دانلود و خرید کتاب هنر ظریف بیخیالی مارک منسن ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر ظریف بیخیالی اثر مارک منسن

کتاب هنر ظریف بیخیالی

معرفی کتاب هنر ظریف بیخیالی

خلاصه‌کتاب هنر ظریف بیخیالی نوشتهٔ مارک منسن با ترجمه‌ٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. روشی آسان برای داشتن یک زندگی راحت در این کتاب آمده است.

درباره خلاصه‌کتاب هنر ظریف بیخیالی

با مطالعهٔ این خلاصه کتاب می آموزید چگونه فقط روی امور مهم زندگی‌تان تمرکز کنید و به بقیه امور توجه نکنید؟

فرقی نمی‌کند در یک کشور پیشرفته زندگی می‌کنید یا در یک کشور فقیر؛ همه ما انسان‌ها همواره با فرصت‌هایی روبه‌رو می‌شویم که اگر به خوبی از آن استفاده کنیم، به پیشرفتی که ایدئال‌مان هست، دست خواهیم یافت. انسان امروزی همیشه با گزینه‌های زیادی روبه‌روست، از انتخاب شغل گرفته، تا انتخاب منابع خبری برای دنبال کردن اخبار روز و حتی انتخاب همسر!

امروزه انسان توانسته رفاه بیشتری را در مقایسه با اجداد خود به دست بیاورد. پیشرفت‌های علمی و پزشکی امید به زندگی را نسبت به گذشتگانمان افزایش داده است. بنابراین در چنین شرایطی چرا نباید گفت که زیستن در چنین دنیایی، شادمانی محض نیست؟

باوجوداین، بسیاری از ما بااینکه از سطح رفاه خوبی برخوردار هستیم، اما هنوز در مورد بسیاری از جنبه‌های زندگی‌مان نگران بوده و دچار استرس می‌شویم. اما چرا به چنین ویروس همگانی مبتلا شده‌ایم؛ ویروسی که با جاه‌طلبی‌ها و خواستن‌های بیشتر، باعث رنج و استرس همیشگی انسان شده است.

دلیل این اتفاق بسیار واضح است. ما آن‌قدر با گزینه‌های متعدد احاطه شده‌ایم که گاه وسوسه می‌شویم همه آن کارها را امتحان کنیم و به عبارتی ساده‌تر دستی در همه چیز داشته باشیم. این موضوع باعث می‌شود که به‌جای تمرکز در یک زمینه، خود را با گزینه‌های متعدد گیج کنیم. هیچ می‌دانستید که با این‌کار، بیش از حد خود را تحت فشار قرار می‌دهید و به تدریج تمام قوا و انرژی خود را از دست خواهید داد؟

چاره این است که ابتدا بررسی کنیم چه چیزی برایمان اهمیت کلیدی و حیاتی دارد. در این صورت شاید این سوال پیش بیاید که تکلیف دیگر گزینه‌هایی که توجه‌تان را جلب کرده، چه می‌شود؟

جواب ساده است: کوچک‌ترین اهمیتی به آنها ندهید! این کتاب به شما کمک خواهد کرد که موضوعات مهم زندگی‌تان را حتی اگر در ظاهر کوچک و جزئی باشند تشخیص داده و به آن‌ها بیش از هر مورد دیگر اهمیت و توجه نشان دهید.

خواندن خلاصه‌کتاب هنر ظریف بیخیالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ خلاصه‌کتاب‌های موفقیت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب هنر ظریف بیخیالی

«تصور کنید که بعد از مرگ دست‌آوردتان روی سنگ قبرتان نوشته می‌شود. اگر بخواهید تنها در یک جمله، خود و دست‌آورد زندگی‌تان را تعریف کنید، چگونه آن را توصیف می‌کنید؟ جواب این سوال همان چیزی است که هدف و غایت زندگی شما را شکل می‌دهد.

با این‌حال جواب دادن به این سوال آنقدرها هم ساده نیست. شاید در جواب به این سوال بگویید که ثروت، امنیت شغلی، شادی و داشتن خانواده شاد، تمام چیزی است که می‌خواهید. اما این خواسته‌ها چندان واضح نیستند و شما به صورت کامل مشخص نکرده‌اید که منظورتان از ثروت دقیقا چه نوع درآمدی است یا خانواده شادی که آرزویش را دارید، چه خصوصیات بارزی دارد.

حقیقت این است که خواسته‌های مبهم مشکل زا هستند زیرا این خواسته‌ها، انگیزه کافی برای دنبال کردن اهداف‌تان را در اختیارتان قرار نمی‌دهد. اما اگر خواسته‌تان را شفاف و با جزئیات کامل مطرح کنید، برای رسیدن به آن هدف مشخص از خود پشتکار بیشتری نشان خواهید داد.

نکته مهم دیگر این است که هیچ شخصی با دست روی دست گذاشتن و تنها نوشتن اهداف و تصویرسازی ذهنی برای آن به جایی نرسیده است! اگر می‌خواهید در زندگی به جایی برسید که انتظارش را دارید، باید طعم رنج و سختی را بچشید. همه کسانی که امروز جزو افراد موفق در دنیا هستند، موفقیت و درخشش خود را مدیون سال‌ها تلاش سخت و پشتکار زیاد هستند. بدیهی است که برای رسیدن به اهداف‌تان باید موانع زیادی را پشت سر بگذارید چون جاده موفقیت مسیری پرفراز و نشیب است.

در جاده پرپیچ‌وخم تحقق اهداف، شما به اراده و انگیزه‌ای قوی نیاز دارید، زیرا بدون اراده‌ای قوی و اشتیاقی سوزان، سنگلاخ‌های جاده و خستگیِ راه، توان ادامه دادن را از شما خواهد گرفت. بنابراین اگر هدفی ندارید که برای رسیدن به آن مصمم باشید، در مواجهه با سختی‌ها و رنج‌ها از توان خواهید افتاد.

برای مثال فرض کنیم که هدف شما این است که مدیرعامل یک شرکت مشهور شوید. این آرزو در شما شوق و اشتیاق کافی ایجاد کرده و باعث می‌شود که نسبت به پی‌گیری آن انگیزه پیدا کنید. هنگامی که به قدرتی که یک مدیرعامل می‌تواند داشته باشد و یا مسئولیت‌های او فکر می‌کنید، کاملا هیجان‌زده می‌شوید. بااین‌حال تحقق این آرزو کار چندان ساده‌ای نیست!

یک مدیرعامل به طور مرتب هفته‌ای ۶۰ ساعت کار می‌کند، او باید تصمیمات سختی بگیرد و لازم است که آمادگی اخراج کردن افراد را در صورت لزوم داشته باشد؛ این مسئولیت‌ها نمی‌تواند توسط کسی که شخصیت متزلزلی دارد، انجام شود. بنابراین علاوه براینکه برای مدیرعامل شدن تلاش می‌کنید همزمان باید بر روی خصوصیات اخلاقی خود نیز کار کنید؛ این کاری است که یک‌شبه ممکن نیست و نیاز به گذر زمان دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

حجم

۲۰٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان