دانلود و خرید کتاب تخیل فعال رابرت الکس جانسون ترجمه نیلوفر نواری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تخیل فعال

کتاب تخیل فعال اثر رابرت الکس جانسون که با آموزش مسائل کاربردی چگونگی پیشرفت و حل مسائل زندگیمان را به ما یاد می‌دهد. درون همه‌ی ما ادم‌های زیادی زندگی می‌کنند که همیشه در تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی سر و کله‌شان پیدا می‌شود و ما را دچار شک می‌کنند و وسوسه‌ای در ما ایجاد می‌کنند که کارهایی را بکنیم که بعدا پشیمان بشویم.

درباره کتاب تخیل فعال

کتاب تخیل فعال نوشته‌ی رابرت الکس جانسون نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است. یکی از راه‌های طبیعی که از آن طریق ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه با هم گفت‌وگو و کار می‌کنند تخیل فعال است و یکی از هدف‌های این کتاب توضیح روشی چهار مرحله‌ای عملی و گام‌به‌گام است تا شما بتوانید تخیل فعال را انجام بدهید. حالا تخیل چیست؟ تخیل از زبان پیچیده‌ای برای گفتن محتویات ناخودآگاه استفاده می‌کند، تخیل در بیشتر مواقع تصاویری بامعناست که از ناخودآگاه می‌آیند، پس می‌توان گفت تخیل همان تصویرپردازی ذهن است.

همگی ما تجاربی داشته‌ایم که ناخودآگاهمان به موازات ذهن آگاهمان کار می‌کند، مانند رانندگی که ذهن آگاه ما حتی جای دیگری است ولی ناخودآگاهمان به راحتی کنترل کارها را به دستش می‌گیرد. این ناخودآگاه است که ما را پشت چراغ قرمز متوقف و در چراغ سبز دوباره به حرکت در می‌آورد. اطلاعاتی در ذهن ما است که از وجود آنها بی‌خبریم، گاهی از یک خاطره‌ی لذت‌بخش آگاه می‌شویم و احساس می‌کنیم این اطلاعات سالهاست در درون ماست، حال شاید برایتان سوال پیش بیاید کجا؟ بخش ناشناخته‌ای که خارج از ذهن آگاهمان است. ناخودآگاه ما پر از خیال‌هایی است که زنده نگهششان داشته‌ایم که ذهن آگاه را برای مدتی به خود جلب می‌کند، خیالاتی متفاوت به ذهن آگاه ما می‌ایند و تلاش بر بیان کردن خود می‌کنند که ناخودآگاه آن کارها را از طریق تخیل انجام می‌دهد.

روانکاوان پیرو مکتب کارل گوستاو یونگ به انسان‌هایی که خواب نمی‌بینند توصیه می‌کنند که از تخیل فعال برای ورود به ناخودآگاه استفاده کنند و تخیل فعال را هم کارل گوستاو یونگ کشف کرده است.

چرا باید کتاب تخیل فعال را مطالعه کنیم؟

کتاب تخیل فعال اثر رابرت الکس جانسون اطلاعات ما را درمورد ضمیر ناخودآگاه و تخیل فعال بالا می‌برد و به ما یاد می‌دهد چگونه وارد قسمت ناخودآگاه ذهن‌مان شویم و از آن استفاده کنیم.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب تخیل فعال مناسب کسانی است که به دنبال روشی روانشناسی برای دسترسی به ناخودآگاه خود می‌گردند و یا کسانی که خواب نمی‌بینند می‌توانند با خواندن این کتاب وارد ناخودآگاه ذهن‌شانش شوند.

درباره رابرت الکس جانسون

رابرت الکس جانسون متولد سال ۱۹۲۱ است. او روانشناس تحلیلی و روان‌درمانگر یونگی و نویسنده بود، کتاب‌های او بیشتر از ۵.۲ میلیون نسخه به فروش رسیده است. او در دانشگاه اورگن و استنفورد تحصیل کرده و در سال ۱۹۴۵ برای شاگردی نزد یک معلم هندی به نام جیدو کریشنامورتی به کالیفرنیا رفت، در سال ۱۹۴۷ درمان خود را شروع کرد و سپس در موسسه‌ای در سوئیس تحصیل کرد و او روانشناسی تحلیلی خود را با کانکل و تونی به پایان رساند، او پس از چهار سال فعالیت در نظام سند بندیکت یعنی در سال ۱۹۶۷ به کالیفرنیا برگشت.

رابرت الکس جانسون فعالیتش را در کلیسای جامع پاول به عنوان روان‌درمانگر و سخنران شروع کرد، او از نزدیک با جان ای سنفورد تحلیلگر یونگی و نویسنده همکاری داشت. و در سال ۱۹۴۷ کتابی با عنوان اسطوره جام مقدس که مجموعه‌ای از سخنرانی‌هایش بود منتشر کرد و این کتاب به یکی از پرفروش‌ترین آثار انتشارات هارپر اند راو تبدیل شد. این کتاب اولین کتابی بود که به تفسیر یونگی از طریق داستان‌‌های قدیم و افسانه‌ها و شباهت‌هایش با روانشناسی را ارائه میکرد.

رابرت الکس جانسون در سال ۲۰۰۲ دکتری افتخاری از رشته‌ی علوم انسانی و یک جایزه دستاورد عمر را از موسسه‌ی تحصیلات تکمیلی پاسفیکا دریافت کرد و سرانجام در سال ۲۰۱۸ در سن ۹۷ سالگی هنگامی که در کالیفرنیا زندگی میکرد، درگذشت.

تکه هایی از کتاب تخیل فعال

در این افسانه خاص، مردم بر علیه حصارى برمى‌خیزند که کاملا غیرقابل‌نفوذ است. این حصار داراى دیوارهایى است که توسط هیچ نوع ابزارى که در اختیار آن قوم بوده، قابل‌شکاف یا شکستن نیست. اما رهنمودى به آن‌ها داده مى‌شود: آن‌ها باید مراسم ساده و روزانه پیاده‌روى به دور دیوارهاى جریکو را انجام دهند. آن‌ها هیچ حمله مستقیمى انجام نمى‌دهند، زیرا هیچ حمله‌اى نمى‌تواند موفقیت‌آمیز باشد. بالاخره پس از انباشت این راهپیمایى‌هاى آیینى، به صدا درآوردن شیپورها و فریاد زدن‌ها، اتفاقى مى‌افتد: دیوار فرومى‌ریزد.

زندگى درونى ما معمولا مانند سفرى از یک جریکو به جریکوى دیگر است. ما پیوسته در برابر موانع درونى‌مان که به‌نظر شبیه قلعه‌هایى با دیوارهاى غیرقابل نفوذ و حفاظت‌شده مى‌آیند، قیام مى‌کنیم. گاهى اوقات ما به آن‌ها عقده‌هاى خودکار مى‌گوییم؛ زیرا آن‌ها عقده‌هایى‌اند که کاملا خارج از حوزه تأثیر و دانش ذهن‌آگاه ما هستند. ما تنها مى‌توانیم ازطریق خرابى‌هایى که در زندگى و عواطف ما پدید مى‌آورند از آن‌ها آگاه شویم. اکثر ما تضادها را زمانى در زندگى‌مان تجربه مى‌کنیم که ما را پاره‌پاره مى‌کنند و به‌نظر غیرقابل‌حل مى‌رسند. ما دیگر نمى‌توانیم راهى براى پیشروى، مکانى براى ایستادن و یا روشى براى رسیدن به نتیجه پیدا کنیم.

نظرات کاربران

سعید احمدی
۱۳۹۸/۰۱/۱۱

قیمت ها خیلی بالاست لطف کنید برای کتابهای یا تخفیف بیشتر بزارید یا قیمت رو بیارید پایین ممنون میشم

بیتا
۱۳۹۶/۰۲/۲۸

کاربردی و آموزشی هست و با کتاب تحلیل خواب و رویا مکمل هم هستند مطالعه شود. تشکر.

سپیده
۱۳۹۶/۰۲/۳۱

"جملات مثبت اندیشی گردآوری شده از نت"، - گاهی اوقات با ترس و لرز به پشت سرم نگاه می کنم، می بینم،چه شجاعتی!! "کتایون ریاحی" -اینکه همه چیز در گذرست،دلیل خوبی برای ارزشمند نبودن آن ها نیست. -به خودتان نگاه کنید،ملاک مقایسه شما هستید

- بیشتر
sh53154335
۱۴۰۰/۰۱/۱۴

به نظر من این کتاب به ما یاد میده که چیزی بزرگ تر از این جهان هم وجود دارد،جهان ذهن که تخیل بخش مهمی را دربرمی گیرد

nabzi
۱۴۰۰/۰۳/۰۷

نویسنده دانا و صادق و صمیمی و ترجمه روان و خوب

zohra behboody
۱۴۰۰/۰۲/۰۸

عالی بود

gr8linux
۱۳۹۶/۰۱/۱۶

کتاب خوبیست !

AhmadReza Rahimi
۱۴۰۳/۰۱/۰۱

اگه دفعه اولتونه با این کتاب روبرو میشید از یه روان تحلیلگر مشورت بگیرید چون یا سر در نمیارید یا میرید تو دنیای دیو و پری!

کاربر 1318443
۱۴۰۲/۰۷/۰۶

ترجمه پر از غلط‌های فاحشه

کاربر ۵۴۹۵۲۲۵
۱۴۰۱/۰۹/۳۰

سلام لطفاً کتاب صوتی تخیل فعال هم بزارین قیمتاتون بالای من تو کتابره همین خریدم. ۱۳ هزارتومن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۶)
یونگ می‌گوید دقیقآ در همان جایی که بیشترین ترس یا درد را احساس می‌کنید، بزرگ‌ترین فرصت شما برای رشد فردی خوابیده است.
farzane farshbaf
در تخیل، شما شروع به صحبت با تصاویر و تعامل با آن‌ها می‌کنید. آن‌ها نیز پاسخ می‌دهند. زمانی که درمی‌یابید آن‌ها از دیدگاه کاملا متفاوتی نسبت به دیدگاه شما بحث می‌کنند، شگفت‌زده می‌شوید. آن‌ها چیزهایی به شما می‌گویند که شما هرگز نمی‌دانستید و افکاری را بیان می‌کنند که شما هرگز آگاهانه به آن‌ها فکر نمی‌کنید.
Dexter
شما باید آن‌قدر اعتماد به‌نفس داشته باشید تا بتوانید فضا و زمانی را به خود اختصاص دهید. به همه افراد منزل بگویید به‌هیچ عنوان مزاحم شما نشوند؛ مگر به‌خاطر یک انفجار هسته‌ای یا رجعت حضرت مسیح!
Dexter
اگر ما تلاش کنیم به دنیای درون بی‌اعتنا باشیم، همان‌طور که اکثرمان هستیم، ناخودآگاه ازطریق آسیب‌های روانی راه خود را به زندگی ما بازخواهد کرد؛ نشانه‌های بیماری‌های روان‌تنی، وسواس‌ها، افسردگی‌ها و مشکلات عصبی.
Zohreh
دقیقآ در همان جایی که بیشترین ترس یا درد را احساس می‌کنید، بزرگ‌ترین فرصت شما برای رشد فردی خوابیده است.
Dexter
حتی از برخی از شخصیت‌های خردمندی که در ناخودآگاه زندگی می‌کنند، پیشنهاد می‌خواهند. اما همه این گفت‌وگوها لغوی یا کلامی نیستند.
Dexter
داستان‌ها از هوا نمی‌آیند؛ بلکه از جایی درون شخصی که آن تصاویر را می‌سازد می‌آیند.
Dexter
ژاپنی: من تلاش می‌کنم خودم‌رو ازطریق تو بیان کنم؛ اما همیشه به‌خاطر این کارهای بیشتر «مفید» شکست می‌خورم. لذت خاص آفرینش درون خودشه؛ نباید از اون انتظار درآمد یا مزایای به اصطلاح عملی داشته باشی.
farzane farshbaf
بزرگ‌ترین خطر این است که فرد، خود فریب نقاب خود را بخورد.
Zohreh
وقتی زندگی در حال تعادل است، ذهن آگاه و ناخودآگاه درارتباط باهم زندگی می‌کنند. جریان ثابتی از انرژی و اطلاعات بین دو سطح برقرار است و آن‌ها یکدیگر را در رؤیاها، الهام‌ها، آیین‌ها و تخیل‌ها ملاقات می‌کنند. اما فاجعه‌ای که دنیای امروز را دربرگرفته است، جدایی کامل ذهن آگاه از ریشه‌هایش در ناخودآگاه است. تمامی اشکال تعامل با ناخودآگاه که اجداد ما را تغذیه می‌کرد ــ رؤیا، الهام، آیین، تجربه‌های معنایی ــ به کلی در ما گم شده و توسط ذهن امروزی، به‌عنوان چیزی ابتدایی یا خرافی کنار گذاشته شده است. درنتیجه ما به‌خاطر غرور و تکبرمان و به‌خاطر ایمان به منطق آسیب‌ناپذیرمان، ارتباط خود را با ریشه‌های‌مان در ناخودآگاه و عمیق‌ترین بخش‌های وجودمان قطع کردیم.
daanow

حجم

۱۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۱۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان