دانلود و خرید کتاب یکی بود و یکی نبود، هرمزد بود و اهریمن نبود مهرک علی صابونچی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یکی بود و یکی نبود، هرمزد بود و اهریمن نبود اثر مهرک علی صابونچی

کتاب یکی بود و یکی نبود، هرمزد بود و اهریمن نبود

معرفی کتاب یکی بود و یکی نبود، هرمزد بود و اهریمن نبود

کتاب یکی بود و یکی نبود، هرمزد بود و اهریمن نبود نوشتهٔ مهرک علی صابونچی است. کتاب چ این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این داستان ایرانیِ آفرینش برای نوجوانان نوشته شده است.

درباره کتاب یکی بود و یکی نبود، هرمزد بود و اهریمن نبود

کتاب یکی بود و یکی نبود، هرمزد بود و اهریمن نبود که با تصویرسازی‌های «آرزو یاغلی» منتشر شده، بازنویسی داستان آفرینش ایرانی (یعنی سه‌هزار سال اول و دوم تاریخ اساطیری ایران) است. این کتاب نخستین جلد از مجموعه‌‌‌‌ٔ «تاریخ اساطیری ایران برای نوجوانان» است که کتاب چ منتشر کرده است. در جلد‌‌ دوم «نیروهای خیر و شر»، در جلد سوم «دوران آمیختگی خیر و شر و پادشاهان اساطیری و پهلوانان حماسی» و در جلد چهارم «فرجام نبرد خیر و شر (دوران جدایی)» بازنویسی شده است. در آغاز کتاب دربارهٔ وجود دو جهان خیر و شر و معرفی هُرمُزد و اَهریمَن سخن به میان آمده و سپس به هدف هُرمُزد از آفرینش گیتی (جهان مادی) و آماده‌سازی آن برای نبرد با اهریمن پرداخته شده است. پس از آن، ماجرای خلقت ۶ آفریدهٔ اصلی گیتی (یعنی آسمان، آب، زمین، گیاه، گاو یکتاآفریده و کیومرث) و آسیب‌هایی که از تاخت‌و‌تاز اهریمن و دیوان به گیتی می‌بینند، آورده می‌شود. در پی آن، ایستادگی نیروهای روشنی در برابر نیروهای تاریکی و نبردهایی که منجر به پدیدآمدن ابر و باران، کوه‌ها و دریا‌ها و رودها، انواع گیاهان و رستنی‌ها و درختان، جانوران و پرندگان و آبزیان، مشی و مشیانه، پدر و مادر نخستین می‌شود، روایت می‌شود. در بخش‌هایی از کتاب هم به‌طور اجمالی نیروهای روشنی (امشاسپندان و ایزدان) و نیروهای تاریکی (کماله‌دیوان و دیوان)، در پیوند و ارتباط با آفرینش معرفی شده‌اند. در پایان کتاب، بخش «سخنی با بزرگسالان» قرار گرفته است.

نشر چشمه را ناشری ادبی می‌دانند، اما کتاب‌های این نشر فقط به کتاب‌های ادبی‌اش خلاصه نمی‌شود و در حوزه‌های دیگری نیز نظیر فلسفه، سیاست، اقتصاد، کودک و نوجوان، موسیقی، سینما، تئاتر، تاریخ و اسطوره و… کتاب منتشر کرده است. کتاب چ، بخش کودک و نوجوان انتشارات چشمه، از سال ۱۳۶۴ شروع به چاپ کتاب کرده است. سال‌های ابتدایی تعداد کتاب‌های چاپ‌شده بسیار اندک بود، اما رفته‌رفته روند چاپ کتاب شکلی صعودی به خود گرفت؛ تا اینکه سال ۱۳۸۸ بیش از ۲۷۰ کتاب منتشر کرد؛ کتاب‌هایی در حوزه‌های مختلف. مجموعه کتاب‌های زیروبم از «کتاب چ»، با هدف ارتقای اندیشه و دانش تاریخی و هنری در کودکان منتشر شده‌اند.

خواندن کتاب یکی بود و یکی نبود، هرمزد بود و اهریمن نبود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب یکی بود و یکی نبود، هرمزد بود و اهریمن نبود

«در زمان‌های خیلی خیلی دور، وقتی هنوز هیچ‌کس و هیچ‌چیز آفریده نشده بود، نه خورشید و ماه وجود داشت، نه زمین و آسمان و نه گیاه و جانور و انسان، در آن زمان قدیمِ قدیم، که به آن «ازل» می‌گویند، دو جهان وجود داشت: یکی روشنِ روشن و دیگری تاریکِ تاریک.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۸۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴۷,۵۰۰
۲۳,۷۵۰
۵۰%
تومان