دانلود و خرید کتاب راز داوینچی دن براون | بهترین ترجمه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز داوینچی اثر دن براون

کتاب راز داوینچی

نویسنده:دن براون
انتشارات:محراب دانش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راز داوینچی

کتاب راز داوینچی داستانی معمایی نوشته‌ی دن براون است. داستان درباره، رابرت لنگدون، دانشمندی است که در زمینه نمادشناسی تحقیق و پژوهش می‌کند و به‌طور ناخواسته، درگیر گره‌گشایی از ماجرای قتل مسئول بلندپایه‌ موزه لوور می‌شود. انتشارات محراب دانش این رمان را با ترجمه شقایق ذوالفقاری و ویراستاری مریم صانعی موفق منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی کتاب را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب راز داوینچی اثر دن براون

کتاب راز داوینچی (The Da Vinci Code) در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. دن براون در این کتابٰ داستانی معمایی را به یک تئوری قدیمی مرتبط می‌کند و ماجرایی هیجان‌انگیز می‌آفریند. گره‌گشایی، رمزنگاری و جواب دادن به سوالاتی عمیق و بی‌پایان، از ویژگی‌های این داستان است.

راز داوینچی داستانی درباره نقاشی شام آخر، اثر لئوناردو داوینچی، نقاش مشهور ایتالیایی، و رازِ نهفته در آن است. تابلوی شام آخر طرحی معروف از آخرین دیداری است که حضرت مسیح با حواریونش داشت. هرچند در نگاه اول ممکن است این نقاشی عادی به نظر برسد اما کسی که اندکی با نمادها آشنا باشد، می‌تواند رموز نهفته در آن را به‌سادگی تشخیص دهد. 

برخی بر این باورند که رابطه میان حضرت مسیح و مریم مجدلیه، بسیار فراتر از آن چیزی است که ما می‌دانیم. آن‌ها باور دارند که مسیح و مریم با یکدیگر ازدواج کرده و صاحب فرزندی نیز شده‌اند. درواقع، آنچه که جام مقدس خوانده می‌شود، شیء خاصی نیست. بلکه به مریم اشاره دارد. 

کلیسای کاتولیک، با علم به این موضوع، سعی در پنهان کردن این ماجرا از مردم دارد. اما چرا؟ چه نفعی در این پنهان‌کاری وجود دارد؟ چه کسانی از این ماجرا سود می‌برند؟ 

حالا پای استاد نمادشناسی دانشگاه هاروارد، رابرت لنگدون به ماجرا باز می‌شود. او که برای یک سخنرانی به پاریس سفر کرده است، قبول می‌کند که دیداری با ژاک سونیر داشته باشد. او مسئول نگهداری آثار در موزه لوور پاریس است بنابراین لنگدون راهی جز قبول کردن این پیشنهاد ندارد. اما ژاک سونیر سر قرار حاضر نمی‌شود. لنگدون که رنجیده‌خاطر شده است، تصمیم می‌گیرد از فرصتش استفاده کند و به استراحت بپردازد اما با شنیدن خبر قتل ژاک سونیر، می‌فهمد که حالا حالاها از استراحت خبری نیست...

خلاصه داستان

پروفسور رابرت لنگدون، استاد نشانه‌شناسی دانشگاه هاروارد است. او قرار است برای یک سخنرانی به فرانسه سفر کند. متصدی موزه لوور از او می‌خواهد تا پس از پایان سخنرانی‌اش باهم دیداری داشته باشند و او نیز قبول می‌کند. اما خبری از آقای متصدی نمی‌شود. 

نیمه‌های شب، پلیس با خبر کشته شدن متصدی موزه به سراغ لنگدون می‌آید. موضوع عجیب‌ این است که او با خون خودش، نام پروفسور را روی زمین نوشته است. پلیس که متوجه رمزگذاری خاصی در کنار جسد مقتول می‌شود، سراغ رابرت لنگدون می‌رود و از او کمک می‌خواهد. به‌هرحال او استاد نمادشناسی است و احتمالاً می‌تواند به آن‌ها در این معمای قتل کمک کند.

چیزی نمی‌گذرد که یک استاد نمادشناسی فرانسوی به نام سوفی نیز به پروفسور لنگدون می‌پیوندد تا به او در این رمزگشایی کمک کند. اما آن‌ها هرچه جلوتر می‌روند بیشتر متوجه جنبه‌های تاریک این جنایت می‌شوند. چه رازی پشت این قتل وحشتناک وجود دارد؟ چه گروهی پشت این ماجرا هستند؟ آن‌ها چه پیامی را می‌خواهند برسانند؟

پایان داستان

هشدار: این بخش می‌توان پایان داستان را آشکار کند، پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز کتاب را نخوانده‌اید، از این بخش عبور کنید و به سراغ تیتر بعدی بروید:

رابرت لنگدون خبره و توانا، در تلاش برای رمزگشایی است. اما خبر خوب این است که او زودتر از تیم حریفان می‌تواند به جواب برسد. در واقع موفقیت او سبب می‌شود تا گروه جنایتکار خطرناکی که در تلاش برای کشف این ماجرا هستند، به خواسته‌شان نرسند. 

حتما می‌توانید حدس بزنید که همکاری لنگدون و سوفی هم به ایجاد پیوندهای عاطفی میان آن‌ها ختم می‌شود. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند سرانجام خوشی داشته باشند؟

چرا باید رمان راز داوینچی با ترجمه شقایق ذوالفقاری را بخوانیم؟

دن براون، زمانی که کتاب راز داوینچی را نوشت، به این موضوع اشاره کرد که او به دین مسیحی باور دارد و نوشته‌ها برگرفته از تخیلش هستند. اما این نکته را هم ذکر کرد که خواندن این کتاب به مخاطبان امکان فکر کردن درباره باورهایی را می‌دهند که سال‌هاست به آن اعتقاد دارند. درواقع او تلاش کرد تا با نوشتن این کتاب فضایی برای گفتگو پیرامون موضوعات دینی و مذهبی ایجاد کند؛ چراکه صحبت و گفتگو به پویایی یک دین کمک می‌کند و از سکون و راکد ماندنش جلوگیری می‌کند.

خرید و دانلود کتاب راز داوینچی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر از طرفداران رمان‌های معمایی هستید و دوست دارید داستانی بخوانید که شما را به دنیایی جدید پر از توطئه، سوالات بی‌پاسخ و ماجراجویی در دل تاریخ ببرد، رمان راز داوینچی برای شماست. 

درباره دن براون

دن براون (Dan Brown) نویسنده آمریکایی رمان‌های معمایی ۲۲ جون ۱۹۶۴ به دنیا آمد. او در ایالت نیوهمشایر بزرگ شد. جایی که مادرش به‌عنوان یک نوازنده حرفه‌ای در کلیسا ارگ می‌نواخت و پدرش به‌عنوان معلم ریاضی تدریس می‌کرد. او در کالج امهرست در رشته‌های زبان انگلیسی و اسپانیایی درس خواند.

در سال ۱۹۹۳ به‌عنوان استاد زبان انگلیسی به دانشکده اکستر رفت و نوشتن را آغاز کرد. شخصیت مشهوری که او خلق کرد، پروفسور لنگدون، استاد نشانه‌شناسی دانشگاه هاروارد و ماجراهایی که در هر کتاب با آن روبه‌رو می‌شود، سبب شد تا او به نویسنده‌ای موفق در سطح جهان تبدیل شود. 

انتشار کتاب راز داوینچی در سال ۲۰۰۳ یک موفقیت بزرگ بود. این کتاب به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شد و بیش از ۰ میلیون نسخه فروش رفت. 

از دن براون کتاب‌های دیگری مانند فرشتگان و شیاطین، نماد گمشده، دوزخ و چند کتاب دیگر نیز به چاپ رسیده است. 

ژانر کتاب راز داوینچی

کتاب راز داوینچی را باید در دسته‌بندی کتاب‌های معمایی، رازآلود و تریلر قرار داد. تریلر یا دلهره‌آور، یک ژانر داستانی است که مشخصه و ویژگی‌های خاصی دارد: جرم و جنایت، ترس و وحشت و داستان‌های پیچیده که برای حل کردنشان باید یک‌ پا کارآگاه بود. 

راز داوینچی مناسب کدام رده سنی است؟

کتاب راز داوینچی کتابی برای بزرگسالان است. بااین‌حال این کتاب برای تمام علاقه‌مندان به داستان‌های رازآلود جذاب است و اگر دوست دارید که با معماها سروکله بزنید، حتما از خواندن این کتاب لذت می‌برید.

عنوان کتاب راز داوینچی در زبان اصلی

رمان راز داوینچی در زبان انگلیسی با نام The Da Vinci Code منتشر شده است.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره راز داوینچی و دن براون

بخش مرور و نقد کتاب نشریه‌ کرکوس، کتاب راز داوینچی را یک انتخاب ایدئال برای تمام علاقه‌مندان به ماجراجویی در ادبیات می‌داند. 

نشریه مردم نیز طرح معما در این کتاب را چنان هوشمندانه می‌داند که انسان‌های کمی از عهده حل آن برمی‌آیند.

مجله تایم در سال ۲۰۰۵ دن براون را به‌عنوان یکی از صد چهره تاثیرگذار سال اعلام کرد.

افتخارات کتاب راز داوینچی

رمان راز داوینچی یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های جهان است. این اثر تا سال ۲۰۰۹ بیش از هشتاد میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است و به بیش از ۴۰ زبان مختلف در دنیا ترجمه شده است. 

نقد کوتاهی بر کتاب راز داوینچی

کتاب راز داوینچی هم مانند هر کتاب دیگری، با نظرات مثبت و منفی متعددی روبه‌رو شد. مثلا:

منتقد کتاب نیویورک تایمز کتاب راز داوینچی را از این جهت جذاب می‌داند که نویسنده در آن، نهایت هنر رمزگشایی را به نمایش گذاشته است. منتقد کتاب نشریه سانفرانسیسکو کرونیکل کتاب را به دلیل چرخش‌های داستانی جذاب و پیچیده و غیرقابل حدس بودنش، می‌ستاید. 

استفان فرای، نویسنده، بازیگر، کمدین و کارگردان انگلیسی اما از آن دست افرادی بود که از این کتاب لذتی نبرده بود و معتقد بود نویسنده داستانی ضعیف نوشته است. استفن کینگ، نویسنده داستان‌های ترسناک و جنایی نیز، کتاب را به یک برند تولید مواد غذایی که کیفیت چندان بالایی ندارد تشبیه کرده بود.

چه ناشران و مترجمانی کتاب راز داوینچی را به فارسی ترجمه کرده‌اند

از آنجایی که رمان راز داوینچی کتاب محبوبی است، مترجمان بسیاری به سراغش رفتند تا نسخه‌ی خودشان را از این کتاب ارائه کنند. انتشارات کتابسرای تندیس این اثر را با ترجمه‌ی حسین شهرابی منتشر کرده است. سوگل مولایی ترجمه‌اش را در انتشارات باران خرد منتشر کرده و عذرا گل بیاتی کتابش را با همکاری نشر یوبان به چاپ رسانده است. نوشین ریشهری این کتاب را با عنوان رمز داوینچی در انتشارات نگارینه به چاپ رسانده است. 

نسخه‌ای که درحال خواندن نقد و بررسی‌اش هستید، در انتشارات محراب دانش با ترجمه شقایق ذوالفقاری منتشر شده است.

اقتباس‌ها از کتاب

ران هوارد در سال ۲۰۰۶ فیلم سینمایی راز داوینچی را با بازی تام هنکس در نقش پروفسور لنگدون به روی پرده برد. آدری تاتو، یان مککلن، آلفرد مولینا، ژان رنو و اتین شیکو ازجمله هنرمندان دیگری بودند که در این فیلم بازی کردند. 

هرچند منتقدان روی چندان خوبی به این فیلم سینمایی نشان ندادند اما مخاطبان سینما با روی باز از آن استقبال کردند. فروش ۵۷۸میلیون دلاری این فیلم در گیشه آن را به یکی از فیلم‌های موفق و پرفروش سال ۲۰۰۶ بدل کرد.

آیا داستان کتاب راز داوینچی بر اساس واقعیت است؟

دن براون برای نوشتن این داستان از شاخص‌ها و المان‌های حقیقی استفاده کرده است. بخش اعظمی از داستان در موزه لوور پاریس، فرانسه و ایتالیا رخ می‌دهد و همچنین تئوری‌هایی که داستان بر اساس آن جلو می‌رود، واقعی است. اما بااین‌حال، او از هنر داستان‌نویسی کمک گرفته و با استفاده از عناصر داستانی، به یک تئوری پروبال داده است. 

چرا کتاب راز داوینچی محبوب شد؟

صحبت کردن از موضوعات فراموش‌شده و ممنوعه، همیشه می‌تواند به جذابیت یک موضوع کمک کند. بعد از انتشار رمان، کلیسا و پاپ واکنش‌های تندی نشان دادند. همین موضوع برای عده بسیاری از مخاطبان، مانند محرکی عمل کرد که به دنبال خواندن این اثر بروند. از طرف دیگر، داستانی که با معماهای بسیار، بتواند مخاطبش را به سفری در دل تاریخ هزاران‌ساله ببرد و دانسته‌ها و باورهایش را زیر سوال ببرد، حتما این توانایی را دارد که محبوب باشد. 

آیا کتاب راز داوینچی جلدی از یک مجموعه است؟

دن براون تابه‌حال پنج کتاب نوشته است که شخصیت اصلی آن‌ها پروفسور رابرت لنگدون است. این کتاب‌ها همه در مجموعه‌ای به نام سری کتاب‌های لنگدون قرار گرفته‌اند. کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: فرشتگان و شیاطین (۲۰۰۰)، راز داوینچی (۲۰۰۳)، نماد گمشده (۲۰۰۹)، دوزخ (۲۰۱۳)، پیدایش (۲۰۱۷).

بااین‌حال داستان‌ها از همدیگر مستقل هستند. مثلا اگر کتاب فرشتگان و شیاطین را خوانده باشید، حتما متوجه شدید که نویسنده در کتاب راز داوینچی به این کتاب ارجاعاتی می‌دهد. اما برای خواندن و لذت بردن از راز داوینچی نیازی نیست که حتما کتاب فرشتگان و شیاطین را خوانده باشید. 

کتاب راز داوینچی را بخوانیم یا بشنویم؟

کتاب راز داوینچی هم به‌صورت کتاب الکترونیکی و هم به‌صورت کتاب صوتی در سایت و اپلیکیشن طاقچه موجود است. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در حین انجام کارهای مختلف و نیز زمان‌های مرده کتاب گوش کنید، می‌توانید کتاب صوتی راز داوینچی را گوش کنید. اما اگر دوست دارید در حین خواندن کتاب یادداشت بردارید و همراه با شخصیت‌های کتاب، برای حل معماها تلاش کنید، کتاب الکترونیکی، انتخاب بهتری برای شما است.

بخشی از متن کتاب راز داوینچی

«لنگدون اخم کرد و با خودش گفت: «ممنون هالیوود!» ستارة پنج‌پر حالا یک کلیشۀ بالقوه در فیلم‌های قاتلان سریالی و فیلم‌های مربوط به شیطان‌پرستی بود و معمولاً همراه با نمادهای شیطانی دیگر روی دیوار آپارتمان یک شیطان‌پرست نوشته می‌شد. لنگدون همیشه وقتی این نماد را در چنین موقعیت‌هایی می‌دید، ناامید می‌شد. درواقع خاستگاه واقعی ستارهٔ پنج‌پر کاملاً الهی بود.»

معرفی نویسنده
عکس دن براون
دن براون
آمریکایی | تولد ۱۹۶۴

دن براون در ۲۲ ژوئن ۱۹۶۴، در شهر کوچک اکستر در ایالت نیوهمپشایرِ ایالات متحده امریکا متولد شد. نویسنده‌ی آمریکایی خالق رمان‌های جذاب معمایی، تحقیقاتی؛ رمان‌هایی که بر کارکرد سازمان‌های مخفی متمرکز هستند و مملو از توطئه‌های پیچیده و پر از رمز و راز هستند. او بیشتر برای مجموعه داستان‌هایش با شخصیت محوری رابرت لنگدون، که به ویژه با کتاب راز داوینچی (۲۰۰۳) معرفی شد، شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

bookworm
۱۴۰۲/۰۸/۲۶

کتابی پرهیجان برای عاشقان معما

Hossein Bakhoda
۱۴۰۲/۱۰/۱۵

عالیه

کاربر ۳۵۶۶۰۹۳
۱۴۰۲/۱۰/۰۶

یه نمادشناسی در قالب رمان هست که عقاید دیرصهیون را به زیبایی بیان کرده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان