دانلود و خرید کتاب آیین فرزندپروری مطلوب ربابه محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیین فرزندپروری مطلوب اثر ربابه محمدی

کتاب آیین فرزندپروری مطلوب

معرفی کتاب آیین فرزندپروری مطلوب

کتاب آیین فرزندپروری مطلوب نوشتۀ ربابه محمدی است. این کتاب را انتشارات پادینا منتشر کرده است.

درباره کتاب آیین فرزندپروری مطلوب

فرزندپروری یکی از مهم‌ترین مباحثی است که همه والدین باید اطلاعات و مهارت‌های موردنیاز در آن را به دست بیاورند. از تشویق کودک برای کار در مدرسه و ورزش گرفته تا مدل‌سازی ارزش‌ها در سنین رشد کودک همه‌وهمه مباحث مربوط به فرزندپروری هستند. والدین تأثیر به سزایی بر زندگی فرزندان خود می‌گذارند؛ بنابراین اگر قصد دارید به تقویت مهارت‌های فرزندپروری خود بپردازید همواره به یاد داشته باشید که کودکان در هر زمینه‌ای مانند شما عمل می‌کنند و از الگوی رفتاری شما تبعیت می‌کنند؛ بنابراین این که چه می‌گویید مهم نیست مهم این است که چگونه عمل می‌کنید هر چند نقش پدر و مادر در فرزندپروری بسیار پررنگ است؛ اما والدین تنها افراد تأثیرگذار زندگی کودکشان نیستند به‌ویژه پس از ورود کودکان به مدرسه و شروع به تعامل با کل دنیا، تعداد این تأثیرگذاران رفته‌رفته بیشتر می‌شود؛ بنابراین شکل‌گیری شخصیت کودک در سال‌های اول زندگی او اهمیت زیادی در آیندۀ او و تأثیرپذیری او از جامعه خواهد داشت. مهارت‌های فرزندپروری والدین نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت کودک دارد و اثر آن تا پایان عمر باقی می‌ماند؛ ازاین‌رو یادگیری این مهارت‌ها ضروری است.

بهداشت روانی کودکان به شیوه تعامل والدین با آنها بستگی دارد با وجودی که هر پدر و مادری در آرزوی فراهم‌ساختن بهترین امکانات در خانه هستند، اما ممکن است به شیوۀ صحیحی آن‌ها را در اختیار فرزندانشان قرار ندهند، زیرا هنوز روش منحصربه‌فردی برای تربیت فرزندان اختراع نشده است. علتش این است که هیچ دو بچه‌ای شبیه هم نیستند تفاوت بین بچه‌ها بیش از آن چیزی است که ما معمولاً تصور می‌کنیم به‌علاوه، فرهنگ، جامعه، جنسیت و بسیاری عوامل دیگر در تربیت کودکان دخالت دارند. روان‌شناسان خاطرنشان می‌کنند که سبک‌های متفاوتی برای فرزندپروری وجود دارد.

خواندن کتاب آیین فرزندپروری مطلوب را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

کتاب آیین فرزندپروری مطلوب برای روان‌شناسان و والدین مناسب است.

بخشی از کتاب آیین فرزندپروری مطلوب

«سبک مستبدانه

اولین شیوه برای فرزندپروری سبک مستبدانه است این سبک بر کنترل زیاد و محبت کم تأکید دارد و والدینی که این شیوۀ تربیتی را برای فرزندان خود به کار می‌گیرند، اهمیت ویژه‌ای برای نظم قائل‌اند.

والدین مستبد احساسات و هیجانات کودک را نادیده می‌گیرند و میزان صمیمت عاطفی آنها با کودک بسیار ناچیز است. در این روش پدر و مادر تأکید دارند که فرزندان باید قوانین و مقررات را بی‌چون‌وچرا بپذیرند و به همۀ دستورات و اوامر عمل کنند؛ بنابراین باید گفت والدینی که سبک مستبدانه را برای تربیت فرزند خود انتخاب می‌کنند، چندان اهل گفت‌وگوی منطقی نیستند و شیوۀ تربیتی آن‌ها بر پایه اطاعت‌کردن بنا شده است. کودکانی که در این سبک فرزندپروری رشد می‌کنند اغلب به افراد مطیعی تبدیل می‌شوند که منتظرند دیگران به آنها امرونهی کنند و یا مسیرشان را به آن‌ها نشان دهند.

در بسیاری از موارد، فرزندانی که در این سبک رشدیافته‌اند، از حل مسائل مهم زندگی خود ناتوان هستند و اغلب به پرخاشگری و بدخلقی روی می‌آورند. آن‌ها همیشه احساس می‌کنند که نظراتشان هیچ ارزشی ندارد و به‌طورکلی جایگاه ویژه‌ای برای آن‌ها وجود ندارد. آن‌ها ممکن است به دلیل ترس از تنبیه و سرزنش از سوی والدین به دروغگویی یا پنهان‌کاری روی بیاورند این ویژگی را تا پایان عمر به همراه داشته باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۷۱۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان