دانلود و خرید کتاب برنامه ریزی درمان با تئوری انتخاب و واقعیت درمانی مایكل اچ. فولكرسون ترجمه محمد شمسیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه ریزی درمان با تئوری انتخاب و واقعیت درمانی اثر مایكل اچ.  فولكرسون

کتاب برنامه ریزی درمان با تئوری انتخاب و واقعیت درمانی

معرفی کتاب برنامه ریزی درمان با تئوری انتخاب و واقعیت درمانی

کتاب برنامه ریزی درمان با تئوری انتخاب و واقعیت درمانی نوشتهٔ مایکل اچ. فولکرسون و ترجمهٔ محمد شمسیان است. انتشارات سایه سخن این کتاب در حوزهٔ روان‌شناسی را منتشر کرده است.

درباره کتاب برنامه ریزی درمان با تئوری انتخاب و واقعیت درمانی

مایکل اچ. فولکرسون در کتاب برنامه ریزی درمان با تئوری انتخاب و واقعیت درمانی به توانمندسازی مراجع که پایه و اساس برنامهٔ درمانی مؤثر است، پرداخته است؛ به‌طوری‌که در برنامه‌ریزی درمان فردمحور، از طریق اهداف درمانی می‌توان به خدمات درمانیِ مطلوب دست یافت. یکی از اهداف او در این سومین ویرایش کتاب، مطابقت اثر با اصول برنامه‌ریزی ترمیمی فردمحور بوده و این به‌دلیل رابطهٔ روشنی است که بین «تئوری انتخاب» و برنامه‌ریزی درمان فردمحور دیده می‌شود. نویسنده در این اثر کوشیده محتوای برنامه‌ریزی را بر اساس تئوری انتخاب و واقعیت‌درمانی به‌روزرسانی کند. «ویلیام گلسر» مبدع تئوری انتخاب بود. نویسندهٔ کتاب حاضر را اولین کسی دانسته‌اند که دربارهٔ برنامه‌ریزی برای درمان با تئوری انتخاب و واقعیت‌درمانی کتابی نوشته که اساس آن خواست مراجع و نیازهای اوست و نه تشخیص درمانگر. کتاب حاضر ده فصل دارد.

خواندن کتاب برنامه ریزی درمان با تئوری انتخاب و واقعیت درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برنامه ریزی درمان با تئوری انتخاب و واقعیت درمانی

«در سال‌های اخیر، برنامه‌ریزی مراقبتیِ فردمحور در سیستم بهداشت و درمان رفتاری، به‌سمت خط‌مقدم اجرای برنامه‌ریزی درمان و بهبود حرکت کرده است. با این‌که تحقیقات جامع و کاملی برای پشتیبانی از رویکرد برنامه‌ریزی مراقبتِ فردمحور وجود دارد، توندورا، میلر و دیویدسون (۲۰۱۲) پرسش‌های طرح‌شدهٔ روان‌شناسان بالینی را دربارهٔ محدودیت‌های رویکرد برنامه‌ریزی مراقبتیِ فردمحور شناسایی کرده‌اند. نویسنده در این فصل دو هدف دارد. هدف اول، ارائهٔ توصیفی کامل از چگونگی تلفیق تئوری انتخاب و واقعیت‌درمانی با توجه به اصول برنامه‌ریزی مراقبتی فردمحور است. هدف دوم، توضیح این است که چگونه تلفیق تئوری انتخاب یا برنامه‌ریزی براساس واقعیت‌درمانی ممکن است به برخی از نگرانی‌های مربوط به رویکرد برنامه‌ریزی مراقبتِ فردمحور بپردازد.

تعیین اهداف

همان‌طور که قبلاً گفته شد، دو نوع هدف وجود دارد که باید هنگام نوشتن یک برنامهٔ درمانی با آن‌ها آشنا باشید. «هدف در زندگی» که براساس پنج نیاز اساسی تئوری انتخاب است. این هدف با استفاده از کلمات خودِ مراجع که در نقل‌قول‌ها بیان می‌شود، تعیین می‌گردد. هدفِ استفاده از کلمات مراجع در نقل‌قول‌ها، تضمین این است که برنامهٔ درمان یک برنامهٔ مراجع‌مدار و مراجع‌محور باشد.

بسیاری از متخصصان دربارهٔ مراجعانی که به طرح درمان ورود می‌کنند، نگران‌اند. یکی از این نگرانی‌ها از این‌روست که ممکن است مراجعان ندانند چه می‌خواهند یا فقط عبارتی مبهم را به‌عنوان درون‌داده بیان کنند. نگرانی دیگر این است که ممکن است خواستهٔ مراجع واقع‌گرایانه و امکان‌پذیر نباشد یا فاقد معیارهای ضرورت پزشکی برای صدور صورت‌حساب بیمه باشد (Tondora, Miller, and Davidson ۲۰۱۲).

واقعیت‌درمان‌گران می‌توانند با ارزیابی تصاویر دنیای مطلوبِ مراجع و بررسی خواسته‌شان،‌ فراتر از اظهارات مبهم مراجع بروند، که این به معنای ارضای پنج نیاز اولیهٔ آن‌هاست. نمونه‌ای از این موضوع که در ادامه می‌آید، نشان می‌دهد که چگونه واقعیت‌درمان‌گر خواستهٔ واقعی مراجع را توضیح می‌دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

حجم

۲۲۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان