دانلود و خرید کتاب اقیانوس های شگفت انگیز اندرو کین ترجمه لیدا شجاعی کاوان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقیانوس های شگفت انگیز اثر اندرو کین

کتاب اقیانوس های شگفت انگیز

نویسنده:اندرو کین
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اقیانوس های شگفت انگیز

کتاب اقیانوس های شگفت انگیز نوشتهٔ اندرو کین و ترجمهٔ لیدا شجاعی کاوان است. نشر برگ و باد این کتاب علمی در زمینهٔ زیست‌شناسی و جانورشناسی را روانه‌ٔ بازار کرده است.

درباره کتاب اقیانوس های شگفت انگیز

کتاب اقیانوس های شگفت انگیز اثر اندرو کین پر از حقایق و توضیحات باورنکردنی دربارهٔ اقیانوس‌ها و حیات موجود در آن است. این کتاب یک جریان بی‌پایان از جملات و پاراگراف‌های کوتاه که فقط حقایق را ارائه می‌دهد، نیست. نویسنده در این کتاب علاوه بر ارائهٔ حقایق شگفت‌انگیز دربارهٔ اقیانوس‌ها و حیات موجود در آن، توضیحاتی دربارهٔ آن‌ها آورده است تا درک خواننده را از آن مفاهیم گسترش دهد. این کتاب ۹ فصل دارد؛ شامل «اقیانوس‌ها»، «پلانکتون‌ها»، «جابجایی و مهاجرت»، «تغذیه»، «تولید مثل و طول عمر»، «مسکن - املاک دریایی»، «روابط بین گونه‌ها»، «چه چیزی تو را می‌کشد؟» و «تهدیدی برای اقیانوس‌ها». این فصل‌ها همه‌چیز را تقسیم‌بندی کرده‌اند؛ همهٔ آن چیزی که در اقشار جامعه اتفاق میفتد؛ البته که مانند هر چیز بیولوژیکی، همیشه استثناهایی برای هر قاعده‌ای وجود دارد. کاوش در دنیای شگفت‌انگیز اقیانوس‌ها هم از این قائده جدا نیست. گاهی نویسنده در فصل‌ها به حقایق شگفت‌انگیزی اشاره کرده که فصل مشخص خودشان را ندارند و نویسنده نتوانسته آن‌ها را در دستهٔ مشخصی قرار دهد، اما گویی دلش هم نیامده تا آن‌ها را کنار بگذارد؛ چون حاوی حقایق شگفت‌انگیزی بوده‌اند.

اندرو کین با تولد جهان هستی شروع می‌کند؛ اینکه کیهان حدود ۱۳/۷ میلیارد سال پیش شکل گرفت و انسان‌ها در ۹ میلیارد سال اول پیدایش وجود نداشتند. از زمانی شروع می‌کند که یک مولکول بسیار ویژه وجود داشت که برای حیات بر روی زمین ضروری بود؛ اسم آن مولکول آب بود که عمدتاً به‌شکل جامد آن یافت می‌شد؛ یعنی به‌شکل یخ. تکامل موجودات مختلف، زندگی شگفت‌انگیزی را که امروزه در اقیانوس‌ها می‌بینیم، ایجاد کرده است. تخمین زده می شود که ۹۹/۹ درصد از همهٔ گونه‌هایی که تابه‌حال بر روی زمین زندگی می‌کردند، اکنون منقرض شده‌اند. امروزه حدود ۲۲۶۰۰۰ گونهٔ دریایی زنده وجود دارد، اما این عدد ممکن است در واقع بیش از یک میلیون باشد. کسی دقیق نمی‌داند، اما می‌توانیم دربارهٔ آن‌ها اطلاعات کسب کنیم. این مسئله، هدف نویسنده از نوشتن این کتاب بوده است. او با زبانی ساده و قابل‌فهم، پرده از راز و رمز اقیانوس‌ها که بخش عظیمی از جهان ما را تشکیل می‌دهند، برمی‌دارد. زمانی که کتاب را می‌خوانید احساس می‌کنید در کلاس درسی جذاب نشسته‌اید که معلمتان به‌نحوی جذاب دنیای پیرامونتان را به شما می‌شناساند. این کتاب یک دایرة‌المعارف نیست؛ کتابی است که با آن به سفری به اعماق اقیانوس‌ها می‌روید.

خواندن کتاب اقیانوس های شگفت انگیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران طبیعت و کتاب‌های زیستی و جانوری پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب به‌خاطر زبان ساده‌ای که دارد برای نوجوان‌ها هم مناسب است.

بخشی از کتاب اقیانوس های شگفت انگیز

«اقیانوس های اولیه

آخرین سیل عظیم بین ۴.۵ تا ۵.۵ میلیون سال پیش، زمانی رخ داد که اقیانوس اطلس به دریای مدیترانه ریخت.

