دانلود و خرید کتاب زنجیره تأمین، عوامل موثر بر آن و ارزیابی عملکرد مدیریت زنجیره تأمین رحمت اله دارسنج
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زنجیره تأمین، عوامل موثر بر آن و ارزیابی عملکرد مدیریت زنجیره تأمین اثر رحمت اله دارسنج

کتاب زنجیره تأمین، عوامل موثر بر آن و ارزیابی عملکرد مدیریت زنجیره تأمین

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زنجیره تأمین، عوامل موثر بر آن و ارزیابی عملکرد مدیریت زنجیره تأمین

کتاب زنجیره تأمین، عوامل موثر بر آن و ارزیابی عملکرد مدیریت زنجیره تأمین نوشتهٔ رحمت اله دارسنج است و نشر عطران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب زنجیره تأمین، عوامل موثر بر آن و ارزیابی عملکرد مدیریت زنجیره تأمین

در رقابـت‌های جهـانی موجود در عـصر حاضـر، بایــد محصولات متنوع را بـا توجـه بـه درخواسـت مـشتری، در دسترس وی قرار داد. خواست مـشتری بـر کیفیـت بـالا و خــدمت‌رســانی ســریع، موجب افــزایش فــشارهایی بــر شرکت‌ها شده است که قبلا وجود نداشته است؛ بنابراین امروزه‌ها شرکت نیازمندند تا یکپارچگی منظمی را در تمام فرایندهای تولیدی از - مواد خام تا کالای مصرفی نهایی- ایجاد کنند. مدیریت زنجیره تأمین به عنوان یک رویداد یکپارچه برای مدیریت مناسب جریان مواد و کالا، اطلاعات و جریان پولی، توانایی پاسخگویی به این شرایط را دارد. از طرفی تقاضای مشتریان برای کالا و مواد مختلف را نمیتوان با قطعیت در همه مواقع پیش بینی کرد. از این رو اگر بخش‌های زنجیره تأمین به اندازه کافی کالا در انبارهای خویش نگهداری نکرده باشند، امکان از‌دست‌دادن مشتری و احتمال عوارض ناشی از کمبود موجودی وجود خواهد داشت. از سوی دیگر با همه فوایدی که موجودی و نگهداری آنها دارد، اگر به نحو مناسبی بررسی و تحلیل نشوند، منجر به زیان زنجیره خواهد شد؛ به عبارت دیگر تاوانی که زنجیره برای رضایت مشتریان پرداخت می‌کند، ممکن است به قیمت نابودی زنجیره تمام شود. مسئله هماهنگی، یکپارچگی و جلوگیری از آثار نامطلوب عدم هماهنگی در زنجیره تأمین از جمله مسائل مهم در زنجیره های تأمین است.

در بازار رقابتی موجود، بنگاه‌های اقتـصادی و تولیدی علاوه بر پرداختن به سازمان و منافع داخلی، خـود را به مدیریت و نظارت بر منافع و ارکـان مـرتبط خـارج از سازمان نیازمند یافته‌اند. علت این امر در واقع دستیابی به مزیت یا مزایای رقابتی با هـدف کـسب سـهم بیـشتری از بازار است. بر این اساس، فعالیت‌هـایی نظیـر برنامـه‌ریـزی عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولیـد و برنامـه‌ریـزی محـصول، خدمت نگهداری کالا، کنترل موجـودی، توزیـع، تحویـل و خدمت به مشتری که قبلا همگی در سطح شـرکت انجـام می‌گرفته، اینک به سطح زنجیره تامین انتقـال پیـدا کـرده است. مسئله کلیـدی در یـک زنجیـره تـأمین، مـدیریت و کنترل هماهنگ تمـامی ایـن فعالیـت‌هـا اسـت. مـدیریت زنجیره تأمین پدیده‌ای است کـه ایـن کـار را بـه طریقـی انجام می‌دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینـان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینـه دریافـت کنند.

از سویی دیگر ارزیابی عملکرد یکی از ابزارهای مهم در بهبود عملکرد و ارتقا مدیریت زنجیره تأمین است به‌طوری که برای داشتن زنجیره تأمین کارا و موثر باید عملکرد سنجیده شود و بدون ارزیابی عملکرد و سنجش کارآمدی زنجیره تأمین در هر سیستم نمی‌توان بستر لازم برای سرمایه‌گذاری موفق و به دنبال آن توسعه پایدار را متصور شد.

مدیریت زنجیره تأمین در دو دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی، بازار دارای رفتارهایی با ثبات نسبی در تولید و درخواست‌های مشتریان دارای تغییرات قابل پیش‌بینی و به‌صورت خطی، متغییرهای بازار بطور پیوسته تغییر می‌کردند، لذا پیش‌بینی آینده ممکن بود و شیوه‌های رقابت به‌صورت بازار دارای حالت غیر اشباع بود و همه می‌توانستند در بازار حضور داشته باشند. رقابت بسیار کم تا متوسط میان سازمان‌ها موجود بود و به‌صورت حیطه‌بندی (کوچک با کوچک – بزرگ با بزرگ) و تنها دغدغه رقابت کسب سودآوری، بوده است.

تفکر غالب در آن زمان تولید منسجم و هماهنگ، همراه با طراحی قوی در محصولات بوده است و سازمان‌ها همواره در کسب‌و‌کار خود افزایش تولید را به‌عنوان یک عامل رقابتی مهم مدنظر قرار می‌داده‌اند. در دهه ۹۰ میلادی، به همراه بهبود در فرایند تولید، مدیران به این نتیجه رسیدند که جهت کسب مزیت‌های رقابتی و جلب رضایت مشتریان خود، دیگر توجه به درون سازمان کافی نیست و برای ادامه حضور در بازار تأمین کنندگان قطعات و مواد باید موادی با بهترین کیفیت و کمترین هزینه تولید کنند و توزیع‌کنندگان محصولات نیز باید ارتباط نزدیکی با سیاست‌های توسعه بازار سازمان داشته و الگوهای جدید مصرف را شناخته و با انتقال آنها به سازمان، سازمان را در جهت پاسخگویی هر چه بهتر به این نیازها یاری رسانند.

خواندن کتاب زنجیره تأمین، عوامل موثر بر آن و ارزیابی عملکرد مدیریت زنجیره تأمین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان