت برخوردار است اما برنامه و تلاش برای کاهش مولفه‌های کمال‌گرایی به مراتب از آن مهم‌تر است. از این رو، ممکن است شما دلیل واضح یا قطعی برای به وجود آمدن کمال‌گرایی‌تان را به یاد نیاورید اما می‌توانید با برنامه و تمرین‌های منظم، شدت آن را کاهش دهید تا جایی که به کمال‌گرایی سالم یا سازگار دست یابید.

کتاب مهار کمال گرایی مجموعه‌ای نُه بخشی است که مفهوم‌سازی کمال‌گرایی تا تمرین‌ها و راه‌کارها برای کاهش یا درمان کمال‌گرایی را ارائه می‌دهد. این مجموعه توسط متخصصین سلامت روان (با زمینه تخصصی کمال‌گرایی) در مرکز مداخلات بالینی واقع در استرالیای غربی تدارک دیده شده است و در بخش برنامه‌های خودیار قرار دارد. 

فصل‌ها به ترتیب، از یک تا نُه شامل تعریف کمال‌گرایی؛ درک کمال‌گرایی؛ عوامل تداوم کمال‌گرایی؛ تغییر کمال‌گرایی؛ کاهش رفتارهای کمال‌گرایی؛ چالش در تفکر کمال‌گرایی و کاهش خطاهای شناختی؛ متعادل‌سازی قوانین و فرضیات غیرمفید کمال‌گرایی؛ ارزیابی مجدد و اهمیت دستیابی (شامل ارزیابی استاندارها و مقابله با آنها)؛ نظم و چیدمان فصل‌ها در کنار یکدیگر (تدوین مطالب) می‌باشد. البته فصل‌های ششم تا هشتم تمرکز بیشتری بر ابعاد شناختی کمال‌گرایی دارند. کمال‌گرایی نیز بیشتر مبتنی بر داده‌های ذهنی، طرحواره‌ها و شناخت‌های ناسازگار درباره خود و دنیا است. شاید به همین دلیل است که رفتار درمانی شناختی یا شناخت درمانی به عنوان درمان برتر، برای بهبود کمال‌گرایی معرفی شده است. این کتاب خودیار نیز مبتنی بر روش‌ها و فنون درمان شناختی رفتاری تنظیم شده است. البته پیشنهاد می‌شود که قواعد و قوانین رفتاری و شناختی (تمرین‌ها) دقیق و منظم اجرا گردد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

خواندن کتاب مهار کمال گرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که با کمال‌گرایی درگیر هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مهار کمال گرایی

«اگر مردم وقتی در کاری خوب عمل می‌کنید شما را تحسین می‌کنند، ممکن است یاد بگیرید که تعیین استانداردهای بسیار بالا برای خودتان، احساس خوبی ایجاد می‌کند و ارزش دنبال‌کردن را دارد. برای مثال، اگر در یک تکلیف در مدرسه خوب عمل کرده باشید، احتمالاً توسط معلمان و والدین خود تحت پسخوراندهایی مانند «کار عالی» و «ما به تو بسیار افتخار می‌کنیم» قرار گرفته‌اید. قدردانی و تعریف از دستاوردهای‌تان باعث شد احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید و احتمالاً شروع به ایجاد باورهایی کرده‌اید مانند این‌که «پدر و مادرم خیلی خشنود می‌شوند وقتی که من در مدرسه عملکرد خوبی داشته باشم». این باور ممکن است بعداً به یک باور عمومی‌تر تبدیل شود مانند این‌که «مردم به من افتخار می‌کنند اگر من موفق شوم». بنابراین، این باور شما را تشویق کرد که به تلاش برای رسیدن به موفقیت ادامه دهید. متأسفانه، با گذشت زمان، این باورها می‌تواند سخت و غیرقابل‌انعطاف شوند مانند این‌که «مردم فقط در صورتی به من افتخار می‌کنند که من موفق باشم».»

فرهنگ واژگان گویش دشتی (جلد دوم)
سید کوچک هاشمی زاده
فوتبال و فرهنگ
علی محمدی
زمانی برای خود
ریحانه معلم
Sport Management
علی کروکی
سی روز دعا در غم و اندوه
تام مک گراث
انواع کاربرد حروف اضافه در انگلیسی
مجتبی قلی پور
کاربردهای سامانه اطلاعات مکانی در ArcGIS
مرجان قائمی
فرهنگ تخصصی اصطلاحات اقتصادی
علیرضا عزیزی
Du cote de chez Khayyam
عمر بن ابراهیم خیام
نامه نگاری به زبان انگلیسی
گیتی کریم خانلویی
فرصت و بزهکاری
مارکوس فلسون
حقوق دادرسی اداری
کورش استوار سنگری
زندگی روزانه (جلد دوم)
حکیمه ماجدی (پردیس حکمت)
تونس در آیینه فرهنگ
رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس
فعالیت بدنی و تندرستی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری
مهدیه ملانوری شمسی
آشنایی با صحیفه سجادیه (اردو)
محمدعلی مجدفقیهی
تغذیه ورزشی کارآمد
لورن ای. آنتونچی
اربعون حدیثا و حکایه
رضا حیدری ابهری
بیش فعالی و شیوه های مدیریت رفتار
نازی عبدالله پور
سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا (ع)، بنگلادشی
محمدرضا جباری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۴۸,۵۰۰
۲۴,۲۵۰
۵۰%
تومان