دانلود و خرید کتاب اهمیت تغذیه ورزشی در ورزشکاران با معلولیت جسمی زهرا عامری رادقیصری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اهمیت تغذیه ورزشی در ورزشکاران با معلولیت جسمی اثر زهرا عامری رادقیصری

کتاب اهمیت تغذیه ورزشی در ورزشکاران با معلولیت جسمی

معرفی کتاب اهمیت تغذیه ورزشی در ورزشکاران با معلولیت جسمی

کتاب «اهمیت تغذیه ورزشی در ورزشکاران با معلولیت جسمی» نوشتۀ زهرا عامری رادقیصری، آرشام انتصاری و سیده الهام پورهاشمی است و انتشارات پادینا آن را منتشر کرده است. هدف این کتاب نگاه تخصصی به تغذیۀ ورزشی ورزشکاران با معلولیت جسمی است تا بتواند دیدگاه جدیدی دربارۀ علم تغذیه ورزشی به ورزشکاران، مربیان و مسئولان ارائه کند.

درباره کتاب اهمیت تغذیه ورزشی در ورزشکاران با معلولیت جسمی

تغذیه به روش صحیح یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در مسیر رشد انسان نقش اساسی دارد. امروزه با پررنگ‌تر شدن نقش ورزش در زندگی انسان، نیاز به تغذیۀ ورزشی مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است چرا یکی از اساسی‌ترین ارکان بهبود عملکرد در ورزشکاران است و البته به همین میزان، نداشتن تغذیۀ ورزشی مناسب موجب کاهش و افت عملکرد در آن‌ها می‌شود.

 همان‌طور که می‌دانیم در سال‌های اخیر ورزش معلولین چه در دنیا و چه در ایران پیشرفت‌های زیادی داشته است و مسابقات زیادی هرساله برگزار می‌شود. نکتهٔ حائز اهمیت اینجا است که ورزشکاران معلول هم دقیقاً به‌اندازه ورزشکاران سالم به تغذیۀ ورزشی مناسب احتیاج دارند و محدودیت‌های حرکتی معلولان تأثیری در میزان نیاز آن‌ها ندارد چرا که بهبود عملکرد در حیطۀ ورزش به سیستم عصبی مرکزی و محیطی مرتبط است و تفاوتی میان ورزشکاران سالم و معلول وجود ندارد.

نویسندگان کتاب اهمیت تغذیۀ ورزشی در ورزشکاران با معلولیت جسمی، زیر نظر هیأت ورزشهاي همگانی شهرستان رفسنجان و هیأت ورزشی جانبازان و معلولین استان کرمان، تلاش کرده‌اند تا مطالب و مطالعات جدید در ارتباط با تغذیۀ ورزشی ورزشکاران خصوصاً ورزشکاران معلول جسمی را ارائه و مورد بررسی قرار دهند. تمرکز اصلی این کتاب بر این مسئله است که بتواند نکات لازم و ضروری جهت بهبود تغذیۀ ورزشی معلولان را ارائه کند. اهمیت‌دادن به این امر مهم باعث می‌شود که ورزشکاران معلول هم نتایج بهتری در مسابقات قهرمانی کسب کنند و هم انگیزه،‌نشاط جسمی و روحی در آن‌ها ایجاد شود. این ورزشکاران معلول قهرمان همچنین می‌توانند انگیزه و الگویی برای سایر معلولان جامعه باشند. 

خواندن کتاب اهمیت تغذیه ورزشی در ورزشکاران با معلولیت جسمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های ورزشی، ورزشکاران، معلولین، مربیان و مشاوران تغذیه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اهمیت تغذیه ورزشی در ورزشکاران با معلولیت جسمی

«هم اکنون بیش از ۱۰۰ سال از ابداع ورزش‌های معلولین گذشته است. در سال‌های ۱۸ و ۱۹ میلادی زمانی بود که تأثیر ورزش در سلامت معلولین کاملاً شناخته شده بود. بعد از جنگ جهانی اول فیزیوتراپی و ورزش‌درمانی به‌اندازه ارتوپدی و جراحی مهم شده بودند؛ در آن دوران به دلیل تعداد زیاد مصدومان و معلولین جنگی، ورزش‌های افراد معلول جسمی و حرکتی پا به عرصه وجود نهاد. در تحقیقاتی که برای سلامتی این افراد انجام شد مشخص گردید که ورزش یکی از بهترین درمان‌ها براي معلولیت می‌باشد. در سال ۱۹۴۴ دکتر لودویگ گوتمن بر اساس درخواست دولت بریتانیا، بیمارستان استوک مندویل یک مرکز جراحی نخاعی تأسیس کرد که ورزش یکی از درمان‌های مؤثر معلولین به‌حساب می‌آمد. در سال ۱۹۵۲، مردان کهنه‌سرباز دانمارکی به ورزش معلولین پیوستند و کمیته رقابت‌های بین‌المللی استوک مندویل را تأسیس کردند. در سال ۱۹۶۰، تحت نظارت و حمایت فدراسیون جهانی سربازان قدیمی، گروه تحقیق بین‌المللی ورزش معلولین، جهت مطالعه و تحقیقات درباره ورزش معلولین تأسیس شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان