دانلود و خرید کتاب هنر شاد زیستن هاوارد سی. کاتلر ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر شاد زیستن اثر هاوارد سی. کاتلر

کتاب هنر شاد زیستن

معرفی کتاب هنر شاد زیستن

خلاصه‌کتاب هنر شاد زیستن نوشتهٔ هاوارد سی. کاتلر و تنزین جیاتسو و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. راه و روش شاد زیستن در این کتاب آمده است.

درباره خلاصه‌کتاب هنر شاد زیستن

با مطالعهٔ این خلاصه کتاب، می‌آموزید که چگونه می‌توانیم زندگی شادتری داشته باشیم؟

نویسندگان در کتاب «هنر شاد زیستن»، مجموعه سخنان ارزشمند و گفت‌وگوهای رهبر دینی بوداییان تبت به نام «دالایی لاما» را در این کتاب به رشته تحریر درآورده‌اند.

به اعتقاد دالایی لاما، رخدادهای بیرونی، کمترین تاثیر را بر خوشحالی فرد داشته و گذرا هستند. این شخصیت برجسته، با تاکید بر قدرت بالای ذهن، بیان می‌کند که برای دستیابی به شادی پایدار، باید بر حالات ذهنی و درونی تمرکز کرد. همچنین، به خوبی توضیح می‌دهد که چرا سه ویژگی شفقت، صمیمیت و معنویت، برای زندگی‌ای شادتر مهم هستند؛ درنهایت، راه‌کارهایی را برای غلبه بر دردها و رنج‌های زندگی ارائه می‌دهد.

خواندن خلاصه‌کتاب هنر شاد زیستن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ خلاصه‌کتاب‌هایی با موضوع موفقیت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب هنر شاد زیستن

«بیشتر افراد، به این حقیقت بزرگ آگاهی دارند که هدف اصلی زندگی، جستجوی شادی است. با این وجود، بنا به دلایلی، اغلب ما این تصور را داریم که شادی، پدیده‌ای اسرارآمیز است و نمی‌توان توصیف درستی از آن داشت. همچنین، نسبت به عوامل ایجادکننده خوشحالی حقیقی نیز درک پایینی داریم. اما به باور دالایی لاما، هر شخصی می‌تواند با تمرینات ذهنی، به شادی پایدار و حقیقی دست یابد.

درست است که رویدادهای بیرونی، می‌توانند بر شادی و خشنودی هر شخص تاثیر بگذارند؛ اما این تاثیر، کوتاه مدت است و اندکی پس از آن، دوباره میزان شادی فرد به سطح اولیه خود باز خواهد گشت. به طور مشابه، افرادی که به صورت ناگهانی، با بیماری‌های فجیع و غم‌انگیزی مانند سرطان یا سکته روبه‌رو می‌شوند، پس از اندکی اندوه و غصه، دوباره آن سطح قبلی از شادی‌شان را به دست می‌آورند؛ از این رو، به نظر می‌رسد، هیچ عامل محیطی خاصی وجود ندارد که بتواند در بلند مدت، بر شادی و خشنودی زندگی ما تاثیر قابل توجهی بگذارد.

حقیقت این است که شادی واقعی و پایدار، از درون خود انسان پدید می‌آید.

ذهن انسان، ابزار بسیار قدرتمندی است. حالت روانی و ذهنی هر فرد، تاثیر بسیار بزرگی بر چگونگی درک وی از این جهان دارد. برای نمونه، در نظر بگیرید که چگونه داشتن احساسات منفی می‌تواند نگاه ما را نسبت به دیگران منفی کند. توجه داشته باشید، زمان‌هایی که عصبانی هستیم، حتی عزیزترین دوستانمان نیز آزاردهنده، سرد و متخاصم به نظر می‌آیند.

بنابر گفته‌های دالایی لاما، درک حالت‌های ذهنی و روانی مثبت، کاشت بذر آن‌ها در خود و همزمان، از بین بردن حالت‌های منفی، از طریق تمرین‌های اصولی ذهن، امکان‌پذیر است. با آنکه این کار، فرآیندی آهسته و تدریجی است؛ اما در نهایت، آرامشی را به همراه خواهد آورد که اجازه می‌دهد تا فارغ از هر شرایط بیرونی، زندگی شاد و مسرت‌بخشی را داشته باشید.

شرایط و محیط بیرونی، قادر به ایجاد شادی‌های پایدار و بادوامی نیستند؛ اما داشتن حالت ذهنی و روحی مناسب و درست، می‌تواند ما را به این مهم برساند.»


نظرات کاربران

کاربر ۷۰۷۲۹۹۶
۱۴۰۲/۰۵/۳۱

کتابی خوبیه ولی خیلی مختصر بود و عملا نمیشه ازش نکته ای را دریافت کرد و به کار گرفت بهتره که خلاصه کتاب بیشتر باشه و به نکات بیشتری اشاره کنه. به نظرم خود کتاب خونده بشه بهتر از خلاصه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۱۹٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان