دانلود و خرید کتاب تأملات مادر ترزا ترجمه مسیحا برزگر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تأملات اثر مسیحا  برزگر

کتاب تأملات

نویسنده:مادر ترزا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تأملات

«تأملات: راهی به آرامش و دل‌آسودگی» نوشته‌ی مادر ترازا (۱۹۱۰-۱۹۹۸) است. مادر ترزا پنجاه سال از زندگی خویش را صرف خدمت به فقیرترین مردمان کرد. او در زاغه‌های کلکته مشاهده کرد که عشق الهی چگونه زندگی‌ها را دگرگون می‌کند. جایی که همگان درد و رنج می‌بینند، مادر ترزا وقار و شرافت می‌دید. درواقع، این فقیران‌اند که پرستندگان کالا و مصرف نمی‌شوند و آن‌قدر آزادگی دارند که جوینده‌ی راه حق باشند. در زمانه‌ای که ارزش‌ها جابجا شده‌اند، ما به یاد و یادآورانی نیازمندیم که اهمیت ایمان را به ما گوشزد کنند و به ما یادآور شوند که دل‌آسودگی نتیجه‌ی ایمان است. پیام مادر ترزا ساده است، اما بسیاری از ما متوجه آن نمی‌شویم. ایمان، به میزان زیادی زیر فشار دنیای امروز است. باوجود این، ایمان است که توان‌مان می‌بخشد تا بر دشواری‌ها چیره شویم، زیرا مهر و بخشش الهی تمامی ندارد. ما از خلال ایمان خود درمی‌یابیم که در مواجهه با دشواری‌هامان تنها نیستیم. خدا هست، جای نگرانی نیست. هر کدام از ما می‌توانیم از دل‌آسودگی بهره‌مند باشیم. شاید برای کسانی که غرق دنیای پر اضطراب کنونی‌اند، دست یافتن به این دل‌آسودگی، ناممکن جلوه کند. اما این کتاب، راهنمایی‌ست برای رسیدن به این دل‌آسودگی. راه ایمان، با تأملی ژرف و خاموش، و نیز نیایش آغاز می‌شود. نیایش، ما را از دغدغه‌های دنیوی می‌رهاند و به ما یادآور می‌شود که خداوند در لحظه به لحظه‌ی زندگی ما حضور دارد. آنگاه که، به واسطه‌ی نیایش، عشق الهی را دریافت می‌کنیم، می‌توانیم، به واسطه‌ی خدمت، این عشق را با دیگران سهیم شویم. مخاطب پیام ساده‌ی این کتاب بی‌پیرایه و کم‌حجم، همگان‌اند. این پیام ساده، از مرزهای نژادی و فرهنگی و عقیدتی می‌گذرد. این پیام ساده، دست ما را می‌گیرد و ما را به راه دل‌آسودگی و آرامش هدایت می‌کند.

نظرات کاربران

🌻سپیده 🌻
۱۳۹۶/۰۲/۰۳

به به "مادر ترزا" ی عزیزم طاقچه جونم مرسی بابت این کتاب من عاشق مادر ترزا م عجیب زنی بودن "مادر ترزا"

سپیده
۱۳۹۸/۱۱/۰۸

کاش تو فایل نمونه چند صفحه بیشتر میذاشتید، من درست متوجه نشدم تمام صفحات کتاب همین جملات کوتاه کوتاه هستن؟ یا اینا سرفصل بودن؟

S.Abolqasem
۱۳۹۸/۰۹/۲۷

بد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
ای خدای خوب و مهربان! رهایم کن از تمنای محبوب شدن، از تمنای ستایش شدن، از تمنای احترام، از تمنای تعریف و تمجید دیگران، از تمنای این‌که ترجیح دهند مرا بر دیگران، از تمنای این‌که به حساب آیم، از تمنای تأیید شدن، از تمنای شهرت.
علیرضا صدرایی فر
سرانجام، آن‌که پیام من یک چیز بیش نیست: این‌که همدیگر را چنان دوست بدارید که خدا شما را دوست می‌دارد. پیامبران آمدند تا به ما بگویند که خداوند ما را دوست دارد و از ما می‌خواهد همدیگر را دوست بداریم. هنگامی زمان مرگ ما و بازگشت‌مان به خانه فرامی‌رسد، می‌شنویم که خدا می‌گوید: «بازگرد بنده‌ی من. من از تو خشنودم، زیرا گرسنه‌ای را سیر کردی. برهنه‌ای را، لباس بر تنش کردی. بیماری را، به عیادتش رفتی. هر آنچه برای بندگانم انجام داده‌ای، برای من انجام داده‌ای.»
alireza_salarii
در اتاق پذیرایی از میهمانان و داوطلبان خدمت در یتیم‌خانه‌ی مادر ترزا تابلویی هست که روی آن نوشته شده است: تو آمده‌ای تا به خدا در سیمای یک افلیج، یک بیمار و یک آدم دَم مرگ کمک کنی. ما شادمان و سپاسگزاریم که تو از نعمت خدمت برخوردار شده‌ای و عشق الهی را جلوه‌گر ساخته‌ای. از یاد نبر که خداست فاعلِ اصلی کارهای خیر ما. ما فقط ابزارِ خدمت‌ایم.
alireza_salarii
همه ما توان خیر و شر را در خود داریم. ما بد به دنیا نیامده‌ایم: هر آدمی از خوبیِ ذاتی برخوردار است. بعضی‌ها این خوبی را پنهان می‌کنند، بعضی‌ها آن را نادیده می‌گیرند. اما به هر حال، این خوبی در آن‌ها تعبیه شده است. خدا ما را آفرید تا مُحِب و محبوب باشیم. بنابراین، ما میان انتخاب خوب و بد آزاد هستیم. این انتخاب، امتحان بزرگ ماست.
علیرضا صدرایی فر

حجم

۴۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۴۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان