دانلود و خرید کتاب ترکش کنم یا نه؟ کارول آر. داس ترجمه سیمین موحد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترکش کنم یا نه؟ اثر کارول آر. داس

کتاب ترکش کنم یا نه؟

انتشارات:نشر قطره
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ترکش کنم یا نه؟

کتاب ترکش کنم یا نه؟ نوشتهٔ کارول آر. داس و ترجمهٔ سیمین موحد است و نشر قطره آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتاب متوجه می‌شویم چطور تصمیم بگیریم با هم پیش برویم... بی او به راهمان ادامه دهیم؟

درباره کتاب ترکش کنم یا نه؟

اگر چنین پرسشی در سر دارید، در مقطع مهمی از رابطه‌تان هستید. چه بر سر آن روزهای طلایی آمد که با همسرتان آشنا شدید و بعد با هم ازدواج کردید؟ به نظر می‌رسید که شما دوتا برای هم ساخته شده‌اید و می‌خواهید بقیه عمرتان را با او سپری کنید. شما با هم می‌خندیدید، با هم یکی به دو می‌کردید، و به طور کلی اوقات خوشی با هم داشتید. شما می‌خواستید تمام مدت با هم باشید. او فکر می‌کرد شما بی‌نظیرید و شما زندگی بی او را نمی‌توانستید مجسم کنید.

اما در چند سال گذشته به تدریج اوضاع عوض شد. حالا کمتر می‌خندید، بیشتر دعوا می‌کنید و کمتر با هم خوش می‌گذرانید. جادو ناپدید شده است. البته همه چیز هم بد نیست اما دیگر عالی هم نیست. بعضی روزها شما و همسرتان کارهای روزمره زندگی را انجام می‌دهید و همه چیز کاملاً عادی به نظر می‌رسد (من می‌توانم به این کار ادامه دهم). اما بعد چیزی باعث دعوا می‌شود (یعنی واقعاً برایت سخت است که لباس‌ها را توی سبد لباس چرک‌ها بگذاری؟) و دعوای سختی درمی‌گیرد (اگر تو این کار را کرده بودی من شکایت نمی‌کردم!) و احساسات ناراحت‌کننده برمی‌گردد (باز یک دعوای دیگر؟ دیگر نمی‌توانم این طوری زندگی کنم. از او متنفرم! واقعاً ما سر لباس چرک‌ها جر و بحث می‌کنیم یا سر یک چیز بزرگ‌تر؟)

آیا شوهرتان عوض شده؟ یا شما عوض شده‌اید؟ کسی چه می‌داند. آنچه شما می‌دانید این است که این رابطه دیگر برای شما کار نمی‌کند. شما هیچ سرنخی از اینکه چه‌طور باید مشکلات را حل کرد ندارید، و حتی نمی‌دانید که آیا می‌خواهید مشکلات را حل کنید یا نه. شما دیگر مطمئن نیستید که چه کار می‌خواهید بکنید. شاید دوستانی داشته باشید که به شما بگویند شوهرتان مرد خوبی نیست و باید ترکش کنید. شاید بستگان شما ـ خصوصاً مسن‌ترها ـ تشویقتان کنند که با او بمانید. آن‌ها می‌گویند ازدواج سخت است و اصلاً قرار است دشوار باشد.

آیا صرفا به نظر می‌رسد زوج‌های زیادی هستند که خوشبخت هستند؟ شما احساس می‌کنید آن‌ها روابط سالمی دارند و آنچه را که آن‌ها دارند شما نیز می‌خواهید. شما می‌خواهید عمرتان را با کسی سپری کنید که در کنارتان باشد نه اینکه خانه‌تان میدان نبردی ترسناک باشد. اما آیا همسر‌تان هم خاتمه جنگ را می‌خواهد و تفاهم و هماهنگی همیشگی را خواستار است؟ یا این‌که باید پرچم سفید بلند کنید، دارایی‌هایتان را قسمت کنید و قال قضیه را بکنید؟

اشتباه نکنید. این تصمیمات آسان نیستند. اما وقتی با آرامش موقعیتتان را ارزیابی کنید و به آنچه که رابطه‌تان را عیان کرده به طور عینی بنگرید معقول‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید. این همان جایی است که کتاب ترکش کنم یا نه؟ به دردتان می‌خورد. کارول آر. داس به عنوان مشاور خانواده و ازدواج هر روز به زنان زیادی کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که بمانند یا بروند. در این کتاب در واقع تجربه ده‌ها سال کار مشاوره‌اش را به صورت جعبه ابزاری مرکب از اطلاعات، آزمون‌‌ها، پرسش‌هایی برای تعمق و داستان زندگی زوج‌های دیگری چون شما، گرد آورده‌است. 

او در این کتاب ابتدا رابطه‌ٔ کنونی شما را ارزیابی می‌کند و به بررسی احساسات متناقضتان می‌پردازد تا بتوانید تصمیمی سالم و عاقلانه بگیرید. بخش یک کتاب کمکتان می‌کند تا رابطه کنونی‌تان را تجزیه و تحلیل کنید. بخش دوم نکاتی را مطرح می‌کند تا با استفاده از آن‌ها سعی کنید این رابطه‌ را بهبود ببخشید. بسته به اینکه چه چیزی برای موقعیت شما مناسب است، می‌توانید راهبردهای لازم برای اصلاح و بهبود رابطه‌تان یا ترک او را یاد بگیرید. صرف‌نظر از اینکه چه تصمیمی می‌گیرید، مطلع‌تر، به لحاظ عاطفی، قوی‌تر، و از آینده‌تان مطمئن‌تر باشید.

خواندن کتاب ترکش کنم یا نه؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به تمام زنانی که قصد طلاق‌گرفتن دارند پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی این کتاب را بخوانند.

بخشی از کتاب ترکش کنم یا نه؟

«آیا به این علت از او خوش‌تان نمی‌آید که وقتی با او هستید از خودتان خوش‌تان نمی‌آید؟ شاید برای پوشاندن نارضایتی‌تان از موارد استفاده می‌کنید. شاید او شما را از انجام دادن کاری که همیشه آرزویش را داشته‌اید دلسرد می‌کند.

آیا او را دوست دارید اما در اعماق وجودتان فکر نمی‌کنید که او دوست‌تان داشته باشد؟

وقتی به طور عینی به گذشته می‌نگرید، می‌بینید که در آغاز آشنایی‌تان گولش را خوردید و او آن کسی نیست که فکر می‌کردید؟

وقتی اولین بار او را دیدید احتمالاً واقعاً صاحب امتیازات زیادی بود. او جالب یا باهوش یا بامزه به نظر می‌رسید ـ یا هرچه که شما از یک مرد یا زن انتظار داشتید. شما او را دوست داشتید و او فوق‌العاده به نظر شما می‌رسید. حالا که به نظر می‌رسد همه چیز در اطراف‌تان دارد در حال فرو ریختن است یادآوری این‌که چرا عاشق این مرد شدید مهم است. (بله شما عاشقش شدید و شاید حتی عهد بستید که بقیه‌ی عمرتان را با او سپری کنید. اگر ندانید که چرا اصلاً وارد این رابطه شدید به این معناست که ممکن است باز هم به وضعیت مشابهی دچار شوید ـ چه دوباره با او چه با کس دیگری که انگار تکرار اوست.

الان آسان است که فکر کنید از اول در رابطه با او اشتباه کردید. شاید اصرار داشته باشید که کل رابطه‌تان، اشتباه بوده است. به هر حال آن موقع، او احتمالاً آن‌قدر که الان به نظر می‌رسد وحشتناک نبوده است. اما اگر در نظر دارید رابطه‌تان را از نو بسازید، بازگشت به ریشه‌ها کمک می‌کند یادتان بیاید که در وهله‌ی اول، چه‌طور آن را ساختید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

حجم

۴۵۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان