دانلود و خرید کتاب ارزش گذاری به زبان ساده اسوات داموداران ترجمه رضا ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارزش گذاری به زبان ساده اثر اسوات داموداران

کتاب ارزش گذاری به زبان ساده

معرفی کتاب ارزش گذاری به زبان ساده

کتاب «ارزش گذاری به زبان ساده» نوشتۀ اسوات داموداران و ترجمۀ رضا ابراهیمی است و انتشارات بورس آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب ارزش گذاری به زبان ساده

اولین چیزی که با دیدن عبارت ارزش‌گذاری به ذهن می‌آید پاسخ به این سؤال است که مثلاً یک دارایی یا یک شرکت چقدر می‌ارزد. در علم مالی یکی از مهم‌ترین موضوعات، ارزش‌گذاری است بنابراین روش‌های زیادی برای ارزش‌گذاری دارایی‌ها و شرکت‌ها وجود دارد. مفهوم ارزش‌گذاری همیشه موردتوجه سرمایه‌گذاران و مدیران بوده است و به‌وجودآوردن ارزش و سرمایه جزو اهداف اصلی آن‌ها به شمار می‌رود. بررسی و تحلیل منابع مالی یک سازمان یا یک شرکت نیاز به دانش خلق ارزش و همین‌طور پیش‌بینی آینده دارد پس هرگونه فعالیت مالی به مفهوم ارزش‌گذاری مرتبط است.

کتاب ارزش‌گذاری به زبان ساده قصد دارد با آموزش مفاهیم و مدل‌های ارزش‌گذاری به مدیران، سرمایه‌گذاران و کارشناسان حوزۀ سرمایه سهمی در بالابردن آگاهی داشته باشد و این امر به شفافیت بازار سرمایه و مدیریت بازار سهام کمک می‌کند. داشتن این اطلاعات شاید ضامن موفقیت در فعالیت اقتصادی یا امری ضروری برای سرمایه‌گذاری در یک دارایی نباشد اما به قضاوت آگاهانۀ افراد کمک می‌کند. اسوات داموداران برخلاف بسیاری از فعالان حوزۀ سرمایه‌گذاری، ارزش‌گذاری را فعالیتی ساده می‌داند و معتقد است صرف گذاشتن وقت برای جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آن کافی است. او روش‌هایی را آموزش می‌دهد که افراد قدرت تحلیل تصمیمات دیگران را هم به دست بیاورند.

اسوات داموداران به زبانی بسیار ساده و قابل‌فهم روش‌های ارزش‌گذاری را آموزش می‌دهد. ازآنجایی‌که عوامل تعیین‌کنندهٔ ارزش در شرکت‌های مختلف متفاوت است، ‌از شرکت‌های تازه‌تأسیس گرفته تا شرکت‌های بالغ مثال می‌آورد و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. او معتقد است در صورت دستیابی به عوامل تعیین‌کنندۀ ارزش یک کسب‌و‌کار می‌توان آن را ارزش‌گذاری کرد. 

عناوین فصل‌های کتاب ارزش‌گذاری به زبان ساده عبارت است از: «ارزش، فراتر از عدد!»، «ابزارهای توانمند دادوستد»، «هر دارایی ارزشی ذاتی دارد»، «همه چیز نسبی است!»، «آرزوهای بی‌شمار»، «گرفتاری‌های آغاز کار»، «بلوغ»، «روز رستاخیز»، «روی آن حساب کن»، «فراز و نشیب سرمایه‌گذاری» و «ارزش نامرئی».

خواندن کتاب ارزش گذاری به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های مدیریت و کسب‌و‌کار، مدیران و سرمایه گذاران و کارشناسان حوزۀ سرمایه پیشنهاد می کنیم.

بخشی از کتاب ارزش گذاری به زبان ساده

«در واقع مدل‌های متعددی برای ارزش‌گذاری وجود دارد اما رویکردهای ارزش‌گذاری تنها دوتاست. ذاتی و نسبی. ارزش‌گذاری ذاتی با فرضی ساده شروع می‌شود: ارزش ذاتی دارایی، تابعی است از جریان نقدی مورد انتظار از دارایی و میزان نااطمینانی مرتبط با تحقق آن. به‌عبارت‌دیگر، دارایی‌هایی که جریان نقدی بیشتر و قابل‌اعتمادتری ایجاد کنند ارزش بیشتری نسبت به دارایی‌های با جریان نقدی کم‌تر و بی‌ثبات‌تر دارند. شما برای خرید ملکی که به‌صورت بلندمدت و با مبلغ بیشتری می‌توانید اجاره دهید، نسبت به ملکی سوداگرانه‌تر که اجاره‌بهای کمتری دارد و حتی گاهی خالی می‌ماند، حاضرید پول بیشتری بپردازید. هرچند در اصل، تمرکز باید بر ارزش‌گذاری ذاتی باشد، اغلب دارایی‌ها بر اساس ارزش نسبی سنجیده می‌شوند. در ارزش‌گذاری نسبی، دارایی‌ها باتوجه‌به قیمت موارد مشابه در بازار ارزش‌گذاری می‌شوند؛ بنابراین وقتی می‌خواهیم خانه بخریم، باید قیمت فروش خانه‌های مشابه در آن منطقه را در نظر بگیریم.» 

نظرات کاربران

Amin Rahbar
۱۴۰۲/۰۷/۱۳

ارزش گذاری بخش انکارناپذیر بازارهای مالی هست و همه فعالین بایستی بتون حداقل ارزش تقریبی یک کسب و کار رو محاسبه کنن و این یک باید هست برای بقا در بازار بجای تلف کردن وقت برای خزعبلات شبه علم تکنکیال، کتاب

- بیشتر
me
۱۴۰۲/۰۷/۱۳

چرا پی دی اف آخه!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان