دانلود و خرید کتاب گیاه درمانی لطفعلی پورکاظمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گیاه درمانی اثر لطفعلی پورکاظمی

کتاب گیاه درمانی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گیاه درمانی

کتاب گیاه درمانی نوشتهٔ لطفعلی پورکاظمی و رقیه رازقی جدید است. انتشارات ناهید این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب گیاه درمانی

کتاب گیاه درمانی درمورد ترکیبی از طب سنتی و طب مدرن و نیز پیشگیری و درمان بیماری‌ها سخن گفته است. این کتاب کوشیده است تا شما را با فلسفهٔ طب گیاهی و مراحل تکاملی آن و راه‌های مدرن استفاده از گیاهان دارویی باتوجه‌به ساختار ژنتیکی گروه‌های مختلف مردم و نیز با طبایع و ذائقه‌های متفاوت در نقاط مختلف جهان آشنا کند. این اثر که شش فصل دارد، در مقدمه توضیح داده است که طب سنتی، امروزه و در جوامع بشری اعتباری ویژه و جایگاهی خاص دارد که به‌صورت فراگیر به‌عنوان یک علم تعبیر می‌شود؛ علمی که از یک‌سو ریشه در تجربیات و دانش کهن دارد و از سوی دیگر باتوجه‌به دانش روزافزون فراورده‌های دارویی ناشی از گیاهان دارویی با جدیدترین تکنولوژی و علوم زیستی مدرن درآمیخته است.

خواندن کتاب گیاه درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد گیاه‌درمانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گیاه درمانی

«سنگ کلیه توده‌ای سخت و جامد و کاملا شبیه دانه شن است. رسوب کردن یا به‌وجود آمدن سنگ در کلیه‌ها، تقریباً یک بیماری شایع بین همه مردم دنیا است. سن شیوع بیماری در گروه سنی هجده تا چهل‌وپنج‌سالگی است. سنگ‌های دستگاه ادراری انواع مختلفی هستند که در بیشتر موارد در کلیه شکل می‌گیرند و به همین دلیل آن‌ها را «سنگ کلیه» می‌گویند. این سنگ‌ها می‌توانند در هر بخشی از دستگاه ادراری (کلیه‌ها، مثانه، میزنای، پیشاب‌راه، پروستات) ظاهر شوند. سنگ‌های مجاری ادراری دلیل عمده بروز درد، عفونت و تخریب کلیه‌ها هستند.

شایع‌ترین سنگ‌های مجاری ادراری عبارتند از: سنگ‌های کلسیمی، اسید اوریکی، سیستینی و استراویتی. سنگ‌های کلیوی در هفتادوپنج درصد موارد از نوع کلسیمی و در پانزده درصد موارد از نوع استراویتی (فسفات، منیزیم، آمونیوم) و در پنج درصد از نوع اسید اوریکی و در یک درصد از نوع سیستین هستند.

علل ایجاد سنگ کلیه

۱. رسوب موادی که به‌طور طبیعی و گاه غیرطبیعی از طریق ادرار دفع می‌شوند.

۲. مصرف بیش از حد پروتئین حیوانی همراه با رژیم غذایی بدون مواد گیاهی.

۳. مصرف زیاد کلسیم و جذب بیش از حد آن و مصرف غذاهای حاوی پورین.

۴. نقش وراثت در انواع خاصی از سنگ‌های مجاری ادراری.

۵. عوامل محیطی مانند دما، میزان رطوبت محل زندگی، رژیم غذایی و همچنین چاقی و اضافه وزن.

۶. پُرکاری پاراتیروئید.

۷. عفونت کلیه، عفونت مزمن مجاری ادراری و برخی باکتری‌ها.

۸. مصرف کم مایعات.

۹. نقرس، بیماری روده‌ای، علل محیطی، اسهال، هورمون‌ها، ناهنجاری‌ها و علل ناشناخته.

علائم وجود و تشخیص سنگ کلیه

از علائم سنگ کلیه شروع درد ناگهانی (که گاهی طاقت‌فرسا و نفس‌گیر است) در سمتی که سنگ قرار گرفته، یا درد شکمی شدید در ناحیه طرفین شکم و نواحی زیرین ناف، خونریزی در ادرار، تب کردن است. در برخی موارد نیز علامتی مشاهده نمی‌شود. اما سنگ در حال بزرگ شدن در کلیه‌ها و لگنچه است. برخی از سنگ‌های کلیه به‌ویژه از نوع سنگ‌های شاخ گوزنی، سبب عفونت مجاری ادرار، کلیه و تب و بی‌حالی نیز می‌شوند. گاهی تهوع و استفراغ و درد در تمام قسمت‌های شکم دیده می‌شود. داشتن سابقه سنگ کلیه و چاقی زیاد به تشخیص سریع‌تر سنگ‌های کلیوی کمک می‌کنند.

درمان سنگ‌های کلیوی

مصرف مایعات فراوان، رعایت کردن رژیم غذایی کم‌چرب، محدود کردن مصرف ویتامین سی و قندهای مصنوعی و پروتئین و انجام ورزش‌های مناسب موجب عدم تشکیل سنگ‌های کلیوی می‌شود. بروز درد شکمی شدید در ناحیه طرفین شکم، نواحی زیرین ناف همراه با خونریزی ادراری، دلیل محکمی بر وجود سنگ کلیه یا حالب و مثانه است که با تشخیص پزشک و براساس درمان‌های ضد درد، زیاد کردن ادرار (نوشیدن آب و مایعات فراوان)، درمان دارویی و یا سنگ‌شکن و جراحی اقدام به حذف سنگ از کلیه و حالب و مثانه می‌شود.

پیش‌گیری از بیماری با روش طب سنتی

برای پیش‌گیری از این بیماری باید در طول شبانه‌روز حداقل شش تا هشت لیوان آب و مایعات دیگر نوشید و بر مقدار مصرف میوه‌ها و سبزیجات افزود، اما کاهش مصرف نمک و گوشت و چربی ضروری است. از مصرف نوشیدنی‌ها و غذاهایی مانند چای پررنگ، قهوه، آجیل و حبوبات که دارای اگزالات فراوان هستند باید پرهیز کرد.

اگر سنگ کلیه از جنس کلسیمی باشد، آب زغال‌اخته در رفع آن مؤثر است. برای افتادن سنگ می‌توان سیاه‌دانه و عسل و آب را با هم مخلوط کرد. خوردن روغن زیتون، انگور، کرفس مفید است. خوردن گوشت بوقلمون بر مقدار اگزالات افزوده و تولید سنگ می‌کند. ترشی انبه اشتهاآور و دفع‌کننده سنگ کلیه و مثانه است.

مصرف جوشانده گیاهان: دم اسب، رازیانه بارهنگ، بومادران، میوه روناس، زوفا، باباآدم، بولاغ اوتی، بابونه گاوی، خشخاش، شاهدانه، عروسک پشت پرده، کنجد ضد ایجاد سنگ هستند. همچنین زعفران و آویشن مدر بوده و در درمان بیماری مؤثرند.

همچنین می‌توان یک هندوانه را با پوست به‌مدت نیم ساعت در یک دیگ بزرگ جوشاند و محتویات آن را در کمتر از دو ساعت میل کرد. آب ترب سیاه یا سفید به همراه عسل، انگور، آب انگور، مصرف روزی دو لیوان آب (هویج + چغندر خام + خیار + لیموترش تازه)، مصرف عرق (خار شتر ۱۰ گرم +

خارخاسک ۱۰ گرم + کاکل ذرت ۸ گرم + دم گیلاس یا آلبالو ۷ گرم + پر سیاوشان ۴ گرم + رازیانه ۵ گرم + تخم ترب ۹ گرم + تخم کرفس ۷ گرم + تخم جعفری ۵ گرم + گیاه مَرغ ۴ گرم + کاسنی ۶ گرم). پوست درونی سنگدان مرغ را تمیز و خشک کنید و پس از پودر کردن در کپسول بریزید و روزی دو عدد با عرق خارخاسک یا خار شتر میل کنید. جوشانده بامیه، دم‌کرده بولاغ اوتی + تخم زردک + تخم شلغم را در زردک سوراخ‌شده ریخته در ماکروفر قرار داده سپس میل شود. مصرف آب زرشک جهت رفع شن کلیه، هر دو ساعت یک لیوان آب پوست هنداونه (۶ لیوان در روز). بعد از ناهار سه عدد مغز بادام تلخ (بجز برای زنان باردار) میل شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۵۸,۸۰۰
تومان