دانلود و خرید کتاب این رستخیز عام؛ جلد اول (مجلس عاشورا) غلامعلی نادعلی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب این رستخیز عام؛ جلد اول (مجلس عاشورا) اثر غلامعلی  نادعلی‌زاده

کتاب این رستخیز عام؛ جلد اول (مجلس عاشورا)

معرفی کتاب این رستخیز عام؛ جلد اول (مجلس عاشورا)

کتاب این رستخیز عام؛ جلد اول (مجلس عاشورا) نوشتهٔ غلامعلی نادعلی‌زاده و ویراستهٔ مسلم نادعلی‌زاده است و انتشارات خیمه آن را منتشر کرده است. این مجموعه ۱۰ جلد دارد و جلد نخست آن دربارهٔ مجلس عاشوراست.

درباره کتاب این رستخیز عام؛ جلد اول (مجلس عاشورا)

این رستخیز عام حاصل اصلاح و بازآفرینی غلامعلی نادعلی‌زاده (نادی دامغانی) (-۱۳۲۰)، تعزیه‌خوان معاصر ایرانی است. جلد نخست این مجموعه اختصاص به «مجلس عاشورا» دارد.

تجربه‌ٔ ده‌ها سال تعزیه‌خوانی و مطالعات در مورد این هنر اصیل، غلامعلی نادعلی‌زاده را به غور و تفحص و تأمل در متون تعزیه‌های گذشتگان وادار کرد. با بررسی اشعار و تطبیق نسخ تعزیه و توجه به اختلافات موجود در متون، به این نتیجه رسید که برخی افراد کم‌اطلاع یا کم‌سواد، اشعار تعزیه‌ها را تغییر داده و ابیات ضعیفی بر آن‌ها افزوده‌اند که مقبول و مطلوب مخاطب روزگار ما و آیندگان فرهیخته نیست. لذا با درنظرگرفتن اصل امانت‌داری و احترام به شعرا و استادان گذشته، بر آن شد که متون مجالس ماضی را از لحاظ نواقص شعری و ساختار و بافت داستان براساس اخبار صحیح، تنظیم و اصلاحات لازم را در آن‌ها اعمال کند. به‌طوری‌که روند داستان و اشعار تعزیه از کلمات رکیک، سست، دروغ، وهن، هتک و غیره پاک‌سازی شود و مطالب مناسب و منطقی جایگزین شود تا حد امکان رضایت خاطر شنونده و بیننده‌ٔ روزگار ما فراهم شود.

خواندن کتاب این رستخیز عام؛ جلد اول (مجلس عاشورا) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران آیین تعزیه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب این رستخیز عام؛ جلد اول (مجلس عاشورا)

«تعزیه یا شبیه‌خوانی، هنری است آیینی و رسانه‌ای است بومی در خدمت فرهنگ و مذهب ما که علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته، هنوز جوانب ِمختلف ّ آن به صورت جدی بررسی نشده است. زبان تعزیه، شعر است و شعر، زبان فرهنگی ماست. ایرانیان ـ چه کوچک و چه بزرگ ـ با زبان شعر مأنوس‌اند. کودکان، اشعار و ترانه‌های فراوانی را در ذهن دارند که از زبان مادران خویش و اطرافیان، شنیده و آموخته‌اند. برخی بازی‌های کودکان همراه با اشعار و ترانه‌های فولکلور (عامیانه) است. علاقه به شعر و ادبیّات، مختص به کودکان نیست. مردان و زنان کهنسال، غزل‌ها و ابیاتی را در حافظه دارند که آنها را هم در جمع دیگران می‌خوانند و لذت می‌برند و هم در خلوت‌های خویش زمزمه می‌کنند.»

نظرات کاربران

good
۱۳۹۹/۰۲/۱۴

عالی برای کسانی که می خواهند تعزیه کار کنند

سیدمحمدصابر
۱۴۰۱/۰۱/۲۳

برای یک تعزیه خوان و محقق تعزیه فوق العاده است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان