دانلود و خرید کتاب سولی جان گریشام ترجمه الهه شمس‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سولی اثر جان گریشام

کتاب سولی

نویسنده:جان گریشام
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سولی

کتاب «سولی» نوشتۀ جان گریشام و ترجمۀ الهه شمس‌نژاد است که انتشارات مروارید آن را منتشر کرده است. سولی یک رمان ورزشی تکان‌دهنده و متفاوت از نویسندۀ رمان‌های جنایی است. 

درباره کتاب سولی

کتاب سولی داستان نوجوان ۱۷ساله‌ای را روایت می‌کند که اهل یکی از روستاهای سودان جنوبی است. ساموئل به تیم ملی زیر ۱۸ سال دعوت می‌شود. او که اولین‌بارش است از خانواده جدا می‌شود،. او رؤیاهای زیادی در سرش دارد. در اولین تجربۀ حرفه‌ایی‌اش می‌فهمد که برخلاف توانایی و استعداد، از لحاظ تکنیکی ضعیف است؛ اما با اصرار یکی از مربیان در تیم می‌ماند. بنابراین این فرصت را پیدا می‌کند که همراه تیم به آمریکا برود تا در برابر استعدادیاب‌هایی از معتبرترین باشگاه‌های اِن‌بی‌اِی مهارت خود را اثبات کند. ساموئل قبل از آخرین بازی، خبر وحشتناکی می‌شنود. او می‌دانست که کشورش درگیر جنگ داخلی است؛ اما حالا سربازان شورشی پدرش را کشته بودند، خواهرش گم شده بود و مادر و ۲ برادر کوچکش به کمپ پناه‌جویان رفته بودند. ساموئل نمی‌توانست به خانه برگردد. مربی، دوستش را که سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه کارولینای شمالی بود راضی می‌کند تا بورسیه‌ای به او بدهند. ساموئل شب و روز تلاش می‌کند تا خودش را بالا بکشد و تبدیل به ستاره شود و بتواند خانواده‌اش را دوباره کنار خود ببیند. اما شهرت، پول و انگیزه‌های شخصیِ او بسیاری از اتفاقات را برای او رقم خواهد زد. 

جان گریشام، نویسندۀ آمریکایی که پیش‌ازاین با رمان‌های جنایی، پلیسی و درام‌های دادگاهی معروف بوده است، این بار به سراغ موضوعی متفاوت رفته است و یکی از برترین رمان‌های او به‌شمار می‌رود و مثل بسیاری از رمان‌هایش جزو پرشورهای نیویورک‌تایمز است. او از طریق نوشتن یک رمان ورزشی دربارۀ بسکتبال، به موضوعاتی مثل نژاد، طبقه، مهاجرت و خشونت در کشورهای آفریقایی و همین‌ طور مواد مخدر پرداخته است.

 خواندن کتاب سولی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان رمان‌های آمریکایی و داستان‌های ورزشی و تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جان گریشام

جان گریشام بیش از هر چیز وکیل و سیاستمدار آمریکایی است که به‌خاطر تعدد پرونده‌هایی که به چشم خود دیده است به نویسندگی روی آورد. او یکی از نویسندگان پرآوازۀ آمریکاست که رمان‌هایش به ۴۲ زبان ترجمه شده و چاپ اول کتابش چند میلیون نسخه فروخته است. کتاب‌های «زمانی برای کشتن»، «زمانی برای بخشش»، «زمانی برای عدالت»، «استیناف»، «شرکت»، «کوه خاکستری»، «ردیف درختان افرا» و «پروندۀ پلیکان» از دیگر آثار این نویسنده است. 

بخشی از کتاب سولی

«رؤیای آینده و دیده شدن توسط مربی امریکایی دلایل محکمی برای ارائهٔ یک بازی خوب بود. نظر مربی‌ای که بتواند بازیکنی را به‌عنوان عضو جدید کنار بازیکنان همترازش قرار دهد و او بتواند در مسابقات خارج از کشور شرکت کند، اهمیت زیادی داشت. اکو مربیان کالج‌های مختلف، مدارس خارج از کشور و مدارس بسکتبال را می‌شناخت و قوانین را می‌دانست. واسطه‌ها و کارچاق‌کن‌ها، مدارسی که باید از آن‌ها دوری می‌کرد و همچنین کسانی که می‌توانستند راهِ مسدود را هموار کنند، می‌شناخت. همچنین می‌دانست هر بازیکنی در جوبا قبل از ورود به دنیای سخت مسابقات بین دانشگاهیِ امریکایی باید یک سال زیر نظر یک مربی کارآزموده کار کند.»

«تمام همسایه‌ها در روستا مقابل کلبهٔ سولیمان جمع شدند و ظرف یک ساعت دومین جشن شادی شکل گرفت. هنگامی‌که آیاک به همراه چول و جیمز از مدرسه برمی‌گشت، ساموئل برای دیدارشان به خیابان رفت و صدای شادی‌شان به هوا برخاست. همسایه‌ها بادام‌زمینیِ پخته، بیسکویت کنجدی، چای دارچین و نان سرخ‌شده، محبوب‌ترین شیرینیِ سودان را برای جشن آماده کردند. ساموئل با افتخار جنگ‌افزار جدیدش، توپ بسکتبال خیابانی را به همه نشان داد و برایشان گفت این توپ از بهترین و مقاوم‌ترین لاستیک‌ها برای بازی خارج از سالن ساخته شده است. بعد آن را برای جیمز پرتاب کرد و جیمز به نفر بعد و توپ جدید و براق همین‌طور دست به دست بین همه در گردش بود. بزرگ‌ترها کمی بیشتر آن را در دست‌شان نگه می‌داشتند و با تحسین برای نفر بعد پرت می‌کردند. رادیو نیز آهنگ‌های شاد پخش می‌کرد، تا این‌که غروب شد. با غروب خورشید، روز باشکوهِ تاریخ لُتا به پایان رسید و با امیدها و آرزوهای بیشتر برای پسر سرزمین‌شان جشن را پایان دادند.»

نظرات کاربران

کاربر ۲۴۱۵۷۸۰
۱۴۰۲/۰۷/۲۰

کتابی خوب با پایان غم انگیز

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۷۵ صفحه

حجم

۳۷۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۷۵ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
تومان