اجازه دهید کمی به عقب تر برویم، مثلاً ۶ میلیون سال، زمانی که پوسته زمین حرکت کرده و سدی در دهانه دریای مدیترانه تشکیل داده بود. این اتفاق، دریا را از اقیانوس اطلس جدا نمود. در طی هزاران سال، سرعت تبخیر، بسیار بیشتر از باران بود و دریای مدیترانه به سادگی خشک و تبدیل به دره بزرگی از نمک خشک شده، شد. در برخی از نقاط، دره‌ای به عمق ۳ کیلومتر با صخره هایی به ارتفاع ۱.۵ کیلومتر تشکیل شد.

سپس با حرکت پوسته زمین، حصار باز شد و اقیانوس اطلس به داخل آن سرازیر گشت. نیروی این آب چنان بود که کانالی به طول ۲۰۰ کیلومتر را در عمق صدها متری کف دره، ایجاد کرد و بر روی صخره های شیب دار، آبشاری به ارتفاع بیش از ۱.۵ کیلومتر را تشکیل داد. دریای مدیترانه با سرعتی بیش از ۱۰ متر در روز پر می شد. در کمتر از دو سال، دریای مدیترانه در سطح فعلی خود بود. این شدیدترین سیل در تاریخ زمین بود.

۱۳۰۰۰ سال پیش، سطح دریا ۱۲۵ متر (۴۱۰ فوت) پایین تر از امروز بود و آخرین انقراض بزرگ حیات روی زمین با برخورد یک شهاب سنگ به کانادا رخ داد.

ما می دانیم که قدمت زمین چقدر است و برای درک اقیانوس هایمان فقط باید ۱۳۰۰۰ سال به عقب برگردیم. در این زمان، زمین بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد سردتر بود - بله، ما در آخرین عصر یخبندان بودیم. زمین در آستانه آخرین تغییر عمده خود بود، هم در ساخت زیستگاه و هم در زندگی که در آن وجود داشت.

یخ های بزرگ و یخچال های طبیعی، بخش های شمالی اروپا، کانادا، گرینلند و آمریکای شمالی را پوشانده اند. اصلاً کل این منطقه شمالی یخ زده بود. اگرچه نیمکره جنوبی نیز تشکیلات یخی بزرگی را نشان داد، اما اکثریت آنها در شمال بودند.

شکل زمینی که امروز می بینیم در آن زمان کاملاً متفاوت بود. اگر در خشکی زندگی می کردید، اساساً می توانستید از انگلستان تا سرزمین اصلی اروپا را پیاده روی کنید. اگر در استرالیا زندگی می کردید، دیواره مرجانی بزرگ وجود نداشت. شما می توانستید پیاده روی کنید و در زمین خشک -درست در جایی که صخره امروزی وجود دارد- شکار کنید.»

هویت جنسیتی کودکان
کلی استورک
کوروش بزرگ و منشور حقوق بشر او
ایرج رامتین
تحلیل برند گردشگری تهران و رم
مریم صادقیان
مراجع را کوچ کن نه مشکل را
مارسیا رینولدز
ذهن درگیر مناقشه
چارلز برنر
روان شناسی فعالیت های ورزشی
ژانت بوک ورث
خاطرات ما و سوره‌ی مبارکه‌ی مدثر
سمیه افشار
چکیده رمان داغ ننگ
ناتانائیل هاوثورن
شجاعت قضاوت شدن
ایچیرو کیشیمی
هفت آوا
امیرحسن سعیدی
انقلاب اسلامی در مازندران؛ جلد اول
رسول صابر
روزگار رنج، کین ایرج
محسن دامادی
قاجار سلسله اولین ها
عادل علاف صالحی
زنی که از جهنم زنده بیرون آمد
جرارد تیکل
تاریخ مصور پهلوی
بهرام افراسیابی
اینجا خورشید شرق و غرب را نمی‌شناسد...
مریم نقیب
هیروشیما
جان هرسی
جعبه جادویی
فرشاد حسن پور
زمین، زمان، انسان
مزدافر مؤمنی
مغز پویا
دیوید ایگلمن
مغز ما چگونه واقعیت را می‌سازد؟
فرانک آذری
صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی
الیزابت تووا بایلی
بدن؛ راهنمای ساکنان
بیل برایسون
هفت و نیم درس درباره مغز
لیزا فلدمن بارت
چگونه گورخر راه راه شد؟
لئو گراسه
داروین و نظریه تکامل: زندگی و اندیشه‌های او
کریستین لوسن
ژن خودخواه
ریچارد داکینز
مروری بر ژنتیک مولکولی
عزت عسگرانی
دگرگونی های بزرگ
نیل شوبین
آزمایشگاه لوسی
میشل هاوتس
پیدایش جهان هستی و حیات بر کره‌ی زمین
ابوالحسن حاجی حیدری
چکیده و نکات کلیدی زیست‌شناسی سلولی و مولکولی
عباس بهادر
ساعت ساز نابینا
ریچارد داکینز
ناشناخته؛ زندگی اسرارآمیز مغز
دیوید ایگلمن
گیتی از هیچ: چرا به جای هیچ، چیزی هست
رامین رامبد
صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی
الیزابت تووا بایلی
ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس ۲۰۱۵
مرضیه ابراهیمی
انقراض ششم
الیزابت کلبرت
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۱۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان