دانلود و خرید کتاب کلیدهای رفتار با کودک سه ساله سوزان ای. گاتلیب ترجمه زه‍را ج‍ع‍ف‍ری‌
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیدهای رفتار با کودک سه ساله اثر سوزان ای.  گاتلیب

کتاب کلیدهای رفتار با کودک سه ساله

معرفی کتاب کلیدهای رفتار با کودک سه ساله

کتاب کلیدهای رفتار با کودک سه‌ساله نوشتهٔ دکتر سوزان ای. گاتلیب، روان‌شناس و پزشک آمریکایی است که با ترجمهٔ زهرا جعفری در انتشارات صابرین منتشر شده است.

درباره کتاب کلیدهای رفتار با کودک سه ساله

کودکان ۳ساله در مرحلهٔ شگفت‌آوری از رشد قرار دارند. آنان در حرکت‌های ابتدایی و اولیهٔ صحبت‌کردن و مراقبت از خود مهارت یافته‌اند و نسبت به خود و دستاوردهایشان احساس مثبتی دارند. آن‌ها مشتاق‌اند که دیگران را خوشحال کنند، کنجکاو هستند، خلق‌وخویی متعادل دارند و خوش‌بین هستند.

این کتاب به منظور ایجاد بینشی جامع دربارهٔ کودکان ۳ساله نوشته شده است و به همین دلیل کودک را فردی مستقل، عضوی از خانواده و بخشی از اجتماع در نظر می‌گیرد.

بخش اول کتاب به آشنایی با دنیای درونی کودک اختصاص‌یافته است. در این بخش رشد حرکتی، گفتاری و عاطفی، توانایی‌های ادراکی و نوع خلق‌وخوی کودک مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش دوم کتاب، کودک را در متن خانواده مورد بررسی قرار می‌دهد. این بخش به موارد عملی مانند تغذیه، خواب، بازی و ایمنی می‌پردازد. مواردی مانند نظم و ترتیب، روابط با دیگران، عزت‌نفس، تولد نوزاد جدید و مشکلات رفتاری تشریح می‌شوند. بسیاری از والدین مایل‌اند بدانند که چگونه می‌توانند به رشد بهتر کودک خود کمک کنند. در این بخش، چندین فصل به تشریح راه‌های پرورش کودک تیزهوش، خلاق و علاقه‌مند به یادگیری اختصاص‌یافته است.

کودکان ۳ساله با دنیای وسیع‌تر اطرافشان در تعامل هستند. گاهی به منزل جدیدی نقل‌مکان می‌کنند، به مسافرت می‌روند، جشن تولد می‌گیرند، دوره پیش‌دبستان را شروع می‌کنند یا با افراد متفاوتی روبه‌رو می‌شوند. در بخش سه کتاب به این موقعیت‌ها پرداخته شده است.

تعاریف کتاب کلیدهای رفتار با کودک سه ساله به‌طورکلی کودکان ۳ساله را دربر می‌گیرد. هدف از این تعاریف تهیهٔ یک برنامه زمان‌بندی خشک و انعطاف‌ناپذیر نیست؛ بلکه این کتاب کمک می‌کند تغییر و دگرگونی در رشد کودک را مدنظر قرار دهید.

خواندن کتاب کلیدهای رفتار با کودک سه ساله را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدینی که کودکان ۳ساله دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کلیدهای رفتار با کودک سه ساله

«هیجان حرکت

حالت عمومی بدن، تمایز واضحی را بین کودک نوپا و کودک سه‌ساله نشان می‌دهد. کودک سه‌ساله صاف‌تر می‌ایستد. برجستگی شکم او کمتر است که در نتیجه او را لاغرتر نشان می‌دهد.

راه رفتن کودک سه‌ساله موزون و زیباست. او به بزرگسالی با شانه‌های مستقیم و حرکات موزون و هماهنگ دستها شباهت دارد. او می‌تواند به جلو، عقب و طرفین قدم بردارد و حتی قادر است روی پنجه‌های پایش بایستد.

برای او دویدن بیش از راه رفتن جاذبه دارد. کودک سه‌ساله، در مقایسه با راه‌رفتن خشک کودک دوساله، به نرمی می‌دود. او هر لحظه که اراده کند قادر است بدود، بایستد یا بچرخد. کودک سه‌ساله به یورتمه رفتن علاقه دارد. یورتمه نوعی حرکت است که در آن، همیشه یک پا جلو و پای دیگر عقب قرار می‌گیرد.

کودکان سه‌ساله قادرند با دو پای خود بجهند. به طور کلی آنها می‌توانند تا ارتفاع حدود ۳۰ سانتیمتر از سطح زمین بپرند و عاشق پریدن از آخرین پله پلکان هستند که به محض مهارت یافتن در این مرحله، پریدن از دو، سه یا چهار پله را آزمایش می‌کنند.

بالارفتن از پله مهارتی است که در این دوره از زندگی افزایش می‌یابد. این کودکان هنگام بالا رفتن از پله قادرند از پاهای خود به صورت متناوب استفاده کنند. با وجود این هنوز ممکن است هنگام بالا رفتن از پله، هر دو پا را روی یک پله قرار دهند. مهارتهای بالا رفتن از پله، هنگام بازی با وسایل پارکها مانند سرسره و وسایل دیگر مشخص می‌شود.

راندن سه‌چرخه یکی از افتخارآمیزترین دستاوردهای کودک سه‌ساله است. سه‌چرخه بیش از هر اسباب‌بازی چرخدار دیگر (مانند روروک که مورد علاقه کودکان دوساله است) به یک دوچرخه واقعی شباهت دارد. کودک سه‌ساله می‌تواند سه‌چرخه‌اش را رکاب بزند و اغلب موانعی را که بر سر راهش قرار دارد، به صورتی ماهرانه پشت سر بگذارد. در بازیهای تخیلی کودکان، سه‌چرخه‌ها به عنوان ماشین آتش‌نشانی یا ماشینهای بستنی‌فروشی، اهمیت زیادی دارند.

حفظ تعادل

در این گروه سنی، حفظ تعادل به سرعت پیشرفت می‌کند. کودک سه‌ساله برای مدت کوتاهی قادر است روی یک پای خود بایستد و ممکن است بتواند چند بار لی‌لی‌کنان بپرد. با رسیدن به چهارسالگی، او به سادگی می‌تواند لی‌لی کند. نیمی از کودکان سه‌ساله می‌توانند بدون انحراف، از روی خطی به پهنای ۲/۵ سانتیمتر، یک مسیر ۳/۵ متری را بپیمایند. کودک سه‌ساله می‌تواند تا مسافت کوتاهی روی میله تعادل راه برود.»

نظرات کاربران

زهره
۱۳۹۸/۰۳/۰۱

جدول ها ی کتاب درست چاپ نشده لطفا بررسی شود

zahra gol
۱۳۹۹/۰۲/۰۳

این مجموعه کتابها عالین. من عنوان یه مادر با یه سری رفتارهای بچه م مواجه میشم که فکر می کنم تمام زحماتم برای تربیت بچه هدر رفته ولی این کتابا منو همیشه نجات می دن و می فهمم رفتارش دقیقا

- بیشتر
حکیمه
۱۳۹۷/۱۰/۱۱

عالی عالی! به همه والدینی که کودک ۳ ساله یا در آستانه ۳ سالگی دارن، توصیه می کنم. خریدنش به شدت می ارزید. ممنون صابرین!

Laleh Sadeghi
۱۳۹۹/۰۲/۰۸

صفحاتی از کتاب که دارای عدد و رقم هست مثل صفحات ۱۰۳ ، ۱۰۴ یا ۱۲۳ کلمات به هم چسبیده و اعداد کاملا قر و قاطی تایپ شده و اصلا مفهوم نیست

ftm28
۱۴۰۱/۱۱/۰۵

سلام کتاب به هیچ‌عنوان باز نمیشه ، و موقع کلیک زدن روی آن کلا از صفحه خارج میشود، آیا دوستان هم همین مشکل را دارند؟

hanieh
۱۴۰۱/۰۲/۳۰

کتاب فوق العاده خوبی بود، برای من که کودک دو ساله و نیمه دارم خط به خط این کتاب پر از نکته های کاربردی و عالی بود خیلی از قسمت های کتاب متوجه اشتباهات به ظاهر درستی که در حق

- بیشتر
saraaghababaei
۱۳۹۹/۰۶/۱۰

بنظرم متوسط بود من کودک دوساله از همین انتشارات بیشتر دوست داشتم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳)
«اگر یک بزرگسال واقعا به من گوش می‌دهد، پس حتما مهم هستم!»
شبنم
سه‌سالگی، آخرین سالی است که کودکان قشقرق به پا می‌کنند.
رها
تنبیه به کودکان می‌گوید که چه کاری نباید بکنند ولی نمی‌گوید چه رفتاری باید داشته باشند.
رهگذر دنیا
والدین با شرکت در لذت کشف و اکتشافات کودک سه‌ساله‌شان، متوجه می‌شوند که خودشان نیز با حس جدیدی از شگفتی و کنجکاوی به دنیا می‌نگرند.
رها
. یک کودک سه‌ساله به طور طبیعی می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه توجه خود را به چیزی معطوف کند. این مدت براساس زمان و دامنه توجه ۳ تا ۵ دقیقه برای هر سال از سن تخمین‌زده شده است.
رها
آیا کودک من به اندازه کافی غذا می‌خورد؟ بسیاری از والدین نگرانند که کودکشان به اندازه کافی غذا نمی‌خورد. تمایز قائل شدن میان حجم غذای بزرگسالان و حجم مناسب غذای کودک سه‌ساله، حائز اهمیت است. ۶۰ گرم مرغ، ۱۲۰ گرم شیر و یک برش نان تست برای کودک سه‌ساله کافی است. با در نظر گرفتن این اندازه‌ها، در حالی که به نظر می‌رسد کودک در تمام روز «هیچ چیزی» نخورده است، به سادگی کالری روزانه‌اش تأمین شده است.
رها
در زمینه رشد زبانی و کلامی کودک، والدین بی‌نهایت اثرگذار هستند. کودکان نوع کلمات و گفتاری را که از اطرافیان می‌شنوند، الگو و نمونه خود قرار می‌دهند. گفتگو با کودکان و کتاب خواندن برای آنان، نمونه‌های خوبی را که کودکان برای رشد بهینه گفتار نیاز دارند در اختیارشان قرار می‌دهد.
مهرسام
کودک سه‌ساله احساس می‌کند مرکز عالم است. در این تفکر خودمدار، کودک حوادث طبیعی را چیزهایی می‌داند که همه برای او و به نفع او اتفاق می‌افتند. امواج، خود را به ساحل می‌زنند تا با او بازی کنند و خورشید هر روز صبح طلوع می‌کند تا او را گرم کند.
parisa_msi
کودک سه‌ساله بین اشیای جاندار و اشیای بی‌جان تفاوتی قایل نیست. او نمی‌تواند درک کند که چرا دسته شکسته فنجان را می‌توان به آن چسباند اما گلبرگها را نمی‌توان به گل چسباند. او احساسات بشری را به اشیای بی‌جان نسبت می‌دهد. مثلاً اگر در حین راه رفتن روی جدول پیاده‌رو زمین بخورد، مقصر پیاده‌روی بد است که موجب زمین‌خوردن او شده است.
parisa_msi
کودک سه‌ساله بین اشیای جاندار و اشیای بی‌جان تفاوتی قایل نیست. او نمی‌تواند درک کند که چرا دسته شکسته فنجان را می‌توان به آن چسباند اما گلبرگها را نمی‌توان به گل چسباند. او احساسات بشری را به اشیای بی‌جان نسبت می‌دهد.
مهدی

حجم

۱۷۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۱۷۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
۵۹,۴۰۰
۱۰%
تومان