دانلود و خرید کتاب مسائل جنسی و زناشویی لطفعلی پورکاظمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسائل جنسی و زناشویی اثر لطفعلی پورکاظمی

کتاب مسائل جنسی و زناشویی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مسائل جنسی و زناشویی

کتاب مسائل جنسی و زناشویی نوشتهٔ لطفعلی پورکاظمی است. انتشارات ناهید این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی ۸ فصل که مسائل حوزهٔ زناشویی را شرح داده است.

درباره کتاب مسائل جنسی و زناشویی

لطفعلی پورکاظمی در کتاب مسائل جنسی و زناشویی بیان کرده است که آگاهی از مسائل جنسی و زناشویی در تمام سنین نوجوانی، جوانی، میان‌سالی و سالمندی بسیار ضروری است، زیرا یکی از بزرگترین مسائلی که بیش از هر چیز زندگی فردی و اجتماعی انسان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد مسائل جنسی است. به دلیل مسائل فرهنگی و مذهبی در ایران به مسائل جنسی از دیدگاه روان‌شناسی و روان‌پزشکی کمتر پرداخته شده و همواره کمبود بحث و تحقیق در این زمینه احساس شده است. لطفعلی پورکاظمی این کتاب را برای پاسخ‌دادن به پرسش‌های حوزهٔ زناشویی افراد نگاشته است. این کتاب می‌تواند در حل مشکلات جنسی و زناشویی افراد یاری‌رسان باشد.

خواندن کتاب مسائل جنسی و زناشویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ خانواده و افرادی می‌خواهند پاسخی برای پرسش‌هایی پیرامون مسائل زناشویی و بهداشت جنسی پیدا کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مسائل جنسی و زناشویی

«در نزد جوانان سراسر جهان ترس از داشتن سوزاك و سيفليس و ايدز همواره وجود دارد و با مشاهده هر حالت غيرعادی در دستگاه تناسلی خود سراسيمه به پزشك مراجعه و در صدد درمان آن برمی‌آيند.

عفونت‌های مسری جنسی (STIs) Infections Transmitted Sexually عفونت‌هايی هستند كه اصولا در طی فعاليت جنسی از فردی به فرد ديگر منتقل می‌شوند. بسياری از افراد دير به فكر جستجوی كمك‌های طبی جهت درمان اين عفونت‌ها می‌افتند، زيرا آنها شرمنده و خجالت‌زده می‌شوند. اما تشخيص زودرس اغلب از عوارض جلوگيری می‌نمايد. بيشتر عفونت‌های مسری جنسی با داروهای جديد، درمان موفقيت‌آميزی دارند.

بيماری‌هايی كه در اين فصل قرار گرفته‌اند بر مبنای نوع ارگانيسم به‌وجودآورنده آنها دسته‌بندی شده‌اند. اولين بخش‌های اين فصل به بررسی در مورد عفونت‌های باكتريايی نظير گنوره يا سوزاك می‌پردازد. عفونت پروتزآی تريكومونايی بعداً شرح داده می‌شود و به دنبال آن عفونت‌های ويروسی مورد بحث قرار می‌گيرند كه می‌توان از زگيل تناسلی نام برد. آخرين بخش به مشكلات انگلی كه شپش ناحيه شرمگاهی ايجاد می‌كند می‌پردازد. درمان زودرس STIs ضروری است، زيرا بعضی از آنها نظير عفونت كلاميديايی ممكن است موجب ناباروری شوند. افرادی كه از نظر جنسی فعال هستند و شريك جنسی خود را مكرراً عوض می‌نمايند، بايد آزمايشات مكرر از نظر عفونت‌های مسری جنسی داشته باشند. زيرا برخی از اين عفونت‌ها بدون علامت هستند و بسياری از افراد از وجود STI ناآگاهند.

سيفليس يك بيماری پيشرونده كشنده می‌باشد و امروزه معمولا می‌تواند به‌طور كامل درمان شود و اين در صورتی است كه در ابتدای ظهور درمان شود. STIs نظير هرپس تناسلی (تبخال) و زگيل تناسلی اغلب می‌توانند عود نمايند. بعضی انواع ويروس تبخال تناسلی خطر ابتلا به سرطان سرويكس را افزايش می‌دهند. خانم‌های حامله‌ای كه مبتلا به STI هستند بايد به دقت درمان‌های توصيه شده را به‌كار بندند و آن‌را دنبال نمايند. زيرا اين عفونت‌ها می‌توانند در طی حاملگی و حين زايمان از طريق كانال زايمان به جنين منتقل شوند.

عفونت HIV و ايدز و شكل‌های خاصی از هپاتيت، عفونت‌های ويروسی هستند كه می‌توانند از طريق تماس جنسی منتقل شوند. خطر ابتلا به STIs می‌تواند با استفاده از روش‌های ارتباط جنسی بی‌خطر و سالم كاهش يابد.

سوزاك (گنوره)Gonorrhoea

سوزاك يك عفونت باكتريايی است كه موجب التهاب و ترشح ناحيه تناسلی می‌شود.

سن : افرادی‌كه از نظر جنسی فعال هستند، در هرسنی می‌توانند مبتلا شوند.

جنس : در آقايان بيشتر اتفاق می‌افتد.

نحوه زندگی : تماس جنسی بدون استفاده از وسايل حفاظتی با افراد متعدد از عوامل خطر محسوب می‌شوند.

ژنتيك : عامل قابل توجهی به شمار نمی‌رود.

باكتری بنان نيسرياگنوره (گنوكك) (Nesseria gonorrhoea) باعث ايجاد سوزاك می‌شود و اين باكتری می‌تواند به اشكال مختلفی از طريق تماس جنسی سرايت نمايد. اين اشكال شامل سرايت دهانی، واژينال و از طريق مقعد (آنال) می‌باشد. عفونت معمولا محدود به محل ورود باكتری می‌شود كه اين محل‌ها شامل واژن و دهان می‌باشند، اما از طريق جريان خون نيز می‌تواند به ساير قسمت‌های بدن انتشار يابد. نوزادانی كه در حين عبور از كانال زايمانی در معرض اين عفونت قرار می‌گيرند، ممكن است التهاب چشم (نئوناتال افتالميا) در آنها گسترش يافته كه اين بيماری عفونت شديد چشم است كه می‌تواند منجر به كوری شود.

ابتلا به سوزاك در حال كاهش است و تا حدودی به علت استفاده از روش‌های بی‌خطر ارتباط جنسی می‌باشد. تا انتهای قرن بيستم در حدود ۱۲۰۰۰ مورد سوزاك هرساله در انگلستان وجود داشت. التهاب مجاری ادراری غير سوزاكی، تبخال تناسلی و عفونت لگنی ناشی از كلاميديا بيماری‌های شايع‌تری می‌باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۲۳۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان