دانلود و خرید کتاب اختلال بدشکلی بدن مهدی ربیعی
کتاب اختلال بدشکلی بدن اثر مهدی ربیعی

کتاب اختلال بدشکلی بدن

معرفی کتاب اختلال بدشکلی بدن

کتاب اختلال بدشکلی بدن؛ ماهیت، سبب شناسی و درمان نوشتهٔ مهدی ربیعی و فاطمه بهرامی و مهرداد کلانتری است و انتشارات ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اختلال بدشکلی بدن

اختلال بدشکلی بدن، یک اختلال نسبتاً شایع و ناشناخته چه برای مردم عادی و چه برای متخصصان بهداشت روانی می‌باشد، افراد بسیاری وجود دارند که مبتلا به این اختلال بوده و به جای درمان، زیر تیغ جراحی‌های زیبایی قرار می‌گیرند. ماهیت نسبتاً ناشناخته اختلال بدشکلی بدن، تصویر بالینی چند بعدی از این اختلال را نشان می‌دهد و ماهیت و درمان آن را با پیچیدگی‌هایی روبه‌رو می‌کند. با وجود اینکه این اختلال شیوع نسبتاً بالایی دارد و روز به روز هم بر تعداد این افراد افزوده می‌شود، نسبت به اختلالاتی همچون اختلالات اضطرابی و خلقی، تحقیقات کمی در زمینه سبب شناسی و درمان این اختلال انجام شده است. هرچند که درمان‌هایی مانند دارو درمانی و درمان رفتاری- شناختی بر روی این افراد انجام شده و هم اکنون هم در حال انجام است ولی هنوز جنبه‌های وسیعی وجود دارد که مبهم بوده و نیاز به رویکردهای جدیدی دارد تا شناخت بیشتری از لحاظ سبب شناسی و درمان فراهم سازد. علاوه بر این، کمبود متون تألیفی و ترجمه شده در مورد اختلال بدشکلی بدن در کشورهای دیگر و همچنین در کشور ما به شدّت احساس می‌شود و کتاب اختلال بدشکلی بدن تلاشی برای جبران این کاستی است. این کتاب حاصل مطالعه متون مربوط به اختلال بدشکلی بدن و تحقیقات چندین ساله و کار کلینیکی مؤلف با بیماران مبتلا به اختلال بدشکلی بدن است.

کتاب اختلال بدشکلی بدن را مهدی ربیعی (دانشجوی دکتری تخصصی روان‌شناسی دانشگاه اصفهان [در زمان نگارش این اثر]با همکاری فاطمه بهرامی (دانشیار گروه مشاورهٔ دانشگاه اصفهان) و مهرداد کلانتری (دانشیار گروه روان‌شناسی دانشگاه اصفهان) به رشتهٔ تحریر درآورده است.

خواندن کتاب اختلال بدشکلی بدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روان‌شناس‌ها و کسانی که فکر می‌کنند بدن بدشکلی دارند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب اختلال بدشکلی بدن

«یک علت احتمالی در مورد ناشناخته ماندن اختلال بدشکلی بدن، این می‌تواند باشد که این اختلال اغلب به طور پوشیده باقی می‌ماند. افراد مبتلا به این اختلال اغلب از بیان وسواس خود شرمسار می‌شوند. اگر آن‌ها سرانجام برای آشکار کردن نگرانی‌شان جرأت به خرج دهند فقط به کسی که مورد اطمینان آن‌ها است، بیان می‌کنند، البته گفته‌های آن‌ها خیلی جزیی و کم خواهد بود چون احساس می‌کنند قابل درک نیست. همچنین ممکن است برای بار دوم هرگز آن را ذکر نکنند، و یا به خاطر اینکه نگرانند دیوانه به حساب آیند از ذکر آن اجتناب کنند. اما افراد مبتلا به اختلال بدشکلی بدن دیوانه نیستند، آن‌ها یک مشکل پزشکی قابل درمان دارند.

آن‌ها نمی‌توانند پی ببرند که مشکلشان یک مشکل روانپزشکی است و تصور می‌کنند که یک مشکل فیزیکی قابل توجهی دارند و به خاطر این تفکر اغلب از یک جراح به جراحی دیگر و از یک متخصص پوست به متخصص پوست دیگر و یا به باشگاه‌های زیبای اندام می‌روند. این اعمال به تأیید و تصدیق اختلال بدشکلی بدن کمک می‌کند.

اگر چه افراد مبتلا به این اختلال تجربه کاملاً مشابهی با هم ندارند ولی همه آنان خصیصه‌ها و تجارب مهمی دارند که عموماً با هم مشابه است. هر فرد دارای اختلال بدشکلی بدن، با جنبه‌ای از ظاهر خود اشتغال ذهنی دارد به طوری که آن را زشت، غیرجذاب و نادرست می‌داند و به خاطر همین دچار پریشانی و مشکلات عملکردی می‌شود. شدت و جزئیات این علائم ممکن است از یک شخص به شخص دیگر متفاوت باشد ولی از لحاظ موضوع با هم مشترک هستند.

اختلال بدشکلی بدن، جزء گروه اختلالات جسمانی شکل طبقه‌بندی می‌شود. ویژگی مشترک اختلالات جسمانی شکل این می‌باشد که نشانه را نمی‌توان با شرایط جسمانی یا عصب شناختی معلوم تبیین کرد. با اینکه، این بیماران از مشکل جسمانی شکایت می‌کنند، ولی مشکل واقعی جسمانی وجود ندارد و یا خیلی جزئی می‌باشد.»

مروری بر تکنیک های طلایی غلبه بر اوتیسم
نیلوفر حاجی‌ستاری ممقانی
تاریخ اروپا از انقلاب فرانسه تا جنگ جهانی اول
محمد سلماسی زاده
بررسی پیامدهای بیماری کرونا
احمدشاه فرهت
زندگی‌نامه و فعالیت‌های میرزا ابوالحسن‌خان شیرازی
حسن میر‌سعیدی
سرمد ده
نجم الدین عرب زاده امینی (بهمنیار)
یاد گرفتم...
علیرضا سیاوشیار
نگویید ما چیزی نداریم
مادلین تین
مقالاتی چند
علی موذنی
جمهوری هائیتی
احمد علامه فلسفی
تحلیل فراوانی منطقه‌ای سیلاب‌ها با استفاده از روش گشتاورهای خطی
مهدی هاشمی‌شهرکی
ارتقا سلامت روانی در کودکان و نوجوانان
سمیه فلاح
تاریخ اروپا از رنسانس تا انقلاب فرانسه
محمد سلماسی‌زاده
کتاب کار مهارت ارتباط مؤثر
ماریا هال
فیلم به مثابه فلسفه؛ ماگنولیا
صالح نجفی
من هم نون نوشتن را دوست دارم
رزا قاسمی
توانبخشی در اختلالات یادگیری
فرهاد شیویاری
هرکول و طویله اوجیاس
فریدریش دورنمات
آزمایش ولتاژ DC تجهیزات الکتریکی
پل گیل
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۷۵۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۰۰
تومان