دانلود و خرید کتاب معمای زندگی فرناندو ساواتر ترجمه مینا اعظامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معمای زندگی اثر فرناندو ساواتر

کتاب معمای زندگی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب معمای زندگی

کتاب «معمای زندگی» نوشتۀ فرناندو ساواتر و ترجمۀ مینا اعظامی است و انتشارات نقش‌و‌نگار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب معمای زندگی

کتاب معمای زندگی مسائل مهم و اصلی فلسفه را باتوجه‌به دانسته‌های متعارف یک خواننده غیرمتخصص فلسفه مطرح کرده است. فرناندو ساواتر برای تحریک ذهن خواننده پرسش‌هایی را مطرح کرده که در نگاه اول تردید برانگیز به نظر می‌رسد و گویی خواننده را بر سر دوراهی تصمیم‌گیری قرار می‌دهد. پرسش‌هایی که دربارۀ مسائل آفرینش جهان، مبدأ و معاد، معنی زندگی، نظم جهان و اموری ازاین‌قبیل است. اما باید توجه داشت که هدف فرناندو ساواتر از طرح این سؤال‌ها ایجاد شک و تردید نیست؛ بلکه هدف تحریک ذهن خواننده برای درک بهتر مطلب است.

در طول تاریخ فلسفه پرسش‌ها همواره به طور مرتب مطرح و دائماً مورد تجدیدنظر واقع شده و هر بار برای آنها جواب‌های نو در نظر گرفته شده است. در فلسفه اسلامی نیز طرح سؤال‌های اساسی مربوط به مبدأ، معاد، آفرینش و غایت زندگی به نحو جدی و گسترده موردتوجه بوده و تلاش متفکران مسلمان برای یافتن جواب قانع‌کننده برای این پرسش‌ها چشمگیر است.

كتاب معمای زندگی به ۱۰ زبان ترجمه شده است و بیش از ۷۰۰۰۰ نسخه از آن در کشور اسپانیا به فروش رفته است. این كتاب برای كسانی نوشته شده است كه در حوزۀ فلسفه دانش و اطلاعات قبلی ندارند و در تلاش است تا نشان دهد چگونه مشكلات اصلی فلسفه به زندگی روزمره معاصر نیز مربوط می‌شود. ساواتر پرسش‌هایی را مطرح می‌كند كه هرکسی خود باید با آنها مواجه شود برای مثال این «من» كیست كه من مسلم می‌پنداریم؟ در ـ جهان بودن از نظر من چه معنایی دارد؟ ‌من از چه نظر آزاد هستم؟ مرگ چگونه بر زندگی من تأثیر می‌گذارد؟‌ فرناندو ساواتر در بحث‌هایی مانند زیبایی، زمان و زبان به فیلسوفان پیشین نیز، از یونانیان تا فیلسوفان جدید، ارجاع می‌دهد و این كار به‌گونه‌ای انجام می‌شود كه نظرات آنان کاملاً درک می‌شود. فصل‌های مختلف كتاب معمای زندگی روش‌هایی معین به‌سوی باورهایی ضرورتاً معتبر نیست، ‌ اما شالوده‌ای است برای سفر شخصی پرسش‌گری بنابراین در پایان هر فصل پرسش‌هایی مطرح شده تا خواننده به آنچه آموخته دوباره فکر كند.

خواندن کتاب معمای زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران فلسفه و کسانی که قصد دارند مطالعۀ فلسفه را آغاز کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معمای زندگی

«قصۀ مرگ و نیستی از همان ابتدای ورود به جهان هستی، هراس را در دل آدمی بیدار می‌کند. او ورودش را با گریستن اعلام می‌کند گویی از بیگانگی، از غربت و از تجربه‌آموزی وحشت دارد. شاید او از نیستگاهی می‌آید که هستی‌ها موجب حیرت و وحشتش می‌شوند. شاید پیشاپیش خود را در معرض رفتن و ترک این دیار مجسم می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان