دانلود و خرید کتاب در جست و جوی اردشیر کتایون تجلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در جست و جوی اردشیر اثر کتایون تجلی

کتاب در جست و جوی اردشیر

نویسنده:کتایون تجلی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب در جست و جوی اردشیر

کتاب در جست و جوی اردشیر نوشتهٔ کتایون تجلی است. انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمان تاریخی برای نوجوانان نوشته شده است.

درباره کتاب در جست و جوی اردشیر

کتاب در جست و جوی اردشیر، رمانی برای نوجوانان را در بر گرفته است. این کتاب در باب «میترا» (دختر «اردوان» پادشاه) است. او دخترکی زیباست که دل از «اردشیر» جوان برده است. میترا تصمیم گرفت با اردشیر برای آزادی مردم از ظلم و ستم و نیز برای خوشبختی خودش همراه شود. آن‌ها قرار بود به اروندرود بروند. سربازان اردوان به تعقیب آن‌ها می‌پردازند، اما اردشیر و میترا موفق می‌شوند از دست آن‌ها فرار کنند. این زوج با یکدیگر ازدواج می‌کنند. اردشیر با رازهایی که میترا از کاخ پدرش برملا می‌کند، قصد دارد تا با اردوان مبارزه کند و او را شکست دهد. رمان حاضر ۱۱ فصل دارد.

خواندن کتاب در جست و جوی اردشیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به نوجوانانی که رمان تاریخی دوست دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب در جست و جوی اردشیر

«اردشیر کنار میترا نشست و دستان کوچک نوزادش را که در آغوش مادر در حال مکیدن شیر بود، در دست گرفت و بوسید. صدای مکیدن نوزاد در سکوت اتاق می‌پیچید و لذتی تجربه‌نشده را به کام آن‌ها می‌ریخت. با لبخندی بر لب، مدتی در سکوت به نوزاد نگاه کردند تا خوابش بُرد. بعد میترا آرام، پسرش شاهپور را در تختی کوچک گذاشت تا پیکرهٔ فرشتهٔ نقره‌ای بال‌گشوده بر تخت، کودک را در بَر گیرد.

کودک با لباسی به رنگِ آبی آسمانی نفس‌های تندی می‌کشید و چشم‌هایش بسته بود و شکمش بالا و پایین می‌رفت. میترا تورِ سفیدِ جمع‌شده در گوشهٔ تخت را رها کرد تا تمامی تخت را در بر گرفت و چهرهٔ صورتی‌رنگ کودک به رنگ مهتاب درآمد...

وقتی پاورچین از اتاق بیرون آمد و به اتاق کارِ اردشیر رفت، اردشیر لوحی از قفسهٔ کتاب‌ها برداشت و آن را روی میز پَهن کرد و با دقت به آن نگاه کرد... نقشهٔ ایران‌زمین در برابر او بود.

میترا هم به سمت میز رفت و بر آن خم و دقیق شد تا گوشه‌ای از نقشه را که به‌زودی نبردی بزرگ بر آن شکل می‌گرفت ببیند.

اردشیر درحالی‌که با دست، نقاطی را بر روی نقشه به میترا نشان می‌داد، گفت: «کرمان، سیستان، خراسان، مرو، خوارزم و بلخ... حالا همهٔ شرقِ ایران‌زمین در دست ماست و فقط تیسفون مانده تا نجاتِ ایران از راه برسد.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۵۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان