دانلود خلاصه کتاب تصویر دوریان گری ترجمه نیلوفر شیرازیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تصویر دوریان گری

«خلاصه‌سازی» در سراسر جهان پیشینه‌ای بسیار طولانی دارد و مهم‌ترین آثار ادبی جهان به دست نویسندگان و پژوهشگران به صورت خلاصه، بازنویسی شده‌اند. امروز نیز در سینما، تئاتر و حتی بسترهای مختلف ادبی می‌توان ردپای تلخیص و اقتباس را به وضوح دید. اما هدف از خلاصه‌سازی چیست؟ چرا باید خلاصه خواند، در حالی‌که آثار اصلی چیره‌دست‌ترین نویسندگان جهان به راحتی قابل دسترس است؟ چرا باید به متون خلاصه و بازنویسی‌شده‌ رجوع کرد، هنگامی که لذت راستین مطالعه را می توان در قلم بزرگ‌ترین نوابغ جهان یافت؟ در میان تمام آثار ادبی تاریخ، کتاب‌هایی وجود دارند که نامشان به گوش همه‌ی ما آشناست؛ کتاب‌هایی که نه تنها در ادبیات از نقشی غیرقابل‌کتمان برخوردارند، بلکه رد پای آن‌ها در جای‌جای زندگی‌مان به چشم می‌خورد. با این حال در شلوغی و ازدحام کنونی، کم‌تر فرصتی برای مطالعه‌ی این آثار پرحجم اما ضروری دست می‌دهد. در مجموعه «خلاصه بهترین رمان‌های جهان» قصد ما این است که با بازنویسی امانت‌دارانه این کتاب‌ها، فرصتی برای مطالعه‌ی این آثار فراهم کنیم تا در مدت‌زمانی کوتاه، لذت مطالعه‌ی مهم‌ترین و زیباترین آثار ادبی جهان برای همه فراهم شود. امید داریم که مطالعه‌ی این متون کوتاه، مخاطبان را به مطالعه‌ی متن اصلی کتاب‌ها تشویق کند. *** «تصویر دوریان گری» یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار اسکار وایلد(۱۹۰۰-۱۸۵۴)، نویسنده ایرلندی است و اثری فلسفی و عمیق به شمار می‌رود. این کتاب به موضوع اخلاق و نگاه انسان به گذر عمر و زمان می‌پردازد. در بخشی از خلاصه این رمان می‌خوانیم: از پنجره عطر گل‌های تابستانی باغ و همهمه‌ی خیابان‌های لندن به داخل می‌آمد. در وسط اتاق پرتره‌ای از مردی جوان و خوش‌چهره روی سه‌پایه قرار داشت و مقابل آن بسیل هالوارد ایستاده بود. لرد هنری واتون که به پشتی صندلی‌اش تکیه زده بود، با تنبلی دود سیگارش را بیرون داد و گفت: «این بهترین اثری است که تا به حال کشیده‌ای. باید آن را به معروف‌ترین گالری‌های لندن بفرستی.» بسیل سرش را به مخالفت تکان داد. لرد واتون شگفت‌زده پرسید: «چرا بسیل عزیز؟ شما هنرمندان موجودات غریبی هستید. می‌خواهید مشهور شوید، اما دلتان نمی‌خواهد سر زبان‌ها بیافتید.» بسیل پاسخ داد: «می‌دانم حرفم برای‌ات خنده‌دار است، اما نمی‌توانم آن را به هیچ‌کدام از گالری‌های لندن بسپارم. بیش‌تر از آن‌چه باید از خودم در این تصویر مایه گذاشته‌ام.» لرد هنری خندید و پرسید: «از خودت مایه گذاشته‌ای؟ پس چرا کوچک‌ترین شباهتی بین تو و مرد داخل تصویر وجود ندارد؟!» بسیل گفت: «از این‌که بین من و دوریان گری شباهتی وجود ندارد خیلی خوشحالم. زیبایی او برای‌اش گران تمام می‌شود.» لرد هنری پرسید: «نام این مرد دوریان گری است؟» - بله، ولی دلم نمی‌خواست کسی اسمش را بداند. - اما چرا؟ - وقتی مجذوب کسی می‌شوم، دلم می‌خواهد اسمش را مثل راز در سینه حفظ کنم.
معرفی نویسنده
عکس اسکار وایلد
اسکار وایلد
ایرلندی | تولد ۱۸۵۴ - درگذشت ۱۹۰۰

اسکار فینگل اُ. فِلاهرتی ویلز وایلد، نویسنده و شاعر ایرلندی، در شانزدهم اکتبر سال ۱۸۵۴ در شهر دوبیلن زاده شد. پدرش، سِر ویلیام وایلد، مردی فرهنگ‌دوست بود که به پیشه‌ی چشم‌پزشکی اشتغال داشت و مهارت او در طبابت، او را به مقام چشم‌پزشک مخصوص ملکه نائل نموده بود. او هم‌چنین یکی از عتیقه‌شناسان برجسته‌ی ایرلند نیز به شمار می‌رفت. مادر اسکار، جین وایلد، شاعر و مترجمی سرشار از شور ملی بود که با نام مستعار اسپرانزا در دهه‌ی ۱۸۴۰، از آرمان‌های استقلال‌طلبانه‌ی ایرلند علیه انگلستان حمایت می‌کرد؛ هرچند امروزه اغلب به‌واسطه‌ی ترجمه‌ی آثار الکساندر دوما و آلفونس دولامارتین شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

لویی فردینان سلین
۱۳۹۷/۱۰/۰۴

واقعا کسی هست که دوست داشته باشه کتاب خلاصه شده بخونه؟

بوک تاب
۱۴۰۰/۰۴/۱۹

این خلاصه اش است.به هر صورت توی کتابهای دیگه خیلی به این داستان اشاره میشه. مجبورید بخونید تا بفهمید از چی صحبت میکنند.متن کاملش خیلی قشنگتره، به نظرم ادبیات کلاسیک را باید خواند. خود داستان البته نسبت به داستانهای الان خیلی

- بیشتر
setare
۱۳۹۶/۰۱/۱۶

کتاب جالبی بود با بازنویسی جالب. مچکرم. امیدوارم روند بازنوسی رمان های مشهور ادامه داشته باشه

کاربر ۲۰۰۲۱۴۴
۱۳۹۹/۰۳/۲۷

عالی

arian
۱۳۹۶/۰۶/۲۷

داستان در واقع نمایانگر جامعه خوب و ایده ال است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
- وقتی مجذوب کسی می‌شوم، دلم می‌خواهد اسمش را مثل راز در سینه حفظ کنم.
mina
من بزرگ‌ترین لذت دنیا را کشف کرده‌ام هنری، درست همان‌طور که یادم دادی! من عاشق شده‌ام! لرد هنری با لحنی آرام پرسید: «عاشق چه کسی شده‌ای؟» - بانویی هنرپیشه. لرد هنری پاسخ داد: «همه‌ی مردان جوان دست‌کم یک‌بار در زندگی به هنرپیشه‌ها دل می‌بازند.»
M Gh
وقتی هنرمند برای تصویری از وجودش مایه می‌گذارد، بیش از آن‌که تصویر به صاحب آن تعلق داشته باشد، متعلق به نقاش است.
aylin
دوریان با افسوس پاسخ داد: «بله! زندگی فوق‌العاده‌ای پشت سر گذاشته‌ام، اما تصمیم دارم تغییرش بدهم. چیزهایی زیادی راجع به من وجود دارد که تو نمی‌دانی.» لرد هنری لبخندی گرم بر لب آورد. - تو در نگاه من تغییر نخواهی کرد و همیشه صمیمی‌ترین دوست من باقی می‌مانی.
مطهره زمانی
«همیشه وقتی حالمان خوب است سربه‌زیر می‌شویم، اما وقتی سربه‌زیریم لزوما حالمان خوب نیست.»
siavash fouladi
«همیشه وقتی حالمان خوب است سربه‌زیر می‌شویم، اما وقتی سربه‌زیریم لزوما حالمان خوب نیست.»
aylin
- وقتی مجذوب کسی می‌شوم، دلم می‌خواهد اسمش را مثل راز در سینه حفظ کنم.
miracle

حجم

۳۱٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۰ صفحه

حجم

۳۱٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۰ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان